Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Het jonge broertje/zusje van de ST5.
mboelis
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door mboelis » 20 apr 2019, 01:01

mrstrom schreef:
19 apr 2019, 08:23
Beste route zonder te veel kruisingen....maar welke navi moet je dan hebben? google maps is niet zo geschikt...
een Garmin toestel en gratis kaarten van Open Fietsmap is ook een optie.
/Marco
ST3 2019 (18/2 koop, 2/3 levering) Sport L Cool White 983Wh, Ortlieb Office Bag & Front Roller Plus, Abus Bordo&Pedelec 2.0 ACE geel, Van Zijp spatbordverlenger 175 & bidonhouder, Bibia Touring spatlap, Spurcycle Silver ww 15,1 km,

Oblix
Runner-up
Runner-up

Bericht door Oblix » 30 apr 2019, 22:00

Vandaag voor ‘t eerst naar het werk gestromerd. 51 km enkel. Voor het vertrek had ik de trapsensor wat verlaagd richting 50%. Dat heb ik gevoeld als niet (meer) geoefende fietser. Op de terugrit heb ik die opnieuw richting 70-80% gezet wat (uiteraard) de rit wat makkelijker heeft gemaakt.
Uiteindelijk een prima workout en de nodige kcal’s verbruikt. Met een gemiddelde van ca 30 km/u was dit niet de snelste strome van het pak. Dat gaat vanzelf wel wat naar boven als de conditie verbetert. In ieder geval heeft veiligheid voor mij een wat hogere prio in vgl met snelheid.

Alleen verbaast me (ik zou eigenlijk beter moeten weten...) de slechte kwaliteit van wat rond Antwerpen als fietssnelweg moet doorgaan . Het smalle jaagpad aan het Albertkanaal dierf ik op de terugrit niet te nemen. Het alternatief dwars door Merksem, bleek ook niet de meest vlotte route. Nog even puzzelen hoe ik best Antwerpen (voetgangerstunnel) kan bereiken en weer achter me kan laten.

Maar de ST3 is een prima fiets voor die afstanden.
ST3, cool white, L, 983 Wh
Woon-werk 50km enkel, regio Antwerpen

mrstrom
Expert
Expert

Bericht door mrstrom » 01 mei 2019, 08:10

Leuk je positieve ervaring. op 50% moet je zelf wel aardig aan de bak. En je weg zoeken is zeker in het begin een lastige, gewoon veel proberen. En voor 51km enkel heb ik wel respect hoor.
On the move: ST3 LE, body float

Flukker
Rookie
Rookie

Bericht door Flukker » 01 mei 2019, 10:00

Ik rij ook steeds op het jaagpad naast Albertkanaal. Het valt best wel mee hoor. Enkel inderdaad aan schoten is een smal en oneffen stukje waar je dan nog twee maal dezelfde weg moet oversteken. Ik moet wel zeggen dat automobilisten makkelijk stoppen om je over te laten, iets wat op andere plaatsen/wegen nagal tegenvalt. Maar, goed nieuws: er zou binnen afzienbare tijd aan het fietspad gewerkt worden. Het zou vernieuwd worden én aan dezelfde kant van de weg blijven (naast het water dus). Niet meer twee maal oversteken op 100m afstand dus :bp:

Oblix
Runner-up
Runner-up

Bericht door Oblix » 01 mei 2019, 12:06

Met het enkele keren oversteken, zit ik wat minder. Het smalle jaagpad tussen het dokje en de Carretestraat ligt akelig dicht bij het kanaal en is m.i. niet echt geschikt om in 2 richtingen te gebruiken. Ik voel me in ieder geval niet zeker of veilig genoeg om op de rand van het Kanaal te balanceren als je vanuit Antwerpen komt. Misschien is dat stukje beter geschikt om even op de weg te rijden?
ST3, cool white, L, 983 Wh
Woon-werk 50km enkel, regio Antwerpen

Teddytejero
Runner-up
Runner-up

Bericht door Teddytejero » 02 mei 2019, 15:25

Vandaag mijn 4e stromer gekocht ... ST3 LE !

Eventjes wennen met die 27,5" banden eronder. Zeker in de bochten en met niet ingerereden schijfremmen. Vanavond even met een schuurpapiertje over de pads gaan. De connectoren invetten met wat vaseline en wat persoonlijk afstelwerk. De fiets voelt wel wat log aan als je een tijdje op een MTB van 10 kg gereden hebt.

Het Stromergevoel wordt wel mee bepaald door de garantie en de vakkennis van je FM. Kleine ergenissen als het ontbreken van spatlapjes en het BE wegdek zijn wel zelf weg te werken. Ik heb altijd zelf aan mijn fietsen gewerkt maar op dit prijsniveau ga ik het de prof laten doen ... misschien toch de ketting om de 2 K km vervangen (en we zijn weer vertrokken).

Misshien dat ik ook wat minder 'wild' ga rijden met deze krachtpatser. Stay safe ..drive carefully :az
12 K met ST1 - suntour vork - 522 wh (verkocht)
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange (verkocht)
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (voor mijn dame)
ST3 LE in bestelling

Daniel1975
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Daniel1975 » 02 mei 2019, 15:42

Teddytejero schreef:
02 mei 2019, 15:25
Vandaag mijn 4e stromer gekocht ... ST3 LE !

Eventjes wennen met die 27,5" banden eronder. Zeker in de bochten en met niet ingerereden schijfremmen. Vanavond even met een schuurpapiertje over de pads gaan. De connectoren invetten met wat vaseline e
Schuurpapiertje over pads is niet zinvol. Beter paar keer achter elkaar stevig afremmen van 45 naar bijna stilstand zodat de boel even beetje warm wordt.
Welke connectoren wil je in de vaseline zetten dan?

Henry

Bericht door Henry » 02 mei 2019, 16:21

Ik zou geen spatlapjes plaatsen, maar de spatbordverlengers nemen van Jeroen van Zijp. Ik heb mijn voorspatbord verlengd met de kleine voor en de grote onder. :cool2:

....en nee, ik heb geen aandelen in het bedrijf van Jeroen. :D

allesstroomt
Veteraan
Veteraan

Bericht door allesstroomt » 02 mei 2019, 18:34

Straf dat er nog steeds st3 le te vinden zijn!

Teddytejero
Runner-up
Runner-up

Bericht door Teddytejero » 02 mei 2019, 19:50

Schuurpapiertje over pads is niet zinvol. Beter paar keer achter elkaar stevig afremmen van 45 naar bijna stilstand zodat de boel even beetje warm wordt.
Welke connectoren wil je in de vaseline zetten dan?
[/quote]

Vanavond dus gemerkt dat mijn ketting ook verkeerd gemonteerd is ...
De vaseline breng ik aan op de dikke motorconnector.
De padjes even opschuren heb ik van een MTB monteur ... schuurpapier voor metaal. Ook na een aantal maanden als reiniging ... cheers.
12 K met ST1 - suntour vork - 522 wh (verkocht)
ST1-X 20" met 812 model 2017 wh orange (verkocht)
ST1-X 17" comfort model 2018 met 812 wh orange (voor mijn dame)
ST3 LE in bestelling

Plaats reactie