ST3 wachtruimte

Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 862
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Goedemorgen allemaal,

na een hint/suggestie van Sylvia en Stromerschierig deze wachtruimte geopend.
Hopelijk wordt die net zo enthousiast gevuld als de andere Stromer wachtruimtes. De bedoeling echter is dat deze wachtruimte ook weer leegStromert want dan zijn we tenminste allemaal aan het pedeleccen.
De onthulling heeft dan wel plaatsgevonden en er zijn enkele demo-momenten geweest.....maar de echte uitlevering is pas over maanden gepland. Lijkt een beetje op het ST5-verhaal die op dit moment in die uitlevering zit.

Mijn ST3 (Launch Edtion)(grootste framemaat) is al besteld in juni. Daarmee was dit ook de eerste Nederlandse order; grappig. De Stix is in de tussentijd al verkocht en vormt de aanbetaling voor dit grote groene monster.
Ik ga dus op dit moment Stromerloos door het leven. Nou kan ik op de huidige locatie ook moeilijk gaan rondpeddelen want ik werk voor een dik half jaar op de West Bank in de bezette Palestijnse gebieden.
Dus bij terugkomst in januari 2019 hoop ik de ST3 LE in ontvangst te mogen nemen. De uitzendingstijd en de (uit)levertijd komen eigenlijk mooi overeen.

Gevoegd 2 plaatjes van de werklocatie alhier. Het ene plaatje is een uitzicht over Jericho waar ik meer dan regelmatig kom. Het andere plaatje de waarschuwing dat ik juist werk in die gebieden waar veiligheid nog niet gegarandeerd is. En da's dan ook gelijk mijn werk hier.

Op vrije momenten gebruik ik dit forum om heerlijk bij te blijven in de Stromer-ontwikkelingen, jullie uitdagingen en ondervindsels.....en als pure ontspanning. Heerlijk !

Stromer ze !
Reinout
Bijlagen
Let op.....
Let op.....
DSCN0640.JPG (618.07 KiB) 16702 keer bekeken
Uitzicht over Jericho
Uitzicht over Jericho
DSCN0633.JPG (514.13 KiB) 16702 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Meld ik me ook maar hier.
Op 5 juli mijn bestelling voor een ST2 omgezet naar een ST3 launch edition( ook grootste maat).
Tot die tijd blijf ik rijden op mijn R&M charger.
Mijn werkplek is overigens gewoon een saai kantoorgebouw aan de A16
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Lomito

Leuk om weer even van je te horen Reinout. Ik rijd nu een dikke week op de ST5 en kan me daardoor een aardige voorstelling maken hoe de ST3 moet voelen... deze fietsen lijken veel op elkaar en ik verwacht dat het rijgedrag vrijwel vergelijkbaar zal zijn met die grote Pirelli-banden. Jongen wat een feest!!!

Maak er het beste van en sterkte in die hete zandbak.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Reinout!!

Wat leuk om op het forum van je te horen, en perfect dat je de ST3 wachtkamer voor geopend hebt verklaard. Waar jij de ST3 nog echt pal vanaf de tekentafel hebt besteld op basis van glashard vertrouwen in Stromer (met dank aan jouw eigen ST1 X ervaringen als kilometervreter), en niemand zelfs nog maar een fotootje had gezien van het werkelijke exemplaar, rollen de prachtige foto's en positieve ervaringen inmiddels het forum op. Ik ben blij dat je kans hebt om dit allemaal te volgen vanaf je huidige werkplek.

Ik geloof ook echt dat de ST3, en zeker de Launch Edition, een daverend succes gaat worden. Kost wat, maar daar krijg je ook wat voor. Zeker op de afstanden en het soort routes waar jij de Stromer voor gebruikt is de ST3 met de grotere wielen uitermate geschikt. En dat groen is ook niet mis zo mooi (mooier dan het landmacht-groen ;p , al zul je nu wel een mooi zandhazenkleurtje dragen). En aangezien je toch liever niet digitaal schakelt en de cockpit graag naar eigen wens aanpast, is de ST3 ook nog eens geschikter voor je dan de ST5.

