Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Het jonge broertje/zusje van de ST5.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 10034
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Stromeur » 24 aug 2019, 18:26

Bart DL schreef:
24 aug 2019, 14:30
De eigen Zwitserse markt blijft duidelijk prioriteit krijgen...
Ik wist niet beter of de Belgische markt heeft momenteel prio 1 voor Stromer. Jammer dat je zo lang moet wachten zeg.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Coyote
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 aug 2019, 18:13
Locatie: BE

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Coyote » 07 sep 2019, 19:26

Heeft er iemand een foto van zijn st3 met stuur en stuurpen in hoogste comfort positie ?
woon - werk route 32 km per dag
kalmthout - brecht - kalmthout
alle dagen - alle weertype's
:cool2:

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1510
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Golvas » 07 sep 2019, 20:17

De ST3 van allesstroomt is uitgerust met comfortstuur en comfortstuurpen : download/file.php?id=8151
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Berichten: 614
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door allesstroomt » 07 sep 2019, 23:06

Klopt helemaal. Met de verende voorvork erbij is ie super comfortabel. Ik reed per ongeluk door een nogal diepe put en dat kan nu zomaar.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2597
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Tomasj » 08 sep 2019, 07:35

Stromeur schreef:
24 aug 2019, 18:26
Ik wist niet beter of de Belgische markt heeft momenteel prio 1 voor Stromer. Jammer dat je zo lang moet wachten zeg.
Stromeur, het zijn Zwitsers. Ze verkopen meer fietsen in België, maar de Zwitserse markt blijft prioritair.
Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Blue
Expert
Expert
Berichten: 194
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Blue » 08 sep 2019, 10:02

Tomasj schreef:
08 sep 2019, 07:35
Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
Denk bij marketing en materiaalkeuze ook niet altijd :)

Mijn comfort pen en stuur heeft mijn ST3 nu al een goeie zithouding gegeven.
(Zou die met een verende voorvork nog iets hoger vooraan komen?)

LNY
Expert
Expert
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door LNY » 08 sep 2019, 10:41

Tomasj schreef:
08 sep 2019, 07:35
Ik heb in ieder geval de indruk dat de man die instaat voor de Supply Chain bij stromer niet direct een groot licht is.
Hier krijg ik altijd vlekken van!!!!
Ik kom zelf uit de supply chain en durf wel te stellen dat het probleem zelden in de SC zit.
Het probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door engineering (perse materialen willen gebruiken die moeilijk verkrijgbaar zijn) of sales (iets verkopen wat niet haalbaar is).

Voorbeeld:
Ik vertel engineering tijdens het ontwerpproces dat bepaalde onderdelen slecht verkrijgbaar zijn. Dat ze beter alternatieven kunnen zoeken.
Dat willen ze niet, want wat ze bedacht hebben is gewoon het mooist.
Prima.
Maar uiteindelijk krijgt SC de schuld

Voorbeeld:
Salesmanager wil zijn targets halen.
Dus verkoopt ie alles. Zelfs als het niet kan.
Er zijn 6 kleuren beschikbaar. Maar de salesmanager besluit dat ie ook best een 7e kleur kan verkopen als de inkoper dat graag wil hebben.
En wederom heeft SC manager het gedaan.
ST3 cool white - sport - 983Wh

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 10034
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Stromeur » 08 sep 2019, 10:59

Blue schreef:
08 sep 2019, 10:02
Mijn comfort pen en stuur heeft mijn ST3 nu al een goeie zithouding gegeven.
(Zou die met een verende voorvork nog iets hoger vooraan komen?)
Nee, de geveerde voorvork voor de ST3/ST5 wijzigt de geometrie niet.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2597
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door Tomasj » 08 sep 2019, 12:50

LNY schreef:
08 sep 2019, 10:41
Hier krijg ik altijd vlekken van!!!!
Ik kom zelf uit de supply chain en durf wel te stellen dat het probleem zelden in de SC zit.
Het probleem wordt bijna altijd veroorzaakt door engineering (perse materialen willen gebruiken die moeilijk verkrijgbaar zijn) of sales (iets verkopen wat niet haalbaar is).

Voorbeeld:
Ik vertel engineering tijdens het ontwerpproces dat bepaalde onderdelen slecht verkrijgbaar zijn. Dat ze beter alternatieven kunnen zoeken.
Dat willen ze niet, want wat ze bedacht hebben is gewoon het mooist.
Prima.
Maar uiteindelijk krijgt SC de schuld

Voorbeeld:
Salesmanager wil zijn targets halen.
Dus verkoopt ie alles. Zelfs als het niet kan.
Er zijn 6 kleuren beschikbaar. Maar de salesmanager besluit dat ie ook best een 7e kleur kan verkopen als de inkoper dat graag wil hebben.
En wederom heeft SC manager het gedaan.
Ik zeg dus duidelijk de Supply Chain, niet de Supply Chain Manager. Ik ben zelf jaren actief geweest als SCM, voor de processen die je beschrijft moet je dus procedures afspreken. Een zevende kleur komt hier niet door het Order Entry proces. In onze markt is de invloed van engineering dan weer erg beperkt, met dat stukje heb ik geen ervaring, maar uiteindelijk kan je daar ook vergelijkbare afspraken maken, op voorwaarde dat het General Management echt overtuigd is van customer service.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

LNY
Expert
Expert
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2017, 09:29
Locatie: Amsterdam e.o.

Re: Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bericht door LNY » 08 sep 2019, 13:08

Procedures kun je afspreken, maar dan moet iedereen in de organisatie achter die procedures zijn en ze volgen. Als ze opgelegd worden door de SCM en ze niet worden gesteund door de organisatie, kun je ze net zo goed niet opstellen.

Als een verkoper iets heeft verkocht of toegezegd heb je niks aan blokkades in een proces dat daarna pas volgt

Uiteindelijk is dit ook de reden dat ik iets anders ben gaan doen. Als SCM kreeg ik nooit de credits maar wel alle shit, los van of ik er invloed op had.
ST3 cool white - sport - 983Wh

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten