Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

mrstrom schreef: 09 dec 2018, 11:47 Gisteren tijdens een rondje rijden kreeg ik een soort storing. Terwijl ik op de rotonde reed trapte de st3 erg zwaar, de snelheid bleef op het display staan op 41km/u. Maar zo hard reed ik nooit in werkelijkheid. Wat kan dit zijn?

Verder stond er gisteren zoveel wind, de zijwind heeft best veel invloed op de fiets. Tegenwind kwam ik niet boven de 32km/u uit. Maar dat zal een combi van mijn conditie en de zeer harde wind geweest zijn.

Vooral de storing op de rotonde baal ik van. Dat geeft geen lekker gevoel, als je zo moet opletten en dan geen power hebt.
Ik had onlangs ook dat het duidelijk zwaarder trappen werd. (Had wel geen foutcode)
Bleek dat mn schijf lichtjes schuurde tegen de rem, hierdoor dacht de motor dat ik afremde...
Gewoon even bij FM langsgaan, vermoedelijk snel gemaakt.

Wat het ook kan zijn is dat de remsensor het begeeft, komt volgens de FM vaak voor...
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Daniel1975 schreef: 09 dec 2018, 12:29 Die harde wind merkte in donderdag ook.
En aangezien het gister nog gekker was verbazen die cijfers mij niet heel erg.
Ik had ook enorme tegenwind en zijwind, doch kon ik nog goed fietsen, en voelde ik duidelijk de ondersteuning. Onder de 40 ben ik toch niet gegaan (enkel brug opwaarts :D )
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

boomshakalak schreef: 09 dec 2018, 12:30 Bleek dat mn schijf lichtjes schuurde tegen de rem, hierdoor dacht de motor dat ik afremde...
Gewoon even bij FM langsgaan, vermoedelijk snel gemaakt.

Wat het ook kan zijn is dat de remsensor het begeeft, komt volgens de FM vaak voor...
Er zit geen sensor bij de remklauw of de -schijf. Al die aanloopt, dan gaat er geen seintje naar de motor om af te remmen.

De remsensoren in je remhendels hebben die functie wel. Die sensoren gaan trouwens maar zelden stuk; meestal is het een kwestie van beter afstellen of wat gangbaar maken met een drupje olie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

mrstrom schreef: 09 dec 2018, 11:47 Gisteren tijdens een rondje rijden kreeg ik een soort storing. Terwijl ik op de rotonde reed trapte de st3 erg zwaar, de snelheid bleef op het display staan op 41km/u. Maar zo hard reed ik nooit in werkelijkheid. Wat kan dit zijn?
Aangezien je op een rotonde reed denk ik dat je geremd hebt. In dat geval - eens met boomshakalak dus - even langs de dealer en vragen om de remsensor na te kijken. Ik vind het wel raar dat de display een verkeerde snelheid bleef aangeven.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

boomshakalak schreef: 09 dec 2018, 12:31
Daniel1975 schreef: 09 dec 2018, 12:29 Die harde wind merkte in donderdag ook.
En aangezien het gister nog gekker was verbazen die cijfers mij niet heel erg.
Ik had ook enorme tegenwind en zijwind, doch kon ik nog goed fietsen, en voelde ik duidelijk de ondersteuning. Onder de 40 ben ik toch niet gegaan (enkel brug opwaarts :D )
Ik kon donderdag met vol tegen (in het open Zuid Holland) alleen bij serieuze inspanning de 40 halen. En gezien het feit dat ik ook gemiddeldes over 33km heb gehaald van boven de 42 twijfel ik niet aan mijn ST3.
mrstrom

Daniel1975 schreef: 09 dec 2018, 14:08
boomshakalak schreef: 09 dec 2018, 12:31
Daniel1975 schreef: 09 dec 2018, 12:29 Die harde wind merkte in donderdag ook.
En aangezien het gister nog gekker was verbazen die cijfers mij niet heel erg.
Ik had ook enorme tegenwind en zijwind, doch kon ik nog goed fietsen, en voelde ik duidelijk de ondersteuning. Onder de 40 ben ik toch niet gegaan (enkel brug opwaarts :D )
Ik kon donderdag met vol tegen (in het open Zuid Holland) alleen bij serieuze inspanning de 40 halen. En gezien het feit dat ik ook gemiddeldes over 33km heb gehaald van boven de 42 twijfel ik niet aan mijn ST3.
Dat tegenwind en max. van 32km/u verbaast mij ook niet zo, het was echt in de polder open dus. En vol tegenwind. Mijn eigen conditie is nog matig/slecht.