Dank voor de foto's vanuit de zandbak. Pas goed op jezelf, en graag tot een volgende keer :cool2:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromerschierig
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 apr 2018, 00:01

In de wachtruimte voor deze prachtige fiets, kijk er zo naar uit. Heb gehoord dat er in 'belgie' maar één bestelling kan plaatsvinden per verkooppunt. Zou dit kloppen. Dan gaat hij eigenlijk nog exclusiever worden dan verwacht.
stromer st2 black :dwarf: keuze veranderd naar de st3 launch edition, bestelling doorgegeven me happy :mrgreen: :ay nu afwachten :cool2:
Gebruikersavatar
Digidoom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2018, 13:37

Hoi allemaal,

Mijn eerste Stromer besteld. De ST3 launch edition 22 inch. Op 17 juli via lease plan werkgever in België.
Ik ben zeer benieuwd. Oktober is nog lang. pff.
Voorlopig kan ik nog voort met mijn Giant Quick E+ dus no stress. :)

Bij de dealer waar ik hem besteld heb waren er 9 exemplaren aangekocht door hem. Was wel in NL.
Ik zou het raar vinden dat dat in België niet zo is.
De dealers moeten natuurlijk de fietsen al zelf op voorhand volledig aankopen. Misschien een kleinere dealer of 1 die geen vertrouwen heeft in de launch editie? :?
Giant Quick E+ wachtende op Stromer ST3 LE
ww 30km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd Digidoom met je bestelling. Ik weet zeker dat je een prachtbike in huis haalt. Sowieso met de ST3, en die Launch Edition is al helemaal een genot om naar te kijken.

De lokale Stromer Sales organisatie is Benelux, al hebben België en Nederland sinds een tijdje wel allebei een eigen sales-persoon. Maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat hierin onderscheid wordt gemaakt, al helemaal niet ten nadele van de BE dealers, want die hebben - naar eigen zeggen dan - al "last" genoeg van NL dealers omdat er in NL meer gestunt zou worden met de prijzen. Ook zijn enkele grote NL dealers gaan leveren aan Belgische klanten, tot groot ongenoegen van de BE dealers.

Als het beleid nu zou zijn dat men in België slechts 1 ST3 LE per vestiging mag verkopen en in NL niet, dan krijgt Stromer een hele harde dobber aan de protesten. Het zou ook voor Stromer nergens op slaan, want Stromer haalt zelf ook meer omzet uit grotere dealers en die omzet verschuift echt niet ineens 1 op 1 naar de kleinere dealers.

Het zou wel kunnen dat Stromer een maximum heeft verbonden aan de PRE-orders.

Door de leverproblemen met de ST1 X en ST2 2018 dit jaar zijn veel kleinere dealers (zowel BE als NL) in de problemen gekomen, omdat een paar grote jongens zeer grote aantallen op voorraad hebben genomen, waarschijnlijk ook al zeer vroeg in 2017 gepre-ordered. Dit heeft veel kleine dealers klanten en omzet gekost, omdat klanten hun bestelling bij hen annuleerden (of al helemaal niet meer langs kwamen ter oriëntatie) om bij een voorraad-houdende dealer te kopen.

Kan zijn dat Stromer deze situatie nu probeert te voorkomen en als dat zo is, dan vind ik dat een hele goeie zaak.

In de tussentijd zal elke dealer wel zoveel klantbestellingen accepteren als ze willen, alleen die bestellingen kunnen waarschijnlijk pas bij Stromer worden geplaatst na een vooraf bepaalde deadline. Of die klanten ook echt langer moeten wachten, zal afhankelijk zijn van hoe goed Stromer zelf geforecast heeft voor fabricage.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromerschierig
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 20 apr 2018, 00:01

Spannend :ai :d3:
stromer st2 black :dwarf: keuze veranderd naar de st3 launch edition, bestelling doorgegeven me happy :mrgreen: :ay nu afwachten :cool2:
StephanVdE
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jul 2018, 19:14

Als het maar 1 per vestiging in België is voor de St3 LE dan ben ik de gelukkige :dwarf:
Toch ellendig lang wachten geblazen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je bestelling StephanVdE. Het is echt een hele mooie uitvoering, dus dat gaat het wachten wel waard zijn. En troost je: er zijn mensen die dit jaar vele malen langer hebben gewacht op een ST1 X of ST2 ;)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie