Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Het jonge broertje/zusje van de ST5.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8398
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door Stromeur » 18 apr 2019, 23:23

Die moto's trekken sneller op dan auto's en blijven de auto's wel voor. Met een Stromer gaat dat niet. Ik rij ook niet naar voren met een Stromer.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Needspeed
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door Needspeed » 19 apr 2019, 05:50

Bij een rood verkeerslicht de auto's voorbij rijden, om er vervolgens met 40-45Km/uur er voor te gaan rijden. Is dat wel zo slim?
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 175
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door JeroenDG » 19 apr 2019, 07:43

Hangt af van de route.
Waar ik op straat moet op mijn ww-traject is in Brussel en op dat stuk van mijn traject zijn het de auto's die mij ophouden i.p.v. omgekeerd. Dus aan het rood licht ga ik zeker naar voor.

Overigens zijn de meeste kruispunten met lichten hier ook voorzien van een opstelvak waar fietsen en bromfietsen zich mogen opstellen voor de auto's bij rood licht. Op die manier mag je als eerste het kruispunt op en verkleint de kans dat de automobilisten je niet gezien hebben.

Afbeelding
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht

mrstrom
Expert
Expert
Berichten: 241
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door mrstrom » 19 apr 2019, 08:23

Die vakken zijn er speciaal voor dan is het anders. en als je weet dat je de autos voor blijft en zij jou eerder ophouden is het ook wel net ff anders.

Beste route zonder te veel kruisingen....maar welke navi moet je dan hebben? google maps is niet zo geschikt...
On the move: ST3 LE, body float

Jins
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door Jins » 19 apr 2019, 09:12

Needspeed schreef:
19 apr 2019, 05:50
Bij een rood verkeerslicht de auto's voorbij rijden, om er vervolgens met 40-45Km/uur er voor te gaan rijden. Is dat wel zo slim?
Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
Ook als je niet vooraan staat zullen er ook auto's achter u staan, of er nu 3 of 10 achter u rijden... Als ze zien dat fietsen sneller zijn dan hun eigen auto gaan ze misschien ook zelf met de fiets. En hoe meer fietsers er voor die auto's rijden hoe veiliger het wordt. Auto' s moeten dan wel rond die 40-45km/h rijden omdat ze al die fietsers niet meer kunnen inhalen, 1 tje kan je weg drukken maar geen 10.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8398
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door Stromeur » 19 apr 2019, 09:17

mrstrom schreef:
19 apr 2019, 08:23
google maps is niet zo geschikt...
Ik ben het zelf gaan uitvogelen, in de praktijk en op de comp op Google Streetview (kun je makkelijk je route "rijden").
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 175
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door JeroenDG » 19 apr 2019, 09:24

mrstrom schreef:
19 apr 2019, 08:23
Die vakken zijn er speciaal voor dan is het anders. en als je weet dat je de autos voor blijft en zij jou eerder ophouden is het ook wel net ff anders.

Beste route zonder te veel kruisingen....maar welke navi moet je dan hebben? google maps is niet zo geschikt...
Klopt, das net wat ik wou zeggen, het hangt volledig af van je route.
Het is dus onmogelijk om hier voor iemand anders te gaan uitmaken of je beter voor achter de auto's gaat staan...

Voor navigatie gebruik ik mijn Garmin Edge waar ik routes op laad van uit de Strava routeplanner.
Strava laat je toe om routes op te bouwen aan de hand van "populariteit" bij andere fietsers en moet zeggen dat dit goed werkt :ay
Met de Stromer wel nog eens checken of je overal op die route wel toegelaten bent natuurlijk...
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht

mrstrom
Expert
Expert
Berichten: 241
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door mrstrom » 19 apr 2019, 10:21

JeroenDG schreef:
19 apr 2019, 09:24

Voor navigatie gebruik ik mijn Garmin Edge waar ik routes op laad van uit de Strava routeplanner.
Strava laat je toe om routes op te bouwen aan de hand van "populariteit" bij andere fietsers en moet zeggen dat dit goed werkt :ay
Met de Stromer wel nog eens checken of je overal op die route wel toegelaten bent natuurlijk...
Mooie tip, ziet er goed uit bij strava, komt ook met een compleet andere route over dit stuk als google maps. ga ik eens proberen.
On the move: ST3 LE, body float

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2791
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door FreddyH » 19 apr 2019, 16:23

Jins schreef:
19 apr 2019, 09:12
Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
In Nederland niet altijd. Hier in de buurt zijn heel veel 60 km/h gebieden met losliggend *fietspad*, dus geen brom/fietspad. Daar mogen wij niet op, dus moeten we ook daar op de rijbaan... Compleet zot, ik weet het, maar zo krom is die wet hier in NL nou eenmaal.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Jins
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 217
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Bericht door Jins » 19 apr 2019, 16:42

FreddyH schreef:
19 apr 2019, 16:23
Jins schreef:
19 apr 2019, 09:12
Als het druk is houd je geen auto's op, die staan aan het volgende licht weer stil in de rij en jij kan weer tot voor rijden. Eenmaal buiten de bebouwde kom ga je op het fietspad.
In Nederland niet altijd. Hier in de buurt zijn heel veel 60 km/h gebieden met losliggend *fietspad*, dus geen brom/fietspad. Daar mogen wij niet op, dus moeten we ook daar op de rijbaan... Compleet zot, ik weet het, maar zo krom is die wet hier in NL nou eenmaal.
Ja das vervelend. Hier (Vlaanderen) is het 30-50-70 en daar stopt het, geen 60 of 80. Proberen om langs de "roodlichtfile" te rijden tot de volgende SP (of meerdere, en die gaan komen) die staat te wachten en met deze samen verder te rijden. Elke kruising kan er iemand afslaan en wordt de kudde kleiner maar er zullen er ook bijkomen omdat die de "roodlichtfile" inhalen. Of de verkeerswet wordt aangepast of het verkeer moet zich aanpassen.
In de toekomst krijgen we dus een SP kudde :bj :bp: --> een nieuw woord in de Nederlandse taal.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten