ST3 wachtruimte

Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Dikke proficiat met je keuze en aankoop, Jannijm. :cool2:
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
nick1
Expert
Expert
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 dec 2018, 22:15
Locatie: Linter (B)

jannijm schreef: 31 mei 2019, 12:37 Na een paar dagen getest te hebben met een Klever X-Speed, een ST1X en een ST3 is de knoop doorgehakt. Vanochtend heb ik bij Vietz in Herveld een ST3 bestelt en als het goed is kan ik hem in de loop van volgende week ophalen. :bp:

Ik ben bij mijn keuze (ook voor de accessoires) erg geholpen met alle info en tips op dit forum. Bedankt daarvoor! :cool2: !
Ben wel eens benieuwd wat de balans heeft laten overhellen naar de St3 tov de Klever!
Giant Twist Go double power --> Kalkhoff S10 --> Stromer ST3
Gebruikersavatar
jannijm
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 114
Lid geworden op: 16 feb 2019, 20:07
Locatie: NL - Gelderland
Merk SP: Stromer

nick1 schreef: 31 mei 2019, 13:51 Ben wel eens benieuwd wat de balans heeft laten overhellen naar de St3 tov de Klever!
Het comfort van de ST3 vond ik opvallend positief, ik schrijf dit voor een belangrijk deel toe aan de Pirelli banden die gemonteerd waren. Ik ervaar de fiets als comfortabeler dan de Klever X-Speed.

Dan de accu's: de 983Wh batterij van de Stromer biedt mij de mogelijkheid om mijn woon-werkrit heen en weer te doen en 's avonds ook nog een boodschap met de fiets te doen zonder opladen. Bij de Klever (met 850Wh accu) red ik dat niet. Verder baalde ik bij de Klever van het losse display welke ik altijd af moest nemen als ik de fiets ergens parkeerde (m.i.v. MY'19 wel opgelost met ook op de Klever een vast display). Ook het feit dat er op de Klever geen ringslot te monteren is vond ik een groot nadeel: bij de ST3 heb ik een Abus ART2 ringslot + insteekketting meebesteld.

Voor wat betreft de ondersteuning en de wijze waarop deze 'erin' komt vind ik de Klever prettiger (misschien omdat ik dat van mijn Klever X Commuter gewend ben). Bij verkeerslichten wegrijden gaat bij de Klever op een voor mijn gevoel krachtiger wijze, waarbij overigens bij de Stromer ST3 de TMM-sensor op maximaal stond. Ook heb ik het idee dat de daadwerkelijke topsnelheid van de Klever iets hoger lag dan die van de ST3 (gemeten met gps). Dit zijn dus punten in het voordeel van de Klever.

Al met al helde op basis van bovenstaande de balans voor mij stevig over naar de ST3, de lagere prijs van de Klever heeft dit gedeeltelijk wel kunnen terugbrengen, maar uiteindelijk niet voldoende om voor de Klever te gaan.

Ik heb overigens de volgende extra's met de ST3 meebesteld: Bodyfloat Kinekt 2.1 verende zadelpen, Abus rIngslot ART2, Abus insteekketting 130 cm, Ultegra cassette 11-28, Van Zijp spatbordverlenging 175 mm en Ergon GP3 handvatten.
🇾🇪 Stromer ST3 XL Deep Black 983Wh - Bodyfloat Kinekt 2.1 - Abus rIngslot - Ergotec M88 spiegel - Ultegra cassette 11-28 - Van Zijp 175 mm - Ergon GS3 handvatten - Ortlieb Backroller Classic - Cycliq Fly12 CE & Fly6 CE
Bjorn8500
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:19

:bp: Vandaag ook uit de wachtruimte !

Net de nummerplaten gaan ophalen op postkantoor en de ST3 gaan ophalen bij de FM.

Deze namiddag eens een ritje gaan doen om alles te leren kennen !
- Stromer ST3
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Geniet van je aanwinst, het weer is je alvast goed gezind! :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Bjorn8500 schreef: 01 jun 2019, 12:22 Deze namiddag eens een ritje gaan doen om alles te leren kennen !
Gefeliciteerd; neem de tijd om te wennen aan de hogere snelheid en dat anderen jou snelheid te vaak verkeerd inschatten. Probeer te voorkomen dat je een hoofdstuk moet toevoegen in het grote ongelukken topic.

Heel veel mooie, en vooral veilige kilometers toegewenst! :D
Bjorn8500
Pro
Pro
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 apr 2019, 20:19

jjj schreef: 02 jun 2019, 19:34
Bjorn8500 schreef: 01 jun 2019, 12:22 Deze namiddag eens een ritje gaan doen om alles te leren kennen !
Gefeliciteerd; neem de tijd om te wennen aan de hogere snelheid en dat anderen jou snelheid te vaak verkeerd inschatten. Probeer te voorkomen dat je een hoofdstuk moet toevoegen in het grote ongelukken topic.

Heel veel mooie, en vooral veilige kilometers toegewenst! :D
‘S ochtend rij ik omstreeks 5u langs de Schelde, dan kan ik lekker doortrappen want dan kom ik daar weinig mensen tegen.

Deze namiddag bij het naar huis rijden veel meer fietsers en kinderen onderweg, dus dan passen we onze snelheid aan en proberen hoffelijk te blijven tegenover andere fietsers.
- Stromer ST3
Gebruikersavatar
Saki
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 jun 2018, 20:14
Locatie: Bonheiden

Bjorn8500 schreef: 01 jun 2019, 12:22 :bp: Vandaag ook uit de wachtruimte !

Net de nummerplaten gaan ophalen op postkantoor en de ST3 gaan ophalen bij de FM.

Deze namiddag eens een ritje gaan doen om alles te leren kennen !
Hoe lang moet je ondertussen ongeveer wachten op een ST3?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hangt van de voorraad en bestellingen van de dealer af.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Saki schreef: 04 jun 2019, 19:14
Bjorn8500 schreef: 01 jun 2019, 12:22 :bp: Vandaag ook uit de wachtruimte !

Net de nummerplaten gaan ophalen op postkantoor en de ST3 gaan ophalen bij de FM.

Deze namiddag eens een ritje gaan doen om alles te leren kennen !
Hoe lang moet je ondertussen ongeveer wachten op een ST3?
Zoals stromeur zegt, hangt dat er van af, maar als hij geen in stock heeft en hij kan geen van z'n eerder gemaakte bestellingen aan jou geven. Maw, hij moet dus morgen één specifiek voor jou bestellen, zit je nu aan te kijken tegen eind augustus, begin september.
ST3 black 983wh
Plaats reactie