Pagina 19 van 58

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 24 feb 2019, 15:44
door Blue
allesstroomt schreef: 19 okt 2018, 18:56 Batterij eruit halen en even kijken in de binnenkant van het frame. Daar staat de benodigde bandendruk bij mij.

Bij mij staat daar 2.2 bar cold.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 24 feb 2019, 18:13
door smonsken
Tja dat ken ik, check mijn topic "systeemfout" ! Volgens mijn hersteller zitten er in het achterwiel (motor) drie sensoren waarvan er één (bij mij dus) niet meer reageerde, resultaat : nieuwe motor dus nieuw achterwiel en rijdt nu beter als tevoren !

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 26 feb 2019, 21:16
door Blue
Heb net effe gespeeld met de inrichting op mijn stuur (wou de spurcycle, die ik best vaak gebruik tijdens de rit, dichter tegen mijn handvat hebben).

Dus nu zit links eerst het handvat dan de spurcycle dan de remhendel en dan de knoppenset (licht/+/-).



Maar wat me dus opviel....aan de rechterkant, waar de spurcycle eerst zat:
hoe onhandig is die leiding die uit het remhendel setje komt.
Doordat die schuin naar beneden wijst kan je je schakelsetje dus niet kantelen zoals ik zou willen. Want raakt dus tegen die kabel :(

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 08:57
door Daniel1975
De remleiding zit bij veel remmen op een vergelijkbare plaats hoor, is niets geks. Ben wel even nieuwsgierig naar een foto wat er dan volgens jou niet handig zit.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 12:08
door Daniel1975
De remleiding zit bij veel remmen op een vergelijkbare plaats hoor, is niets geks. Ben wel even nieuwsgierig naar een foto wat er dan volgens jou niet handig zit.


Afbeelding
Afbeelding


Zelf rij ik met de i-spec koppeling op de atb; dan zit de shifter netjes vast op hetzelfde beugeltje als de rem.
Afbeelding

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 21:37
door Blue
Hier zit het al logoscher (klever 2019)
Meer horizontaal ipv naar beneden gericht.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 21:45
door Stromeur
Dat is omdat de remhendels verder naar boven gedraaid zijn. De positie van de kabel t.o.v. de hendel is precies hetzelfde. (De Magura remmen op de afgebeelde Klever kom je ook op een hele riedel Stromers tegen.)

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 22:10
door Daniel1975
Tip:
Boutje remhendelklem tikje losdraaien
Fietshouding aannemen (makkelijkst als je met je schouder tegen muur leunt).
Rem zo verdraaien dat de remhendel perfect in je vingers valt.
Boutje aandraaien
Shifter verstellen tot tegen remhendel.

Dan zit je optimaal qua afstelling.

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 22:23
door Blue
Stromeur schreef: 27 feb 2019, 21:45 Dat is omdat de remhendels verder naar boven gedraaid zijn. De positie van de kabel t.o.v. de hendel is precies hetzelfde. (De Magura remmen op de afgebeelde Klever kom je ook op een hele riedel Stromers tegen.)

Echt niet! :)

St3 zitten ze helemaal onderaan het blokje van de remhendel en dan nog eens naar beneden gericht ipv horizontaal

Re: Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Geplaatst: 27 feb 2019, 22:26
door Blue
Daniel1975 schreef: 27 feb 2019, 22:10 Tip:
Boutje remhendelklem tikje losdraaien
Fietshouding aannemen (makkelijkst als je met je schouder tegen muur leunt).
Rem zo verdraaien dat de remhendel perfect in je vingers valt.
Boutje aandraaien
Shifter verstellen tot tegen remhendel.

Dan zit je optimaal qua afstelling.

Weet ik...maar wat ik dus bedoel is:
Mijn rem staat perfect voor mij afgesteld.
Maar ik zou de shifter dus best meer naar beneden willen maar dat lukt niet omdat ie aan de andere kant tegen de leiding van de remhendel aanzit.
(Voor mij persoonlijk dus niet ideaal ;))

Kan de shifter wel goed gaan zetten maar dan moet ik de remhendel veel te hoog zetten.

Ik rij graag met beide wijsvingers net op de rem. (Nog gewoonte van op de moto en circuit)