Nieuw: de Stromer ST3

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Free2be schreef: 27 sep 2018, 07:38 De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat ze op deze manier de frame grootte aanpassen, met het gebruik van dezelfde voorvork, enkel het juiste onderdeel eraan lassen. Vind het geen oog voor 'n topproduct.
De voorvork is namelijk voor zowel de S/M/L gelijk. Enige wat op maat gemaakt moet worden is de vorkbuislengte omdat normaal gesproken de balhoofdbuis bij een grotere maat ook langer wordt. Kan geen serieuze geometrie vinden die dat bevestigd, maar sowiso is het deel vanaf het onderste balhoofdlager tot de steekas identiek want dit hangt af van de wielmaat en niet van de framemaat.
En bij de achtervork heeft het ook niets met "op maat maken" te maken, aangezien het basisframe voor een s/m/l sowiso al anders is.
Hoogst waarschijnlijk heeft het te maken met versteviging in de vork ivm de hogere remkrachten die er vrij komen bij 27.5" wielen en een langere voorvork.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Bedankt voor je toelichting, Daniel1975.
Dat ze afgestapt zijn van een carbon voorvork naar een alumium kan inderdaad ook met stevigheid te maken hebben. Verder vind ik het een optische miskleun, dat laswerk op die plaats.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Patrick63
Veteraan
Veteraan
Berichten: 350
Lid geworden op: 30 aug 2018, 11:13

Kan je op de st3 eigenlijk je smartphone monteren ?
Stromer St3 Sport 2019 deep black L :d3: , helm Giro Bexley :cool2:
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Free2be schreef: 27 sep 2018, 08:41 Bedankt voor je toelichting, Daniel1975.
Dat ze afgestapt zijn van een carbon voorvork naar een alumium kan inderdaad ook met stevigheid te maken hebben. Verder vind ik het een optische miskleun, dat laswerk op die plaats.
Specialized doet iets vergelijkbaars bij de Allez Sprint, maar dan bij het BB. Daar is het naar mijn idee volledig overbodig, aangezien er al meer dan genoeg fietsen zijn die ruimschoots stijf genoeg zijn bij het bracket. Lijkt bijna een marketingoplossing ipv een constructie-technische.

Afbeelding
Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 601
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort
Merk SP: Stromer ST5 (2)
Km-stand: 20.000

Patrick63 schreef: 27 sep 2018, 09:33 Kan je op de st3 eigenlijk je smartphone monteren ?
Ja, met hetzelfde systeem als op de ST5. Zie ook hier: viewtopic.php?f=20&t=1530&p=30810&hilit ... one#p31090
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
Gebruikersavatar
Stromer9000
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 402
Lid geworden op: 21 aug 2018, 20:41
Locatie: Gent (België)

Free2be schreef: 27 sep 2018, 07:38 Heeft er al iemand een verklaring waarom in alle nieuwe modellen een aluminium voorvork zit, ipv de carbon versie?
Verder iemand een verklaring waarom ze de voorvork onderaan gelast hebben. Dit heb ik ook opgemerkt bij de achtervork. De enige verklaring die ik hiervoor kan vinden is, dat ze op deze manier de frame grootte aanpassen, met het gebruik van dezelfde voorvork, enkel het juiste onderdeel eraan lassen. Vind het geen oog voor 'n topproduct.
Ik zou alleen maar kunnen bedenken dat een aluminium voorvork toch nog iets robuuster is dan een vork in carbon. Ik denk ook dat je bij aluminium meer mogelijkheden hebt qua herstelling...
🇧🇪 ST3 LE :mrgreen: | Park Tool PRS-25 Team Issue Montagestandaard | Ortlieb Velocity High Visibility Daypack | Giro Bexley MIPS | KINEKT 2.1 Aluminum Seatpost | Lupine Rotlicht | Ortlieb Backroller Urban | Cateye BM-45 zijspiegel
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Denk dat het in de eerste plaats veel goedkoper is.
Stabiele, stevige carbonvorken zijn prima te maken maar kosten heel wat meer.
Een fiets blijft toch een compromis op vele vlakken.

(Laswerk ziet er uit als dat van dezelfde 3 jarige chineze kindjes die imitatie bellen in elkaar schroeven. :aq )
Remember to do things which are right rather than things that are easy
allesstroomt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 662
Lid geworden op: 15 jul 2017, 23:26
Locatie: Belgisch Limburg
Merk SP: Stromer ST3

Zippybikky schreef: 27 sep 2018, 11:56 (Laswerk ziet er uit als dat van dezelfde 3 jarige chineze kindjes die imitatie bellen in elkaar schroeven. :aq )
Als ik me niet vergis waren ze op Zolder tijdens het testevent juist supertrots op de handgemaakte lasnaden... Toont dat het handwerk is. Zo is er altijd een uitleg zeker he.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zichtbare lasrupsen zegt niks over de kwaliteit van de las. (Behalve dan dat die rupsen er keurig uit zien.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Sterker nog; dit is waarschijnlijk sterker dan een gepolijste lasnaad.
Plaats reactie