ST3 wachtruimte

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Lamkram schreef: 08 mar 2019, 09:04 Lotte,

Geweldig hoor. Het mooie weer komt er aan, is mij verteld, en dus tijd om heerlijke km te maken en ons je ervaringen te delen.

Heel veel plezier hoor.

Hoe lang heb je nu uiteindelijk moeten wachten op je ST3?

Groet Mark
Eerste info op het werk was vorig jaar april dat ze vertelden dat we e bikes gingen kunnen leasen,infoseccies volgden in september,op't werk pas in de derde week van november werd alles doorgestuurd naar kbc,er werd een fiets geleverd net voor nieuwjaar,maar niet met de batterij die ik wou,ook vond ik het te gek om deze nog in te schrijven voor nieuwjaar.
Eind januari was er eentje binnen met de 983 batterij,groen licht dus om in te schrijven door KBC,want het is een leasefiets,en dus kun je zelf niets doen.Wel moest de fiets eerst nog ingedeclareerd worden door de douane,en net deze hanteerden een nieuw systeem(lees vertraging)daarna kon de inschrijvingsplaat aangevraagd worden,online kan dit niet in Belgie voor een speedbike,dus met onze supersonische belgische post(lees nog meer vertraging).DIV hanteert sedert 1 februari ook een nieuw systeem,met als gevolg nog langer wachten(11werkdagen en drie weekends ertussen).
Dus om uw vraag kort te beantwoorden,van vorig jaar April tot 7 maart.
Voor mijn volgende fiets ga ik best nu al beginnen uitkijken zeker??
Mvg
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Lamkram
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1047
Lid geworden op: 01 sep 2017, 08:15
Locatie: Almere
Merk SP: Stromer ST7 ARBR
Km-stand: 53.000

Nou Lotte,

Mijn complimenten voor je geduld. Maar hij is er en dus genieten.

Groet Mark
:d3:
Go-ST1x 13455 km
GO-FAST ST5 (L) 37215 km
GO-Nice ST7 ARBR 2653 km
GO-Nice ST7 #2 ARBR........km


25Km enkele reis. Regio Almere-Amsterdam-Almere
:d3:
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

Veel veilig rijplezier Lotte en koenG met deze prachtige fiets! :cool2:
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Vanaf vandaag heb ik plaatsgenomen in de wachtruimte. Vandaag nog een testrondje gedaan. Eerder op de st2 en dan merk je wel een verschil als je op de st3 hebt gezeten!
uiterlijk eind maart eigenaar van deze geweldige fiets.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Proficiat met je aankoop :D :ay
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

napauleon schreef: 09 mar 2019, 16:59 Vanaf vandaag heb ik plaatsgenomen in de wachtruimte. Vandaag nog een testrondje gedaan. Eerder op de st2 en dan merk je wel een verschil als je op de st3 hebt gezeten!
uiterlijk eind maart eigenaar van deze geweldige fiets.
Proficiat met je aankoop,het wachten zal snel voorbij zijn en waarschijnlijk het weer nog beter.
ST3 cool White
napauleon
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 47
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:42
Locatie: Deventer
Merk SP: Stromer
Km-stand: 14.000

Lotte schreef: 09 mar 2019, 19:25 Proficiat met je aankoop,het wachten zal snel voorbij zijn en waarschijnlijk het weer nog beter.
Gelukkig heb ik de st2 een paar weken geleden getest in kou en regen, dus weet ik wat me mogelijk te wachten staat ;p :ay
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik heb even door het raam gekeken en besloten om geen volgnummertje te trekken. Hierdoor hoefde ik geen plaats te nemen in de wachtkamer. :bp: Om de mensen die vrijwillig in de wachtkamer zitten niet te plagen, heb ik de magazijnmeester vervolgens gevraagd om de witte ST3 niet binnen twee dagen aan mij uit te leveren. Ik heb hem voor de assemblage en het testen vier dagen de tijd gegeven. :d3:

Het witte monster zal worden uitgerust met een mooi tandwielsetje 11-12-13-14-15-16-17-18-32-37-42 (met dank aan Daniel1975 voor de hulp :cool2: ), waardoor ik mijn knieën zal sparen via een hogere trapfrequentie.

