Eerste ervaringen met de Stromer ST3 / ST3 LE

Gebruikersavatar
boomshakalak
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 432
Lid geworden op: 28 nov 2018, 20:49
Locatie: België, Antwerpen
Merk SP: Stromer ST7 LE

Lambert schreef: 24 mar 2019, 10:51 Stroomluc of andere berijders van een ST 3 of 5; herkennen jullie een lichte neiging tot afremmen als je stopt met trappen en de remmen niet gebruikt? Is dit een soort ingebouwde regeneratie oid?
Lambert,

Ik heb dit ook zeeeer lang gehad. En af en toe ging dit beter. Ook resette ik geregeld de sensors in service menu. Dit hielp wel, maar na een tijdje terug dat gevoel.
Nu enkele dagen geleden heb ik mijn eerste onderhoud laten doen, en had ik gevraagd om de TMM sensor te laten vervangen, man deze rijdt nu als een trein!!!!!! En dat probleem is bij mij nu van de plank!
🇧🇪 - Stromer ST7 LE - Verende Voorvork - 🚴‍♂️ Kinekt XR Zadelpen 🚴‍♂️ / ⚡ W-W: 26km enkel

✖️ Stromer ST5 ABS
✖️ Stromer ST3 Cool White
✖️ Sparta M9b e-Speed (45)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Na een kleine 2,5 week Stromeren is het mij opgevallen dat je ALTIJD wind tegen hebt. :dwarf:

Even de feiten op een rijtje. Om te beginnen met de windsnelheid
windkracht 0 = windsnelheid van 0-1 km/uur
windkracht 1 = windsnelheid van 1-5 km/uur
windkracht 2 = windsnelheid van 6-11 km/uur
windkracht 3 = windsnelheid van 12-19 km/uur
windkracht 4 = windsnelheid van 20-28 km/uur
windkracht 5 = windsnelheid van 29-38 km/uur
windkracht 6 = windsnelheid van 39-49 km/uur

Als je een snelheid van boven de 40 km/uur probeert aan te houden (om aan een aardig gemiddelde te komen), dan heb je windkracht 6 in de rug nodig om iets van het "windje-mee" te ervaren. Zeg nou zelf, wanneer waait de wind met windkrachtje 6 en wanneer heb je die in je rug?

Wie zei ook al weer: "Elk voordeel heb zijn nadeel"?

:av Uiteraard zul je dit ook ervaren als je op een ST1, ST2 of een ST5 zit.
Witte ST3 van maart 2019
jve66816
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 240
Lid geworden op: 30 apr 2018, 11:45
Locatie: Kalmthout, Antwerpen - B

Nu weet ik hoe het komt dat ik altijd wind tegen heb ipv enkel op de heen of terugweg, alhoewel er verschil is in batterijverbruik ‘s ochtend of ‘s avonds, het waait nooit hard genoeg :lol: :bj :d3:
Jerry: ST5 - BodyFloat/Spurcycle - Home-Scheldelaan 30km - rijder :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik dacht dat ik vanmorgen knetterend geluid hoorde bij het insteken van de accu en tijdens opstarten. Paar keer in/uit en soms wel, soms niet. Geluid komt uit gebied waar accu contact maakt.
Inmiddels staat ie weer met code E210003 :aq
Morgen maar weer bij de dealer brengen, zucht.
WFVst5
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1238
Lid geworden op: 17 jul 2018, 23:57
Locatie: Noord Holland

Er zitten contacten in die vlgs. zeer bekende dealer/eigenaar zeer gevoelig zijn.
Ik had nooit ook maar een probleem gehad met die contactplaat en hij had één keer de batterij eruit en erin gegaan ivm. update oid. en er was een spanningsprobleem volgens hem kwam dit omdat ik de contacten ingespoten had met een beschermend middel dat wij gebruiken voor CAN- en computer-stekkers in de kranen en vrachtauto's.
Overigens had ik er toen 1200km probleemloos mee gereden.
Voor mij nogal ongeloofwaardig omdat wij het juist preventief gebruiken en hierdoor zowat geen probleem meer hebben met oxidatie van stekkers, ECU's of overgangsweerstanden.
Hij had een bosje van die batterijcontacten in voorraad net als TMM sensoren.
Thuis aangekomen heb ik, eigenwijs als ik groot ben toch weer dezelfde contactolie gebruikt en heb nooit weer een probleem gehad met die contacten.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe⛵️💨💨
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

83D95EF2-A303-4476-A52B-19F39CD7F29F.jpeg
83D95EF2-A303-4476-A52B-19F39CD7F29F.jpeg (2.03 MiB) 3170 keer bekeken
Vanmiddag heb ik de eerste 1000 km afgerond. Afgezien van losgelopen schroeven van de zijstandaard en voorspatbord waren we geen problemen.
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Tarantino
Runner-up
Runner-up
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 apr 2019, 20:16
Locatie: Lier België

En ik ga de gok nemen van een probleemloze RM, naar een st3 te gaan.
😂
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Ik vond het wel apart dat ik de contacten hoorde knetteren. Blijkbaar maken ze niet perfect contact met de accu.
Wel waardeloos, kan ik weer twee dagen niet Stromeren, plus 2x een uurtje kwijt ivm halen/brengen.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik lees hier dat je daar veel gelukkiger van zal worden dan van een probleemloze fiets ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 08 apr 2019, 22:48 Ik lees hier dat je daar veel gelukkiger van zal worden dan van een probleemloze fiets ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Waar die post volgens mij over gaat is de hoeveelheid frustratie/ellende je hebt met een storing, versus de manier waarop het opgelost wordt. Als je een probleempje hebt een het wordt gelijk snel en vakkundig verholpen dan heb je een beter gevoel dan wanneer er nooit een probleem was.

Maar zolang je het gevoel houdt dat je fiets verre van storingsvrij is, ofwel dat Stromer en de dealer de problemen niet onder controle hebben werkt het juist de andere kant op.

Iets zegt me dat Daniel1975 hier niet echt overtuigend gelukkig van wordt :mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie