Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

FreddyH schreef: 09 apr 2019, 08:30 Iets zegt me dat Daniel1975 hier niet echt overtuigend gelukkig van wordt :mrgreen:
Zou je zomaar gelijk in kunnen hebben :lol:

Deze week met prima weer niet op de Stromer kunnen is gewoon zwaar balen, en na de euforische eerste 4 maanden is het twijfelmonster nu in mijn hoofd geslopen; valt dat ding niet weer ergens onderweg uit.
Zal wel paar ritjes duren voordat dat weer weg is.
Richvergunst
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 89
Lid geworden op: 25 jan 2018, 12:43
Locatie: Oberwangen

Eind Januari, is mijn ST3 geleverd sindsdien eigenlijk probleemloos 1800 km gereden zal ook wel komen door de goede uitleg van FM Vietz, voorheen Dikkenberg ;p Eerst reed ik met een ST 1 35,6 km enkele reis in 1 uur een 8 min naar mn werk of huis.
Dit is nu verkort naar 58/59 min :ay Qua comfort stuur gedrag vind ik het ook een enorme verbetering mn lichaam moest wel even wennen aan de voorovergebogen houding :geek:
Kortom ik ben nog niet tegen problemen aangelopen, ff Afkloppen dan maar. :bc De overgang van een ST1 naar een ST3 is een enorme verbetering.

Tot nu toe een tevreden gebruiker :bp:
ST 3 black matte :P, ortlieb backroller classic , Bodyfloat kinect, Giro bexley mips :geek:, spatbordverlengers van Zijp techniek :mrgreen:
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

FreddyH schreef: 09 apr 2019, 08:30
Golvas schreef: 08 apr 2019, 22:48 Ik lees hier dat je daar veel gelukkiger van zal worden dan van een probleemloze fiets ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waar die post volgens mij over gaat is de hoeveelheid frustratie/ellende je hebt met een storing, versus de manier waarop het opgelost wordt. Als je een probleempje hebt een het wordt gelijk snel en vakkundig verholpen dan heb je een beter gevoel dan wanneer er nooit een probleem was.
Precies! nogmaals wanneer alles in een keer perfect werkt dan wordt dat als normaal ervaren en levert dat geen extra goed gevoeld op; zeg maar geen bonus punten. Immers het is normaal, je denkt waarschijnlijk daar hebt ik voor betaald of zoiets...

Juist wanneer je niet tevreden bent en dat wordt op de juiste manier opgelost; dan heb je uiteindelijk een positievere ervaring dan wanneer er niets gebeurde; Wat de juiste manier is, is best lastig; muziek, koffie en een mooie dame/heer achter de balie is voor vele niet dé juiste oplossing. Maar zaken als een leenfiets, breng / haal service en in een keer een blijvende oplossing voor je probleem waarschijnlijk weer wel. Ook hier geld weer de juiste manier is niet voor iedereen gelijk; er zullen wel veel overeenkomsten zijn.

imho zijn de dealers dan ook een van de belangrijkste schakels om jouw (lange termijn) merk ervaring op nivo te houden. Voor mij dus onbegrijpelijk dat Stromer ooit geflirt heeft met een landelijke online-fietsen keten.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Daniel1975 schreef: 09 apr 2019, 09:37 is het twijfelmonster nu in mijn hoofd geslopen; valt dat ding niet weer ergens onderweg uit.
Zal wel paar ritjes duren voordat dat weer weg is.
Heeft bij mij maanden geduurd (heb eerste half jaar bakken met ellende gehad met mijn fiets). Tot ik ineens besefte dat ik al 2-3 maanden probleemloos fietste... Vanaf dat moment was het genieten!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

jjj schreef: 09 apr 2019, 15:01 Als je een probleempje hebt een het wordt gelijk snel en vakkundig verholpen dan heb je een beter gevoel dan wanneer er nooit een probleem was.


