ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

DVLdriver schreef: 05 sep 2018, 22:31 Beste allen, vandaag sprong ik binnen bij mn FM in België, op zoek naar advies om een Stromer aan te kopen. Uiteraard al heel wat huiswerk verricht, oa via dit forum (dank je!), en in mijn hoofd bestond alleen de keuze nog tss ST2 en ST3. Hij had de ST2 ltd edition in stock (prachtige met die geborstelde alu afwerking), maar hij zag me twijfelen en ging toch vr de zekerheid even Stromer opbellen.

Wat blijkt, hij kon nog 5 ST3 Launch Editions (L) op de kop tikken. Levering: september 2018 al!
Ik stond erbij terwijl hij telefoneerde, hij was zelf verrast.

Kortom, voorschot betaald en tevreden buitengewandeld. Lucky day I guess? :ay :d3:
Nice! Ik heb de mijne 3 weken geleden besteld, vandaag polshoogte genomen... reken op eind oktober begin november kreeg ik te horen.
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Picco
Rookie
Rookie
Netherlands
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 jul 2018, 11:38

bericht gekregen van FM verwachte leverdatum 6 oktober :cool2:
Stromer ST3 LE , Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller F5505 Ortlieb fietstassen, Lazer helm.
Stromer ST1, Body Fload Zadelpen , 2 x Backroller Ortlieb fietstassen,
Gebruikersavatar
DVLdriver
Pro
Pro
Berichten: 63
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:23

Picco schreef: 06 sep 2018, 19:33 bericht gekregen van FM verwachte leverdatum 6 oktober :cool2:
hier 13/9...
2800 Mechelen - Belgie
ST3 Launch Edition ✖️ Ortlieb Back Roller Free Black ✖️ Cratoni Commuter Black ✖️Spurcycle Black & Abus Bordo Granit X-Plus 6500 110
Trek Emonda SL6 Red ✖️ FFWD F6R Black Edition
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Zo, een testrit geboekt volgende week op een ST2. Ik ben geïnteresseerd in de ST3 LE (is nog beschikbaar in mijn maat, 22 inch). Geeft een rit op de ST2 een beetje een idee hoe de ST3 rijdt? Ik heb nog niet eerder op een SP gereden...

Overigens nog eens gevraagd naar sturen en pennen, de opties worden nadien gemonteerd, als je dus afwijkt van de standaard betaal je voor een nieuw stuur en heb je dus 2 sturen...

Ook over de bodyfloat gevraagd, daar begon de dealer over garantie die dan niet geldt. Ik heb gelezen dat Stromer het nu zelf in hun eigen winkel wel monteert, wat is nu de laatste status? Ook begreep ik dat er voor de ST3 opties zijn voor de zadelpen, iemand een idee?
Laatst gewijzigd door Ernie op 07 sep 2018, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ernie schreef: 07 sep 2018, 09:58 Zo, een testrit geboekt volgende week op een ST2. Ik ben geïnteresseerd in de ST3 LE (is nog beschikbaar in mijn maar, 22 inch). Geeft een rit op de ST2 een beetje een idee hoe de ST3 rijdt? Ik heb nog niet eerder op een SP gereden...
Het zal je zeker een idee geven van hoe een speed pedelec rijdt, en ook van hoe een Stromer rijdt (motorgedrag), maar het weggedrag van de ST2 en de ST3 verschilt behoorlijk, omdat de ST3 grotere wielen heeft.
Ernie schreef: 07 sep 2018, 09:58 Ook over de bodyfloat gevraagd, daar begon de dealer over garantie die dan niet geldt. Ik heb gelezen dat Stromer het nu zelf in hun eigen winkel wel monteert, wat is nu de laatste status?
Volgens de garantievoorwaarden mag je de zadelpen niet vervangen door een niet-origineel onderdeel, en dat geldt voor wel meer zaken die gebruikers vervangen. Als een niet-origineel onderdeel een defect veroorzaakt, dan valt dat defect buiten garantie.

Wat Stromer in de winkel in Oberwangen doet: geen idee. Voor ons gelden de voorwaarden zoals ze op de website van Stromer staan.
Ernie schreef: 07 sep 2018, 09:58 Ook begreep ik dat er voor de ST3 opties zijn voor de zadelpen, iemand een idee?
Niets over vernomen. Wat voor opties zouden dat dan moeten zijn? Ik kan naast geveerd hoogstens een zadelpen met meer of minder setback bedenken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ernie
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 mei 2018, 09:29
Locatie: Leuven

Volgens de garantievoorwaarden mag je de zadelpen niet vervangen door een niet-origineel onderdeel, en dat geldt voor wel meer zaken die gebruikers vervangen. Als een niet-origineel onderdeel een defect veroorzaakt, dan valt dat defect buiten garantie.
Wat is het meest waarschijnlijke defect dat kan optreden? Kapotte zadelpen of het frame?
Niets over vernomen. Wat voor opties zouden dat dan moeten zijn? Ik kan naast geveerd hoogstens een zadelpen met meer of minder setback bedenken.
Geen idee, de dealer noemde het toen ik over de bodyfloat begon, ik zal het volgende week navragen.

Ik overweeg wellicht ook nog de ST5, ik heb al een post gelezen van de test-dag in Assen, zijn er andere mensen die beide fietsen hebben bereden?
Laatst gewijzigd door Ernie op 07 sep 2018, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ST3 LE XL, Bodyfloat, Spurcycle Black
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ernie schreef: 07 sep 2018, 10:48 Wat is het meest waarschijnlijke defect dat kan optreden? Kapotte zadelpen of het frame?
Kapotte zadelpen heb ik nog nooit over gehoord. Kapot frame door BodyFloat heb ik één keer van gehoord (en dat betrof een gebruikersfout):

viewtopic.php?f=17&t=1334&p=25617&hilit ... oat#p25617
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Ropperdepop
Runner-up
Runner-up
Netherlands
Berichten: 23
Lid geworden op: 07 sep 2018, 19:05
Locatie: Gorinchem
Merk SP: Stromer ST3

Nieuw forumlid, dus hallo allemaal!

Na veel uurtjes als gast het forum rondgesnuffeld te hebben op vrijdag 7 september proefgereden op een ST2 en de nieuwe ST3. Het is de laatste geworden in het wit, maatje large.
Levering -volgens het lijstje van de dealer- begin november, maar gelukkig binnenkort een leenfiets om alvast wat conditie op te bouwen voor het echte werk van 43 km woon-werk verkeer.

Kan niet wachten om wat kilometers weg te gaan trappen :bp:
Exit ST3 L . Nu 'terug' naar een Kalkhoff Image 5.B Advantage+ 25 Km/h
Gebruikersavatar
JeroenDG
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 256
Lid geworden op: 22 aug 2018, 09:42
Locatie: Aalst, BE

Ropperdepop schreef: 10 sep 2018, 13:57 Levering -volgens het lijstje van de dealer- begin november, maar gelukkig binnenkort een leenfiets om alvast wat conditie op te bouwen voor het echte werk van 43 km woon-werk verkeer.
Ik dacht dat enkel de LE nog voor dit jaar was en wit en zwart pas in 2019?
Worden ze nu toch sneller geleverd?
ST3 Deep Black XL 983 Wh | Stuur 20mm rise & 20° backsweep | Thudbuster ST

Woon-werk & Stroomverbruikoverzicht
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Stromer St3 besteld (België) op 23 aug , leverbaar feb of maart 2019 zei de dealer.
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Plaats reactie