Ik vond het heerlijk fietsen vandaagDaniel1975 schreef: ↑28 okt 2019, 18:30 Zo, typisch gevalletje weersomslag vandaag. Was echt even andere kleren aan vandaag.
Brrrr, de koude maanden gaan weer lang duren.
Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
Mijn eerste ervaringen na drie dagen ww op nieuwe ST3 (zie: viewtopic.php?f=5&t=64&start=1010#p72220 ) :
* kan enkel maar bevestigen wat ik op dit forum al vaak gelezen had: het karakter vd ST3 verschilt toch wel aardig van de ST2. De éne een stabiele cruiser die uitermate geschikt is om lange stukken rechtdoor te gaan, de andere een meer wendbare sportieveling die zich goed thuisvoelt op trajecten met veel start/stops en bochtwerk.
* of en in welke mate het gebogen stuur vd ST3 tov het rechte stuur vd ST2 bijdraagt aan dit karakter, kan ik moeilijk zeggen. Het stuur is wel zo'n 5cm breder, maar verder is hoogteverschil en afstand tussen stuur en zadel gelijk aan m'n ST2, waardoor de rijhouding zowat gelijk gebleven is. Voor mij is deze sportieve zit geen probleem.
* tijd voor opstarten/uitschakelen vd fiets is ook wel wat langer geworden (andere software uiteraard), maar dat blijft relatief
* ST3 lijkt ook wat minder snel te reageren op trapkoppel (100%), wat wel bijdraagt tot zijn iets minder dynamisch karakter, maar ook hier geldt dat alles relatief is. Eens op snelheid, kan hij blijven gaan.
"In the end" is het zeker ook een lekker monstertje om heerlijk buiten mee door de wind te snijden
* kan enkel maar bevestigen wat ik op dit forum al vaak gelezen had: het karakter vd ST3 verschilt toch wel aardig van de ST2. De éne een stabiele cruiser die uitermate geschikt is om lange stukken rechtdoor te gaan, de andere een meer wendbare sportieveling die zich goed thuisvoelt op trajecten met veel start/stops en bochtwerk.
* of en in welke mate het gebogen stuur vd ST3 tov het rechte stuur vd ST2 bijdraagt aan dit karakter, kan ik moeilijk zeggen. Het stuur is wel zo'n 5cm breder, maar verder is hoogteverschil en afstand tussen stuur en zadel gelijk aan m'n ST2, waardoor de rijhouding zowat gelijk gebleven is. Voor mij is deze sportieve zit geen probleem.
* tijd voor opstarten/uitschakelen vd fiets is ook wel wat langer geworden (andere software uiteraard), maar dat blijft relatief
* ST3 lijkt ook wat minder snel te reageren op trapkoppel (100%), wat wel bijdraagt tot zijn iets minder dynamisch karakter, maar ook hier geldt dat alles relatief is. Eens op snelheid, kan hij blijven gaan.
"In the end" is het zeker ook een lekker monstertje om heerlijk buiten mee door de wind te snijden
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De wegligging en het "gevoel" dat de motor minder snel reageert op aanzetten komt voort uit de grotere wielen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De ST2 is dus echt wel mijn fietsNickName schreef: ↑06 nov 2019, 19:58 Mijn eerste ervaringen na drie dagen ww op nieuwe ST3 (zie: viewtopic.php?f=5&t=64&start=1010#p72220 ) :
* kan enkel maar bevestigen wat ik op dit forum al vaak gelezen had: het karakter vd ST3 verschilt toch wel aardig van de ST2. De éne een stabiele cruiser die uitermate geschikt is om lange stukken rechtdoor te gaan, de andere een meer wendbare sportieveling die zich goed thuisvoelt op trajecten met veel start/stops en bochtwerk.
* of en in welke mate het gebogen stuur vd ST3 tov het rechte stuur vd ST2 bijdraagt aan dit karakter, kan ik moeilijk zeggen. Het stuur is wel zo'n 5cm breder, maar verder is hoogteverschil en afstand tussen stuur en zadel gelijk aan m'n ST2, waardoor de rijhouding zowat gelijk gebleven is. Voor mij is deze sportieve zit geen probleem.
* tijd voor opstarten/uitschakelen vd fiets is ook wel wat langer geworden (andere software uiteraard), maar dat blijft relatief
* ST3 lijkt ook wat minder snel te reageren op trapkoppel (100%), wat wel bijdraagt tot zijn iets minder dynamisch karakter, maar ook hier geldt dat alles relatief is. Eens op snelheid, kan hij blijven gaan.
"In the end" is het zeker ook een lekker monstertje om heerlijk buiten mee door de wind te snijden
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Lange tijd weinig gereden door allerlei zaken. Nu weer vaker w-w met de Stromer, ding doet het nog steeds prima.
Stukje laag vliegen op z’n tijd blijft lekker!
Stukje laag vliegen op z’n tijd blijft lekker!
- Bijlagen
-
- 587161A6-DDDC-409D-B964-2CA4A74C783E.jpeg (84.52 KiB) 3023 keer bekeken
Heb hem sinds vorige week vrijdag.. nu 5x heen en weer gereden naar het werk.. fietst zoals het hoort... Ik doe vooral rechste stukken, hoor wel als ik in de bochten hang mn remblokjes zachtjes tegen het wiel schuren( denk ik dan).
Rit van 30km meestal accuverbruik van rond de 50% in stand 3 en sta rond de 42-45 minuutjes op mijn werk
Rijttijd zal wel mooie spellingfout zijn in de app gok ik
Rit van 30km meestal accuverbruik van rond de 50% in stand 3 en sta rond de 42-45 minuutjes op mijn werk
Rijttijd zal wel mooie spellingfout zijn in de app gok ik
- Bijlagen
-
- Screenshot_2020-09-19-16-55-53-560_com.stromer.mystromer.jpg (188.23 KiB) 2954 keer bekeken
-
- Veteraan
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
- Locatie: Gouda
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 7000
Tsja, voor zo'n 7000 euro kan je natuurlijk niet verwachten dat iemand gewoon netjes de teksten in de gaten houdt.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.