Juist wanneer je niet tevreden bent en dat wordt op de juiste manier opgelost; dan heb je uiteindelijk een positievere ervaring dan wanneer er niets gebeurde
Ik zie het echt compleet anders; als ik iets koop en het werkt zoals beloofd, dan voel ik mij de koning te rijk.
Mijn vorige BMW was een maandagmorgen model. Fantastische service van BMW en dealer deed echt zijn best (“laat u uw auto maar achter, deze 535i neem je maar mee tot alles is opgelost”), maar ondanks dat was ik er toch goed klaar mee.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 23004
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het moet natuurlijk niet blijven duren met de problemen.

Maar ik snap wel wat jjj bedoelt. Ik heb 2 jaar terug het nodige gedoe gehad met mijn ST1 X 2017: 2x defecte controller (vocht), gescheurd afdekplaatje bij de trap-pas (af fabriek), defect voorwiellager (binnen 250km), ontbrekend schroefje en twee gescheurde schroefgaten in de lange afdekplaat van de controller (af fabriek), kortsluiting in de koplamp (vocht), accu laadt niet op in de fiets (mysterie), busje over de achterwiel-as (ontwerpfout), gescheurde stuurklemmetjes van de remhendels (verkeerd aandraaimoment in de handleiding), lamme spiegel binnen 1000km (onding), lamme standaard binnen 1500km (ook al een onding) en ik ben vast nog wel het één en ander vergeten.

Al mijn issues zijn binnen 24 uur opgelost en daarom heb ik er nooit een enorm punt van gemaakt, terwijl ik - als ik het zo teruglees - denk: nouwwww. Maar de dealer en Stromer hebben veel credits opgebouwd door elk defect onderdeel direct en zonder gezeur of wachttijd te vervangen. Hierin ben ik in mijn verwachtingen overtroffen en ik neem niet "for granted" dat alles het altijd maar doet, ook niet bij mijn nog immer probleemloos rijdende Es.

Ik heb wel besloten dat ik nooit meer één van de eersten ga zijn die een nieuw uitgebracht Stromer model koopt, want daar valt voor Stromer wel het één en ander te verbeteren, al vind ik wel Stromer het nu écht beter doet dan twee jaar terug. Maar ik ben klant, geen beta tester, dus ik kijk de ervaringen en oplossingen voortaan eerst wel even aan.

Maar hierin ben ik het eens met Daniel1975: liever geen problemen dan stil staan, je schrikt je toch gewoon kapot als zoiets gebeurt. Maar de perfecte service bij storingen (hoe groot is je opluchting na de schrik?!) heeft mij wel degelijk loyaal gemaakt, zowel naar Stromer als de dealer, in plaats van dat ik ben gaan lopen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Daniel1975 schreef: 09 apr 2019, 20:56 als ik iets koop en het werkt zoals beloofd, dan voel ik mij de koning te rijk.
👍
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Tot op heden ( 1100 km ) ben ik nog redelijk bespaard gebleven van grote problemen. Tot nog toe alleen de crank die elke keer los kwam. Deze is vorige week onder garantie vervangen.

Verder 1 x een vastloper gehad bij het aanzetten. Uiteindelijk nog kunnen restarten waarna alles weer correct functioneerde. Daarna nog 1 foutmelding die ik kon wegklikken en normaal verder kon fietsen zonder issues. Hopelijk is dit geen voorbode... 🤨.

Verder overigens vooral een heerlijke fiets! De souplesse heb ik nog op geen enkele andere stromer ervaren.👍🏻. Hopelijk blijft dat zo 😁
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Een van de contactpunten van de accu en het contactpunt in de fiets was gitzwart geblakerd..... het heeft dus wel serieus geknetterd daar.
Benieuwd wat dit veroorzaakt heeft. Wordt vervolgd. Dealer gaat weer zijn best doen, daar heb ik in elk geval wel vol vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Daniel1975 schreef: 11 apr 2019, 18:59 Een van de contactpunten van de accu en het contactpunt in de fiets was gitzwart geblakerd..... het heeft dus wel serieus geknetterd daar.
Benieuwd wat dit veroorzaakt heeft. Wordt vervolgd. Dealer gaat weer zijn best doen, daar heb ik in elk geval wel vol vertrouwen in.
Fiets terug in je bezit ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie