Nee, vanmorgen pas weg kunnen brengen.
Die contactpunten had ik niet eens zelf gezien dat ze zwart waren.
Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Niet per ongeluk wat minuscule stukjes metaal met de magnetische connector van de accu opgepikt? Ik weet niet hoe/waar je de accu laadt, maar als dat extern b.v. ergens op de grond is of je hebt de accu een stukje in een tas is meegenomen, dan kan dit gebeuren zonder dat je er erg in hebt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Nee, is in dit geval bijna niet mogelijk. Hij heeft na vorige storing alleen in fiets gezeten of op het aanrecht gelegen.
Na die maandagmorgen BMW 3 heb je dus nu een maandagmorgen Stromer ST3. Mijn advies, twee keer nadenken voor je een Tesla model 3 besteld.
Laten we hopen dat ook dit probleem snel van de baan is, en dat ze nadien een beetje uitblijven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Ik kijk wel uit met een e-car: voor nu nog veel te onhandig.
Leuke contradictie: zowel mijn ouders als ik verschillende renaults gereden.
5, 5GT Turbo, 18, 21, 25, Megane Coupe, Acenic: nooit serieuze problemen gehad
Leuke contradictie: zowel mijn ouders als ik verschillende renaults gereden.
5, 5GT Turbo, 18, 21, 25, Megane Coupe, Acenic: nooit serieuze problemen gehad
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Binnen 24 uur gefixed!
Contactpunt + stroomkabel vervangen.
Twee weken geleden de controller al, dus halve fiets weer als nieuw
Benieuwd of het nu goed blijf gaan, ga er eigenlijk wel vanuit.
Contactpunt + stroomkabel vervangen.
Twee weken geleden de controller al, dus halve fiets weer als nieuw
Benieuwd of het nu goed blijf gaan, ga er eigenlijk wel vanuit.
De accu eens leeg gereden.
Vandaag vanaf Velsen Noord naar Hoorn. 48km, windkracht 3/4 tegen. De route viel wat tegen, veel kruisingen en stoplichten. Gemiddelde snelheid gehaald van 35,3 km/u maar....1u26min. Dat zijn de strava tijden, met autopauze. gem. hartslag 117.
Ik gebruikte de telefoon als navigatie op google maps met route als fietser. Dat is niet echt ideaal en viel me best tegen. Google geeft steeds aan dat je naast de weg rijdt en als je bij een kruising staat denkt ie dat je in de zij-straat staat. Erg lastig, dat moet beter. Ook moet je zulke routes, denk ik, beter voorbereiden om niet door dorpskernen en steden te hoeven. Het reed gewoon niet zo lekker op deze manier. Het was rond spitstijd, dan sta je soms voor een stoplicht met nog 10 autos en is het veel wachten. Dat gevoel heb ik nooit zo op de racefiets, dan sneak je nog wel eens sneller door een kruising. (niet goed ok.) Met de ST3 rijd ik op kruisingen niet langs de auto's naar voren, denk dat dat de ergernis vergroot, daarna ga je met 45km/u voor ze rijden namelijk. Maar het wachten is frustrerend.
De laatste halve km. was de accu echt leeg. En fietste ik naar huis dat was prima te doen, snelheid kan je dan zo rond de 20km/u houden.
Vandaag vanaf Velsen Noord naar Hoorn. 48km, windkracht 3/4 tegen. De route viel wat tegen, veel kruisingen en stoplichten. Gemiddelde snelheid gehaald van 35,3 km/u maar....1u26min. Dat zijn de strava tijden, met autopauze. gem. hartslag 117.
Ik gebruikte de telefoon als navigatie op google maps met route als fietser. Dat is niet echt ideaal en viel me best tegen. Google geeft steeds aan dat je naast de weg rijdt en als je bij een kruising staat denkt ie dat je in de zij-straat staat. Erg lastig, dat moet beter. Ook moet je zulke routes, denk ik, beter voorbereiden om niet door dorpskernen en steden te hoeven. Het reed gewoon niet zo lekker op deze manier. Het was rond spitstijd, dan sta je soms voor een stoplicht met nog 10 autos en is het veel wachten. Dat gevoel heb ik nooit zo op de racefiets, dan sneak je nog wel eens sneller door een kruising. (niet goed ok.) Met de ST3 rijd ik op kruisingen niet langs de auto's naar voren, denk dat dat de ergernis vergroot, daarna ga je met 45km/u voor ze rijden namelijk. Maar het wachten is frustrerend.
De laatste halve km. was de accu echt leeg. En fietste ik naar huis dat was prima te doen, snelheid kan je dan zo rond de 20km/u houden.
Als het veilig kan kan je rustig de wachtende auto's voorbij rijden, anders wachten tot het veilig kan. Hier (BE) doen de moto's dat ook en zonder gezeik. Wat anderen er van denken moeten zij weten, niemand houd hen tegen een fiets of SP te nemen en hetzelfde te doen. Zij hebben gekozen voor de auto, niet jij.
Een auto verliest heel weinig gemiddelde snelheid als deze 45 ipv 55 km/u rijdt, de auto staat gewoon sneller stil aan de volgende lichten/rotonde/file/... maar is zelden sneller op bestemming (als het verkeer druk is). Laat het geen 3x rood worden (kan je evengoed de auto nemen) maar zorg dat je weg bent als het groen wordt.