Mijn man en ik zijn in de markt voor een Stromer. Bij mij wordt het een witte ST3, comfort model. Mijn man twijfelt nog tussen de ST3 en de ST5.
Voor de ST3 pleiten de comfort zithouding en mogelijkheden om die te finetunen via andere stem en stuur, en uiteraard de prijs. Het lijkt me dat we hiermee een zeer volledige fiets hebben waar je vlot 45km/u mee kan, met alle voordelen van de OMNI display, Pirelli banden, etc.
Voor de ST5 pleiten de elektrische versnellingen, de sport mode - dus acceleratie, en het meer geïntegreerde design (lamp, stuur). Maken de 4 rembekrachtigingen achteraan een wezenlijk verschil? Maken de Supernova lichten een wezenlijk verschil? Zal hij met zijn 1,92 m lengte hinder ondervinden van de meer sportieve zithouding?
Wat zou voor jullie doorslaggevend zijn om € 2000 meer voor de ST5 neer te leggen?
ST3 of ST5 ?
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
Beste Fleur,
ook ik heb destijds de overweging gemaakt en besloten om te gaan voor de ST3.
De optionele zaken op de ST5 waren niet voldoende van doorslaggevende aard om de meerprijs voor mij te rechtvaardigen. Uiteraard is het ieders keuze. Je zit alvast goed, welke Stromer je ook zou kiezen!
ook ik heb destijds de overweging gemaakt en besloten om te gaan voor de ST3.
De optionele zaken op de ST5 waren niet voldoende van doorslaggevende aard om de meerprijs voor mij te rechtvaardigen. Uiteraard is het ieders keuze. Je zit alvast goed, welke Stromer je ook zou kiezen!
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Als de aanschafprijs een punt is kan ik je gerust de ST3 aanbevelen, prima fiets die weinig onderdoet voor de ST5. Ga je voor maximale fun, design en ondersteuning dan staat de ST5 bovenaan. Een uitgebreide proefrit zal je waarschijnlijk verder helpen.
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Het is gewoon een remklauw met dubbele zuigers. Gezien het feit dat je 70% van het remwerk met je voorrem hoort te doen is het eigenlijk zwaar overkill en volstaat een standaard remklauw met enkele zuigers ook prima.
Het past prima in het plaatje van de ST5, maar is zeker geen essentieel onderdeel om een keuze op te baseren.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23014
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Alles wat Lomito zegt, ook al is bijna alles wat de ST5 extra heeft een "nice to have". Zeer nice is het namelijk echt wel.
Maar daar staat tegenover dat je op een ST3 de mogelijkheid hebt om je houding aan te passen, dat gaat bij de ST5 niet.
Als je man een proefrit maakt, laat het dan een lange zijn. Liefst de ST5/ST3 een paar dagen gebruiken en flink wat kilometers maken, want een goeie zithouding kan het fietsgenot maken of breken. Met een stukje de straat op en neer ga je er niet achter komen of je echt lekker zit, want pijntjes en ongemakken komen meestal pas na een uur of wat lekker peddelen. Op de tweede dag ga je het dan zeker merken wanneer je niet lekker zit. (Al is het deels ook wennen, mocht je man nu geen fietsconditie hebben.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Free2be
- Veteraan
- Berichten: 892
- Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
- Locatie: Hasselt
- Merk SP: ST3 limited edition
- Km-stand: 2000
En zeker aan te bevelen: Een bike fit opmeting, zodat er al een zicht komt op de mogelijke aanpassingen, enz..Heeft me geholpen om de juiste framemaat te kiezen met de mogelijkheden om de fiets aan te passen. Uiteraard blijft het een menselijk aanvoelen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Nog eens alle reviews op dit forum grondig bestudeerd - bijzondere dank aan Stromeur en Barry.
Bij de FM langs geweest en een testrit was niet mogelijk. Maat XL niet beschikbaar. Op zoek naar een ST5 XL voor een testrit - zie mijn post onder aangeboden en gezocht
viewtopic.php?f=12&t=1939
We zijn er zeker nog niet uit.
Wat intussen wel duidelijk is: het is een keuze tussen een verstandshuwelijk en een pure verliefdheid. De ST3 heeft alles, de ST5 net dat ietsje meer. De "nice to have's" en "nice to look at" spreken zeker voor de ST5.
Bij de FM langs geweest en een testrit was niet mogelijk. Maat XL niet beschikbaar. Op zoek naar een ST5 XL voor een testrit - zie mijn post onder aangeboden en gezocht
viewtopic.php?f=12&t=1939
We zijn er zeker nog niet uit.
Wat intussen wel duidelijk is: het is een keuze tussen een verstandshuwelijk en een pure verliefdheid. De ST3 heeft alles, de ST5 net dat ietsje meer. De "nice to have's" en "nice to look at" spreken zeker voor de ST5.
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
graag gedaan, daar doe ik het voor..
Zo herkenbaar, lastig hè.. Kostte mij ook echt moeite om een knoop door te hakken.. veel wijsheid toegewenstWat intussen wel duidelijk is: het is een keuze tussen een verstandshuwelijk en een pure verliefdheid. De ST3 heeft alles, de ST5 net dat ietsje meer. De "nice to have's" en "nice to look at" spreken zeker voor de ST5.
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting