ST3 wachtruimte

NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Graag jullie advies ivm levertijden en voorkeursdealers distributiekanaal.
Ik heb sinds begin mei via bedrijfsleaseplan een ST3 Sport White L in bestelling bij een "kleine" dealer die me laten weten heeft dat er na overleg nog geen vooruitzicht is op levering.
De bevoorrading door Stromer loopt voor zijn zaak met de allerkleinste mondjesmaat (in tegenstelling tot ST2 vorig jaar), maar inmiddels is er een zwarte L beschikbaar die zou geleverd kunnen worden.
Wat zouden jullie me aanraden: voor de zwarte versie kiezen of blijven wachten op een witte welke nog steeds mijn voorkeurskleur/-keuze is?
Hoe groot is de kans dat dit een eindeloos verhaal wordt, waarbij ik uiteindelijk toch nog voor een zwarte zal moeten kiezen omdat er geen bijkomende leveringen door Stromer voor Benelux meer beschikbaar komen voor (kleine) dealers?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb via via vernomen, maar dat was wel in NL, dat dealers die nu geen voorraad hebben tot het eind van het jaar een probleem zullen hebben met levering van de ST3.

Nu is het wel zo dat de BE markt ruimer beleverd wordt dan die in NL en ik geloof ook niet dat de witte ST3 helemaal niet meer komt, daar is hij te jong voor. Maar als je zwart geen probleem vindt en je wil nog even van het mooie weer genieten op je Stromer, dan zou ik die toch nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Peulders
Pro
Pro
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2019, 18:42

Stromeur schreef: 26 aug 2019, 23:48 Ik heb via via vernomen, maar dat was wel in NL, dat dealers die nu geen voorraad hebben tot het eind van het jaar een probleem zullen hebben met levering van de ST3.
Mijn FM (in BE) sprak over hetzelfde scenario. Hij heeft nog een stock staan, maar als die op is moet hij net zoals iedereen wachten tot januari.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Nog geen vooruitzicht op levering zou ik zorgwekkend vinden. Zijn ze teveel aan het inzetten op die st1 misschien qua productielijnen?
Ik (en velen met mij hier) hadden een concrete datum in het vooruitzicht gekregen. Toch werd zelfs hier over de deadlines gegaan, een maandje (bij mij) tot 5 maand bij anderen.
Nu heeft stromer noch je FM zich vastgepind op een leveringstermijn, dus dat kan heel lang aanslepen...

Bij mij was er een witte op stock en ik heb gewacht op de zwarte, maar mocht die leveringstijd onbepaald geweest zijn, had ik wel voor de witte gekozen denk ik...
Er komen ook nog 2 mooie maanden nu om in te fietsen. Prachtige gouden zon smorgens en savonds bij mooi weer, wat mist, aangename temperaturen... De vraag is, hoe graag wil je die witte natuurlijk.
ST3 black 983wh
NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Mijn dealer is uit Noord-Brabant/NL in de grensstreek met België en levert voornamelijk aan werknemers van bedrijven uit de haven van Antwerpen. O.a. de ligging bij mijn werkplaats was een criteria om voor deze dealer te kiezen want had net zo goed voor een Belgische dealer uit het noorden kunnen gaan die mogelijk uit voorraad zou kunnen leveren.
Is er misschien emand die weet heeft van tussenkomst/bemiddeling door Stromer om "overdadige" voorraad van mega dealer(s) naar een kleinere dealer te versluizen of is dit utopie?
Bram Roose schreef: 27 aug 2019, 08:12 Ik (en velen met mij hier) hadden een concrete datum in het vooruitzicht gekregen. Toch werd zelfs hier over de deadlines gegaan, een maandje (bij mij) tot 5 maand bij anderen.
Hoe lang heb jij/de anderen dan in totaal moeten wachten?
Stromeur schreef: 26 aug 2019, 23:48 dat dealers die nu geen voorraad hebben tot het eind van het jaar een probleem zullen hebben met levering van de ST3.
Peulders schreef: 27 aug 2019, 07:53 Mijn FM (in BE) sprak over hetzelfde scenario. Hij heeft nog een stock staan, maar als die op is moet hij net zoals iedereen wachten tot januari.
Iemand die concreet zou kunnen zeggen of er nog dit jaar geleverd zou kunnen worden of dat levering over het jaar heen getild zou worden? Dit is namelijk van belang om de fiscale voordelen vh leaseplan niet te verliezen dit jaar.
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

NickName schreef: 27 aug 2019, 09:06
Is er misschien emand die weet heeft van tussenkomst/bemiddeling door Stromer om "overdadige" voorraad van mega dealer(s) naar een kleinere dealer te versluizen of is dit utopie?
Ja, dit kan, dit is bijna een gangbare praktijk geworden. Bij de mijne zo gegaan. De levertermijn was 4 of 5 maanden, maar mijn FM heeft zijn medium stockmodel geruild met dealer 50km verderop die er één nodig had, en heeft mijn black xl in ruil gevraagd van die dealer die er al 3 maand één in bestelling had, en die is dus maand later bij mijn FM toegekomen vanuit stromer.
Bram Roose schreef: 27 aug 2019, 08:12 Ik (en velen met mij hier) hadden een concrete datum in het vooruitzicht gekregen. Toch werd zelfs hier over de deadlines gegaan, een maandje (bij mij) tot 5 maand bij anderen.
NickName schreef: 27 aug 2019, 09:06
Hoe lang heb jij/de anderen dan in totaal moeten wachten?
Mijn situatie niet vergelijkbaar doordat ik geruild heb, maar eind mei was het wachten tot eind augustus/begin september. Maar die levertermijnen kunnen al helemaal veranderd zijn met hun uitrol van de st1...
Stromeur schreef: 26 aug 2019, 23:48 dat dealers die nu geen voorraad hebben tot het eind van het jaar een probleem zullen hebben met levering van de ST3.
De situatie is dus inderdaad nog verslechterd... Ik denk dat niemand, zelfs stromer niets kan zeggen over levertermijnen en of die het jaar zullen oversteken... ik heb ook al gehoord van mensen die hem een aantal weken of een maand vroeger dan verwacht kregen...
ST3 black 983wh
NickName
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2017, 21:27

Bram Roose schreef: 27 aug 2019, 11:46 Ja, dit kan, dit is bijna een gangbare praktijk geworden. Bij de mijne zo gegaan
Maar dit gebeurt dan volledig op initiatief van je dealer of...? En jouw zwarte komt van een andere dealer die deze al langer in bestelling had maar nog niet geleverd kreeg door Stromer ? Heeft Stromer hierin bemiddeld of berust dit op een bestaande band tussen de dealers? Ik probeer beter te begrijpen in welke mate het toeval speelt of dat dit een courante praktijk is.
Kwestie van te weten of mijn dealer mits meer initiatief de levering toch zou kunnen bespoedigen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dit zijn dealers die elkaar helpen. Stromer staat hierbuiten.

De ene dealer levert wel door om een collega-dealer te helpen. De andere niet. Ze zijn dit niet verplicht.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromeur schreef: 27 aug 2019, 13:23 Dit zijn dealers die elkaar helpen. Stromer staat hierbuiten.

De ene dealer levert wel door om een collega-dealer te helpen. De andere niet. Ze zijn dit niet verplicht.
Exact, sommigen doen dit, om hun klanten beter van dienst te zijn. FMa heeft M op stock en klant die XL wil, FMb heeft XL in bestelling en klant die M wil. Zo hebben ze gewisseld. Enkel aan stromer gevraagd om leveringsadres aan te passen van FMa naar FMb.
Jouw FM heeft misschien geen collega's waarmee hij dit doet, want eigenlijk is dit concurrentie. Tenzij ze zoals in mijn geval ver uit elkaar liggen. Je kan het altijd eens vragen, misschien dacht hij er niet aan of probeerde hij dit nog niet... is weinig werk voor de FM's en snel verkopen...
ST3 black 983wh
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Over een wachtruimte gesproken... ik liep gisteren s'avond even langs Snelbander in Arnhem...
st3's.jpg
st3's.jpg (297.86 KiB) 2831 keer bekeken
Deze week de mijne na 2,5 maand wachten vanuit Herveld :)
Laatst gewijzigd door RikC op 27 aug 2019, 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie