Stuur- en stuurpen-opties voor de Stromer ST3

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Daniel1975 schreef: 02 apr 2019, 15:05 Dus én verhoging door de stuurpen én dan ook nog eens een riserbar; weet je dan wel zeker dat dit de juiste fiets voor je is?
Nee, helaas niet, maar nergens in de omtrek is een XL te testen dus ik kan er ook niet achter komen. Mogelijk kom ik er met enkel de stuurpen, maar geen manier om het te weten te komen.

Helaas zijn er weinig alternatieven. Klever is nog kleiner, speedped heeft geen verkooppunten, green mover wordt niet meer verkocht, de rest is middenmotor, waar ik niet meer naar terug wil. En las al van aantal grote mensen dat ze er op kunnen zonder grote ingrepen, dus met verhoogde stuurpen heb ik grote kans om goed te zitten denk ik?
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Daniel1975 schreef: 02 apr 2019, 15:05 Dus én verhoging door de stuurpen én dan ook nog eens een riserbar; weet je dan wel zeker dat dit de juiste fiets voor je is?
Die opties zijn er toch juist om het voor meer mensen een geschikte fiets te maken?
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Bram Roose schreef: 02 apr 2019, 15:21 speedped heeft geen verkooppunten
Toch wel, Drumo : https://www.drumo.nl/elektrische-fietsen/speedped
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Golvas schreef: 02 apr 2019, 20:05
Bram Roose schreef: 02 apr 2019, 15:21 speedped heeft geen verkooppunten
Toch wel, Drumo : https://www.drumo.nl/elektrische-fietsen/speedped
Ja maar dat is in Nederland op 2u heen met auto...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Eind deze voormiddag is het riser stuur op mijn ST3 geïnstalleerd geweest.
Het verschil is niet echt heel zichtbaar, maar wel goed voelbaar.
Dit beetje extra hoogte is net wat ik nog zocht :cool2:

Afbeelding

Snel nog een foto genomen, voor ik naar het werk vertrok.
Zal vanavond nog wat duidelijkere foto's maken.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Netjes, de rise is vrij minimaal zie ik. Maar als ik het goed zie heeft het stuur ook een aardige backsweep? Ik zou het wel boeiend vinden om ook een foto van de bovenkant te zien, al je daar zin in en tijd voor hebt.

Hopelijk zit je lekker zo! :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Super. Dank voor je foto Jeroen. Ik vreesde voor lelijk onding maar heel erg ok! Ziet er ook niet zo veel hoger uit. 20° backsweep volgens boekje. Dus ook vrij handig.
Ik ga toch voor de urban comfort stuurpen gaan want die krijg ik gratis. Jouw stuur is betaalbaar als ik dat er uiteindelijk bij wil.
Inderdaad bovenaanzicht foto zou nog handig zijn. En zijaanzicht want wil graag zien hoe hoog je zadel komt tov je stuur.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Stromeur schreef: 03 apr 2019, 12:33 Netjes, de rise is vrij minimaal zie ik. Maar als ik het goed zie heeft het stuur ook een aardige backsweep? Ik zou het wel boeiend vinden om ook een foto van de bovenkant te zien, al je daar zin in en tijd voor hebt.

Hopelijk zit je lekker zo! :ay
Klopt, het is niet heel veel rise en er zit inderdaad ook iets meer backsweep op tov het standaardstuur.
Vanavond volgen er zowiezo nog meer foto's :ay
Bram Roose schreef: 03 apr 2019, 12:53 Super. Dank voor je foto Jeroen. Ik vreesde voor lelijk onding maar heel erg ok! Ziet er ook niet zo veel hoger uit m. 20° backsweep volgens boekje. Dus ook vrij handig.
Ik ga toch voor de urban comfort stuurpen gaan want die krijg ik gratis. Jouw stuur is betaalbaar als ik dat er uiteindelijk bij wil.
Graag gedaan.
Tenzij je weet waar naar te kijken valt het echt niet op dat er een anders stuur op zit als de standaard, dus heel tevreden daarover.
Zeker niet te duur, heeft me nu €55 gekost, op het totaalplaatje van mijn Stromer en uitrusting is dat vrij verwaarloosbaar.
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Zoals beloofd, wat meer foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nice! :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie