Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Daniel1975 schreef: 27 mar 2019, 08:07 Zo, weer een droombeeld in diggelen en een illusie armer :bh:
Vanmorgen om 06.15, 4km van huis viel de ST3 uit. Error E210003.
Gekke was dat display het nog deed, maar licht viel uit en geen ondersteuning. Kon ook nog gewoon met + en - de 3 ondersteuningsmodussen selecteren, maar werkte allemaal niet. 2x accu eruit en opnieuw opgestart; tevergeefs.
Dus naar huis gefietst (valt best tegen) en de auto maar gepakt.

Wel een desillusie; na 4 maanden en 1800km had ik eigenlijk verwacht dat het wel goed zou blijven gaan. Meestal zie je storingen bij nieuwe appartuur kort na aanschaf optreden en als het dan werkt, werkt het.
Zo niet bij onze zwitserse vrienden :(

Morgen maar bij de dealer brengen, hopen dat dit niet de start wordt van een lijst met meer narigheid.
Damn geen goe nieuws. :dwarf:
Hopelijk vlug opgelost ..... benieuwd wat de oorzaak is.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
mrstrom

OH balen zeg.... Altijd ruk om te horen. Geeft toch een deuk in het vertrouwen dat je in zo'n fiets moet hebben.

Ik vind er bij de Stromer toch wel wat kinderziektes nog inzitten. Net als die onderhoudschemas die van geen kant kloppen. Van het weekend wilde ik mijn fiets wassen. Ik had gelezen dat de accu er dan uit moet....maar dan krijg je het deksel niet dicht van accucompartiment. Dus toch maar gewassen voorzichtig met de accu erin. Daarna de accu eruit halen, maar dan moet je toch eerst je fiets opstarten anders krijg je hem er niet uit....klunzig komt het over toch wel.

Maar als je er op rijdt is het weer fantastisch.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Accu eruit halen en een bandje om het accuvak doen om de deur dicht te houden. Dat bandje zat er als het goed is bij levering bij.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
mrstrom

Stromeur schreef: 27 mar 2019, 09:12 Accu eruit halen en een bandje om het accuvak doen om de deur dicht te houden. Dat bandje zat er als het goed is bij levering bij.
Dat zegt me zo niks, ik heb de doos op zolder liggen. Ik ga vanavond even kijken. Dank je wel.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Hier zat er een flexibel magneet band in, om je broekspijp vantussen de ketting te houden. Natuurlijk kan je dit ook gebruiken om de batterij deksel dicht te houden. Ik heb 2 brede velcron strips via de chinees besteld en die bevallen me best.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Velcro band zat erbij alsook de fluo Stromerband om rond je broekspijp te doen :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik was dat ding gewoon met de accu erin. Als je met 45km/u door de regen en plassen kunt rijden, moet ie ook maar tegen een zacht sponsje met lauw water kunnen.

Zit nog wel een beetje te balen. Ik had er serieus rekening mee gehouden dat ik in de eerste weken wat gedoe zou hebben, maar niet nu pas.
Vooral ook het gedoe er omheen; momentje zoeken dat ik de fiets achterop de auto kan zetten, naar Den Haag rijden, terug, later weer ophalen. Bleegh.
Hopelijk eenmalig!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

He gadverdamme. Denk je dat je realistisch bezig bent door er de eerste paar 100km vanuit te gaan dat het mis zou kunnen gaan, ga je een beetje ontspannen omdat de kilometers gestaag vorderen, krijg je dit.
Daniel1975 schreef: 27 mar 2019, 08:07 Vanmorgen om 06.15, 4km van huis viel de ST3 uit. Error E210003.
Gekke was dat display het nog deed, maar licht viel uit en geen ondersteuning. Kon ook nog gewoon met + en - de 3 ondersteuningsmodussen selecteren, maar werkte allemaal niet. 2x accu eruit en opnieuw opgestart; tevergeefs.
Dus naar huis gefietst (valt best tegen) en de auto maar gepakt.
Ik heb deze foutmelding één keer eerder voorbij zien komen, dat wees toen op een slechte verbinding tussen de accustekker en een kabel in de Stromer. Misschien is er iets los getrild?

Succes, hopelijk hebben ze het snel gevonden en is het daarmee klaar. (Ik ga er vooralsnog niet vanuit dat dit de start is van een reeks vage foutzoek-acties.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik heb hem 1x eerder gezien, toen had ik de accu heel zachtjes in de houder laten zakken.
Even eruit, gewoon weer stevig in de houder geklikt en gaan. Ik vermoed dus ook dat het zoiets is.
Alleen is het gekke dat het licht het vanmorgen na opnieuw opstarten weer wel deed, het display het al de tijd gewoon deed en ik ook kon toeteren.
Was al blij dat ik relatief dicht bij huis was en niet 16km oid. Met 30kg Stromer en dikke banden is het weinig comfortabel fietsen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 27 mar 2019, 11:29 Alleen is het gekke dat het licht het vanmorgen na opnieuw opstarten weer wel deed, het display het al de tijd gewoon deed en ik ook kon toeteren.
Kan zijn dat het dan net de bekabeling naar de motor is die moeilijk doet en dat de rest wel voeding van de accu kreeg.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie