Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

11-12-13-14-15-16-18-21-25-29-34
Zoiets zou fijn zijn :)
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Zoals ik al eerder heb vermeld rij ik met de 11s met de volgende verhoudingen :
11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 = aangepaste 105.
14 tot 19 icm met 50T vooraan is wat ik gebruik. Meer dan voldoende maar ik zie ook collega's die de fietsen stalling in en uit rijden op de 11 achteraan, die schakelen nooit...ieder zijn ding, die begrijpen ook niet dat ik de originele cassette (11-42) heb vervangen (na 100 km, ligt hier bijna nieuw in de doos). Dat proberen uit te leggen heeft geen zin... Of je weet waarover het gaat of je weet het niet/kan je niet schelen/hebt het niet van doen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

"Grote groep", "veel mensen"; allemaal weinig zeggend als we niet weten hoeveel Stromeraars er rondrijden zonder aangepaste cassette. Deels raken mensen ook geïnspireerd door de berichten op dit forum. En ik geef iedereen op een briefje dat er tegenover iedereen met een gemodificeerde cassette vele honderden Stromeraars rondrijden zonder deze mod. (Jaja, ze weten niet beter, maar kennelijk is de hinder voor hen dan niet groot genoeg.)

Een andere vertanding is een nice to have, geen must have.

En ja, Stromer moet daar wat mij betreft ook iets aan doen dus iedereen die het anders wil, moet daar zeker om blijven vragen bij de dealers, zodat die het ook weer aan Stromer kunnen doorgeven. En je kunt ook gewoon een brief/mail aan Stromer zelf sturen.

Maar laten we nou niet met z'n alleen gaan doen alsof hier iets schandáligs aan de hand is.

Ik mis de 12 ook, maar heb het nog niet de moeite gevonden om de cassette te modificeren.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Jins
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1592
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22
Merk SP: X-speed
Km-stand: 15000

Er is niets schandaligs aan de hand, ik mis de 12 niet, ook de 13 en de 11 niet, heb ze wel maar gebruik ze niet. Mijn cadans heb ik graag >85. In de originele cassette was het 11-13-15-... en laat nu de 14 zijn waar ik vrolijk van wordt bij snelheden vanaf 42 tot 50. Ieder zijn ding.
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Ach, ignorance is bliss zal ik maar zeggen. :mrgreen:
Om met een goede cadans lange afstanden af te leggen is het voor mij en vele anderen (een grote groep) een must have; men is bereid om de slijptol op de fiets te zetten om een goede vertanding te plaatsen en dit wordt door diverse Stromer dealers ook zo geleverd. Er staan zelfs Stromers met een modificatie van de cassette in de showroom.

En nogmaals: als je er geen last van hebt (of gaat krijgen), lekker zo laten! Niemand heeft het hier over een schandaal; een dergelijke frame is onnodig.
De huidige cassette configuraties worden al heel lang door Stromer gemonteerd en het roept de vraag op waarom dat niet anders zou kunnen. Zowel die vraag, als een gewenste aanpassing wel/niet, moet bespreekbaar zijn. Per slot van rekening gaat het hier om de ervaring met de ST3 en dit is daar een belangrijk onderdeel ;) van; de fietservaring zelf.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

+1
Schandalig is het niet, jammer wel. Ik blijf er bij dat een 10sp groep een betere optie zou zijn, kan iedereen vrijuit cassettes kiezen.
BadPritt
Expert
Expert
Berichten: 111
Lid geworden op: 29 mar 2018, 22:24

Ik ken NIEMAND die eens hij met een cassette met de 11-12-13-15 gereden heeft, nog terug wil naar 11-13-15 …
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

J3R schreef: 16 aug 2019, 21:14 vele anderen (een grote groep)
Ik heb die "grote groep" eens geteld. In dat topic hebben 20 forummers de mod uitgevoerd. Dat is nog geen 0,9% van de forumpopulatie.

Nogmaals: ik mis de 12 ook wel en ik hoop dat Stromer dit nog eens aanpast, maar de kleine groep voor wie dit een must have is, kan niet voor de resterende 99,1% van de forumpopulatie spreken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Needspeed
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 213
Lid geworden op: 02 dec 2018, 10:34

Ik denk dat Stromer een SP wil leveren met een zo breed mogelijke inzet. Dat wil zeggen dat het werktuig ook moet voldoen in de bergen, als het om range van de verzetten gaat. Ik kan me goed voorstellen dat er Stromers zijn, die laten het dan ook zo.
Velen van ons echter, die op het "platte" wonen en dit dus als speelgebied hebben, gebruiken de cassette maar voor, zeg 40% en das jammer. Want zeg zelf, de wind maakt hooguit 4-5 tandjes verschil. En omdat de originele cassette aan de kleine kant gaten laat vallen, in combi met de het grote voorblad en 27,5" wielen. Is voor sportief Stromeren voor "plattelanders" een aangepaste cassette begrijpelijk. Inclusief mij zelf. Het grote voordeel is dat de cassette breder ingezet wordt en dat de stappen tussen de verzetten kleiner is. Je gaat hierdoor dynamiser om met verzetten, je eigen vermogen en verbruik van de accu. Je gaat dus efficiënter Stromeren.
Grüezi Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een Stromer kom je verrekkes dichtbij. :d3: ST3 XL Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer zou gewoon twee cassette-samenstellingen als fabrieksoptie moeten aanbieden (berg en vlak), dan zijn we klaar. Nu wordt het opgelost door de betere Stromer dealers, die de cassette op verzoek aanpassen. Dat zijn er steeds meer, dus onmogelijk is het gelukkig al lang niet meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie