ST3 wachtruimte

Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Witte ST3 L binnen bij de FM MET de zware batterij.
Blijkbaar werkt de douane nu met een nieuw systeem om te dedouaneren,als dit maar goed gaat.
Hopelijk kan ik binnenkort de weg op.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Als ik het even volg, Lotte, heb je de fiets toch in BE bij de FM binnen? Normaal zouden dan toch ook de papieren moeten bijzitten, zodat je je plaat kan aanvragen.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

@ freebee,de fiets is vorige week vrijdag binnengekomen.
Aangezien er géén invoerder is in Belgie,en stromer Zwitsers is moet de fiets ingedeclareerd worden bij de douane.
FM draagt hiervoor de kosten van ongeveer 45€.
Denk dat er dan een vignet wordt afgeleverd die doorgestuurd wordt naar KBC fietslease,die op zijn beurt de inschrijvingsplaat aanvraagt.
Die plaat komt ofwel aan bij de FM die mij dan verwittigt als de fiets klaar is,of de plaat komt binnen bij KBC die de plaat doorstuurt naar de FM en vervolgens verder zoals hierboven beschreven.
In feite was er al een fiets binnen voor mij net voor nieuwjaar,maar niet met de zware batterij,en ik vond het zonde om een nieuwe fiets nog in te schrijven net voor het eindejaar,op enkele dagen na ging die direct één jaar oud zijn.Liever dan nog iets langer wachten,en het weer is wat beter ondertussen.
De douane hanteert sedert 1 februari wel een nieuw systeem,dus zorgt dit hopelijk niet voor extra vertraging.
Hoe het zit in Nederland of elders weet ik niet.
ST3 cool White
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ik weet niet hoe het hier in Belgenlandje gesteld is met de invoer van 'n Stromer. Ik heb mijn exemplaar in NL aangekocht, FM op 'n 60km van m'n woonplaats, maar dat was omwille van het zakelijk aspect, BTW verlegging. Ik heb met de meegekregen papieren, deze online naar het douane kantoor in de buurt door gestuurd en na enkele weken heb ik m'n stoute schoenen aangetrokken en naar het douanekantoor gegaan om de nodige documenten te gaan ophalen, ze waren vergeten om me te verwittigen per email of telefoon, begrijpelijk natuurlijk. Met deze documenten ben ik naar het D.I.V. kantoor gestapt en daar m'n plaat aangevraagd. Na 'n week, waar 'n staking tussen zat, kwam ze met de postbode aangeleverd. Einde story.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Lotte
Expert
Expert
Berichten: 275
Lid geworden op: 21 sep 2018, 20:37
Locatie: ieper West - Vlaanderen Belgie

Ik zelf moet niks doen in feite buiten véél geduld hebben.
FM en KBC regelen blijkbaar alles voor een leaseklant,alhoewel weet ik nog steeds niet waar naartoe ik zou moeten bellen bij brand ,diefstal of pech.
Ik veronderstel dat ik enige vorm van polis onder ogen zal krijgen,want ik heb het volledige pakket genomen bij KBC,maar krijg géén feedback,later misschien,of weet iemand hoe dit werkt in Belgie via KBC lease???
ST3 cool White
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Witte XL uitgeleverd vandaag!
Jeeeeehaaaaa


Heb wel alleen een 705 papier gekregen van de douane (was idd een nieuw systeem)
Maar moet er ook geen gelijkvormigheidsattest bij zitten in Belgie?
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Blue schreef: 16 feb 2019, 22:51 Maar moet er ook geen gelijkvormigheidsattest bij zitten in Belgie?
Je hoort een aankoopfactuur, een E705 en een COC (Europees gelijkvormigheidsattest) te krijgen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Digidoom
Runner-up
Runner-up
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 jul 2018, 13:37

Zoveel gelukkige nieuwe eigenaars zeg.
Ik hoop er nu toch bijna ook bij te zijn.
Half juli ST3LE besteld.
Half januari was hij eindelijk binnen bij FM.
Maar nog steeds aan het wachten op de plaat.
Ondertussen rijden mijn collega's al met hun zwarte of witte.
Geduld is een mooie deugd zeggen ze dan. :bu:
Giant Quick E+ wachtende op Stromer ST3 LE
ww 30km enkel
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Gva zat er ook bij ;).
Net nog eens door alle zakken gegaan.
Dus gva, factuur en nieuw type 705 document. (Was eerste waarbij ze een nieuw soort a4 print hadden gekregen)
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Nieuwe type 705 was geen probleem op de DIV.
Bij de verzekeraar lukte het wel niet om in te schrijven, gaf een foutmelding ivm chassisnr.

Dus ipv op te sturen en lang te wachten gelijk een afspraak bij de DIV gemaakt voor de volgende dag.
Was op 2min gefixed daar en morgen dus de plaat binnen.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Plaats reactie