Ik reed vanmorgen 32.8km met een gemiddelde van 41.2 (gps). Exact 60% resterend.Bram Roose schreef: ↑11 jun 2019, 12:00 2. Het batterijverbruik ligt aan de hoge kant, hoewel ik heel flink meetrap en trapsensor halverwege gezet heb. Wel twee fietszakken en een 8kg bagage mee. De accu staat nu op 58 % na 26km (1kw batterij). Op die manier geraak ik net terug zonder bij te hoeven laden (gelukkig want fragiele stromer laders heb ik reeds gelezen). Maar bij zware tegenwind vrees ik er net niet te geraken. Dan is er gelukkig nog stand 2 om naar huis te gaan.
Hele rit staat dan in standje 3, sensor staat bij mij ook op 90%. Vrijwel maximale ondersteuning, Diepterecord met windkracht 5-6 tegen zal ergens tussen de 45 en 50 km zitten. Maar dan praat je echt wel over serieuze tegenwind.
Deels aanvoelen, maar ook deels niet beseffen hoe hard je gaat.4. De fiets voelt log aan en weinig wendbaar in de bochten. Ik durf dus absoluut niet snel te gaan in 90° bochten. Dit werd al in ander topic besproken, maar merk dit dus ook. Ben de fiets nog niet gewoon dus weet niet of hij echt weinig wendbaar is of gewoon zo aanvoelt.
je gooit de banden van de 3 en de 5 door elkaar; 3 is absoluut niet gevoeliger dan welke andere band dan ook denk ik.5. De Pirelli banden, hoewel weinig lekbestendig zijn echt wel heel goed.
M7. De Abus bordo is een ongelofelijke miskoop.
Helemaal mee eens! Er is nu ook een ** ringslot.
`
Trainen8. Ik vind mijn gading nog niet in de versnellingen. De 11Tand vind ik te hard rijden en geeft wat gebibber in de ketting. die erna 13t? rijd ik nu op, maar is net iets te weinig. Had graag iets tussen laatste en voorlaatste gehad. Dus topic van cassette ga ik nog eens goed lezen...
Hogere trapfrequentie is veel beter voor je. Ik zou nu eerder de 14 missen dan de 12.
Waarom? Gewoon 's avonds vol laden en de volgende ochtend pakken en wegwezen.9. Ik laad mijn batterij op met timerstopcontact. Dit geeft wel telkens foutmelding op fiets. Dit gaat wel weg na opnieuw opstarten, maar begrijp niet waar dit vandaan komt. Idee is om te laden tot 80% savond en dan smorgens nog eens 20% net voor vertrek.
Dit is moeilijk doen om niet vrees ik.