Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Denk dat ik de nu losse kruiskoppen er helemaal uitdraai (lukt nu met punttangetje) en er een zelfde maat boutjes indraai; kan ik er tenminste haaks bij met een steeksleutel en hoeft t wiel er ook niet uit.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Henry schreef: 31 aug 2019, 16:08 Schroeven goed vastzetten ging bij mij alleen als ik het wiel verwijderde. Wacht hier niet te lang mee, want anders drukt de stang van de bagagedrager op je frame met schade tot gevolg. Dit gaat helemaal snel als je een zware tas aan je bagagedrager hebt hangen.
Als je het wiel er zelf uit gaat halen, let op dat de cassette bij het terugplaatsen goed zit.
Begrijp niet dat ze voor de bevestiging van de bagagedrager van de ST3 aan de binnenzijde van het frame, hebben gekozen voor vier kruiskop-schroeven; je komt er met geen mogelijkheid bij zonder het achterwiel te verwijderen.
Omdat ze al behoorlijk los zaten, rammelde mijn bagagedrager (verdacht in eerste instantie het ringslot).
Bij de Gamma voor een paar Euro een doosje RVS Zeskantbout M5x16mm gehaald (exact dezelfde maat als de kruiskop) en meteen een setje M5 veerringen.
Kan nu de bagagedrager met daaraan ook het spatbord, eindelijk goed vastzetten met een steeksleutel 8.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik zou in plaats van de veerringen gewoon Loctite gebruiken. Werkt beter!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

FreddyH schreef: 04 sep 2019, 20:58 Ik zou in plaats van de veerringen gewoon Loctite gebruiken. Werkt beter!
Of beide :mrgreen:
Het zijn overigens geen kruiskop, maar vier torx schroeven waar de ST3 bagagedrager mee vastzit aan de staande achterbrug.
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Mijn eerste weekje met een ST3 zit er bijna op. Ik rijd op dit moment nog op een demofiets van mijn FM, in afwachting van mijn eigen fiets. Inmiddels bijna 400 km gereden. En vanochtend gebeurde het volgende: Ik rijd op een onverlicht fietspad, groot licht aan en niet te snel want het wegdek is nat en er zitten wat bochten in het fietspad. Gaat bij het aanremmen voor een bocht opeens de koplamp uit. Het was 6.30 uur dus nog echt donker. Ik zie even niets meer dus knijp in mijn remmen waarna mijn fiets in de berm landt en ik op het fietspad. De schade valt wel mee; wat schaafplekken op mijn hand, been en zelfvertrouwen. Het was gewoon een ongelukkige samenloop, net daar in de bocht had ik de verlichting hard nodig. 95% procent van mijn route is gewoon verlicht. Als het daar gebeurt, is er weinig aan de hand.
Vervolgens duurt het een paar minuten voordat ik de boel weer aan de praat heb. Het scherm staat vast en reageert niet op aanraking of op de aan/uit knop. Na een paar minuten springt het scherm op locked en kan ik hem weer uit en aandoen. Hierna functioneert de fiets weer normaal. Nu vraag ik me af, hebben meer mensen het meegemaakt dat de koplamp plotseling uitvalt?
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Marky
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 103
Lid geworden op: 03 jun 2018, 10:43
Locatie: belgië, Vlaams Brabant

Hallo,

nog niet meegemaakt op mijn st3.

Maar ik plaats steeds een bijkomende lamp op het stuur.
Ook achteraan onder het zadel steeds een bijkomende lamp.

Ik heb onverlichte delen en een bijkomende verlichting is dan altijd welkom.

groetjes

Marky
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ook ik vertrek nooit zonder dubbele verlichting als het donker is / als ik in het donker ga rijden.

Er zijn hier idd eerder al een paar meldingen gepasseerd van uitvallende verlichting (zonder dat de lamp zelf altijd aan de basis ligt ...).
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Arjan71 schreef: 26 sep 2019, 16:17Hierna functioneert de fiets weer normaal. Nu vraag ik me af, hebben meer mensen het meegemaakt dat de koplamp plotseling uitvalt?
Lijkt het hier op?
viewtopic.php?f=14&t=2205
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Bij mij zwijgt de toeter volledig....
Dan realiseer je je pas hoe vaak je die stiekum nog gebruikt per rit.
Gebruikersavatar
Arjan71
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 sep 2019, 21:08

Marky schreef: 26 sep 2019, 17:45
Maar ik plaats steeds een bijkomende lamp op het stuur.
Ook achteraan onder het zadel steeds een bijkomende lamp.
Golvas schreef: 26 sep 2019, 18:52 Ook ik vertrek nooit zonder dubbele verlichting als het donker is / als ik in het donker ga rijden.
Daarmee voorkom je wel problemen, ja.
Tomasj schreef: 26 sep 2019, 21:38
Lijkt het hier op?
viewtopic.php?f=14&t=2205
Dat is moeilijk te zeggen. Ik heb niet kunnen constateren dat de ondersteuning wegviel omdat ik al aan het remmen was. Het bevriezen van het scherm herken ik wel.
Ik ben trouwens nog even naar de FM geweest maar hij heeft geen foutcodes kunnen vinden.
ST3 - 983 Wh - woon-werk 47 km
Plaats reactie