Dat van die rem zal ik ff checken, heb bij thuiskomst wel gekeken of de rem aanliep dat was niet het geval. Als het herhaalt zal ik het direct checken. En anders langs de dealer, binnenkort is mijn helm binnen.
Lomito

Ik verwacht hier nog wel een kort verslag van de kennismaking met een ST3-LE 22"... :mrgreen:
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Hallo allemaal,

maar DAT was een heerlijke testrit op mijn eigen ST3LE. Besteld in juni (er waren alleen nog wat schetsen en geruchten voorhanden) .....en door mijn afwezigheid door uitzending naar het Midden-Oosten niet eerder de tijd gehad voor een kennismaking. Dus tot op heden heb ik ST3-ervaring puur via dit forum verkregen.
Vandaag was dus een echte testrit op mijn eigen fiets. Veranderingen:
- Brooks-spatlap;
- race-cassette (11/28T);
- bidonhouder;
- combi-pedalen.

Vandaag was de ochtend goed nat; tijdens de rit was het droog. Er waren dus nog voldoende plassen om de Brooks spatlap even goed te testen. En die voldoet.

De race-cassette is heerlijk. Lekker kleine stapjes onderin. Er stond een licht windje maar op een dijkweg voel je dat onmiddellijk. Door de kleine overgangen met gemak een ander verzet gevonden zodat ik dezelfde cadans kon blijven trappen op heen- en terugweg.
Voor de twijfelaars onder ons: Microshift is GEEN downgrade ! Hoogstens een ander merk. Wat een strakke en fijngevoelige schakeling. Indrukwekkend snel. En geen enkele speling op de shifters zelf; voelt heel overtuigend aan.

Blij verrast met het zadel. Had bewust geen fietsbroekje aan (waar ik gewoonlijks wel mee rijd) om te kunnen vaststellen of de koperen rivets op het brooks-zadel storend waren. In het geheel niet ! Fijn zadel.

Zo ook blij verrast met de Brooks/Ergon-handgrepen. Van mijn vorige Stromer kende ik Ergon al maar deze Brooks-versie grijpt heerlijk !

De Brooks-spatlap voldoet prima. Ik laat hem nog een tandje lager plaatsen maar de vorm voldoet uitstekend en is juist lekker breed (zonder optisch plomp te worden) om het naar opzij spattend water op te vangen. En er is een gezonde ruimte tussen spatlap en buitenband zelf om geen last te krijgen van "vastlopende/samenklonterende" bevroren blerf onder de spatlap.

Dit is een echte forenzen-fiets. Mijn ST1X voelde iets vinniger in het bochtenwerk (ere wie ere toekomt) maar deze 27 1/2 wielen op de ST3 zijn gewoon gemaakt voor lange afstanden. Een doorrijder; heel stabiel.

Dit standaard-stuur (tikje backsweep) is heerlijk. Natuurlijk is een stuur echt persoonlijk maar dit is echt een verademing voor de pols(stand) t.o.v. de ST1X.

Ben een kleine 3 kwartier onderweg geweest en heb nog niet echt voluit gereden. Niet raar na 5 maanden afwezigheid op een fiets laat staan Nederlands verkeersgedrag. En toch 37,7 km/h gemiddeld gereden. Je rijd dan ook heel makkelijk hogere snelheden met dit rij-ijzer. Ik voorzie heel veel aanstaande kilometertjes.....

Heb nog niet in het donker gereden dus ik laat mijn mening over de koplamp even in het midden.
Toffe fiets.
Heb bijna een half jaar gelden het juiste besluit genomen; en dat voel ik nu. En het voelt goed !

Stromer ze,
Reinout
(fotootjes van de ST3 op de dijkweg bij Dodenwaard; en in de winkel zelf tezamen met de Zarges-kist die daar mooi blijft
Bijlagen
DSCN1390.JPG
DSCN1390.JPG (247.33 KiB) 2613 keer bekeken
DSCN1387.JPG
DSCN1387.JPG (370.74 KiB) 2613 keer bekeken
DSCN1383.JPG
DSCN1383.JPG (403.81 KiB) 2613 keer bekeken
DSCN1377.JPG
DSCN1377.JPG (374.46 KiB) 2613 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Reinout-ST3 op 11 dec 2018, 20:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Mooie foto’s , veel rijplezier met Green Stromer :cool2:
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Mark78
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 327
Lid geworden op: 28 feb 2018, 14:31
Locatie: Groningen
Merk SP: ex-Stromer St3 le en ex-St2

Reinout-ST3 schreef: 11 dec 2018, 19:46
- Brooks-spatlap
He Reinout, goed te lezen dat je st3 geleverd is. Zeg die brooks spatlap, kan je daar wat meer details over geven? Type enzo? Misschien een detailfoto? Ben erg benieuwd. Deze week was het hier in het noorden iedere dag de blerf van de schoenen en fiets krabben...
ST3 Launch Edition! - Ex-Stromer ST2 983wh 2017 (total loss) - VW T4 Westfalia freestyle 2003
Plaats reactie