Omdat de witte ST3 zo mooi is dat hij hoe dan ook flink de aandacht gaat trekken, heb ik besloten om hem niet uit te rusten met de stealth-optie van Paultje en ook niet met de reflectoren van Stromer. Vanwege de aandacht die hij zal trekken is een Art 2 goedgekeurd Abus ringslot daarentegen wel een must.

Omdat ik de ST3 graag wit wil houden, heb ik uit het magazijn van Jroen (Jeroen van Zijp) twee spatbord verlengstukken laten komen, de bevestiging van DHL heb ik al ontvangen. Eentje voor aan de voorkant een eentje voor aan de achterkant, geinspireerd door de fiets van bArtAA. Douchen doe ik niet onderweg, maar in de badkamer thuis!

De spiegel zal ik niet laten plaatsen, want voorlopig hoef ik niet bang te zijn dat Lamkram mij zal inhalen op zijn dagelijkse woon-werk ritten. Hij heeft momenteel last van een Olifant die achterop zijn grijze ST5 zit. :bc
Witte ST3 van maart 2019
mrstrom

Veel plezier met je nieuwe fiets over een paar dagen...
Maar waarom zonder spiegel?? Ik zou zelf niet zonder kunnen, je wilt toch weten waar de autos achter je rijden enzo?

Qua trapfrequentie heb ik deze op de racefiets altijd vrij hoog 100-110, op de ST3 trap ik hem ook zo licht in de ene laatste en lagere standen. De 11 gebruik ik zelden. Het nut van een ander tandwiel er tussen twijfel ik nog over, misschien als dit setje versleten is straks.

Geniet er van en veilige km's toegewenst.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik ben niet van plan om veel tussen de auto's te gaan rijden. Als vermomde racefietser zal ik voornamelijk op het fietspad te vinden zijn, zowel voor woon-werk verkeer als voor de recreatieve ritten. Over de recreatieve ritten: als je op een mooie zondag je recreatieve ritje gaat maken tussen 11-15 uur, dan merk je dat het eigenlijk veel te druk is geworden op het fietspad. De wielerploegen en de vele "dagjesmensen met hun nieuwe 25 km/uur ebike" bevolken dan massaal het fietspad binnen de bebouwde kom. Go with the flow is dan het devies, maar het is nog beter om gewoon op andere momenten te gaan fietsen.

Mijn nieuwe werkplek zit in Amsterdam-zuidoost, dus niet in centrum Amsterdam. In Almere en tussen Almere en Amsterdam zijn er fietssnelwegen aangelegd: prachtig asfal en lekker breed. Een heel groot deel van de woon-werk route loopt over brede vrijliggende fietspaden, fietspaden die voorzien zijn van prachtig strak asfalt. Wat dat betreft is het wonen in Flevoland nog zo slecht niet. Als ik eenmaal binnen de bebouwde kom ben, pas ik uiteraard mijn snelheid aan het overige verkeer aan. Ik heb het er in de afgelopen jaren wel drukker op zien worden, maar zelfs dan nog kom je op het fietspad tussen grote steden bijna niemand op een ritje tegen.

De spiegel maakt het brede stuur weer wat breder. Ik wilde er eerst twee spiegels op hebben (ik zit wel eens op de scooter van mijn kinderen en die hebben ook twee spiegels, wat ik wel kan waarderen), maar dan wordt het allemaal heel erg breed. Zeker op de wat smallere fietspaden kan dat soms wel eens te breed zijn.

Ik ben een vroege starter waardoor ik op de heenweg zelfs binnen de bebouwde kom weinig verkeer tegenkom op het fietspad (ik heb in het verleden zes jaar lang tussen Almere en Amsterdam gefietst). Als ik vroeg naar huis ga (dat hoeft niet, het is een eigen keuze), dan loop ik wel het risico om tussen de schooljeugd terecht te komen. De snelheid zal dan, om ongelukken te voorkomen, flink moeten zakken. Het liefst werk ik dan ook wat langer door om die confrontaties te vermijden.

Ach, ik kijk het voor nu even aan, een of twee spiegels zijn zo gemonteerd.
Witte ST3 van maart 2019
Plaats reactie