ST3 Derailleurbescherming

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Ik vroeg me af of er beschermbeugels voor de deraiileur van een ST3 zijn, waardoor de derailleur niet meer geraakt wordt bij het omvallen. Je ziet die beugels vaak op tourfietsen. Heeft iemand hier ervaringen mee of wellicht oplossingen?
Laatst gewijzigd door Stromboli op 06 jun 2020, 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Je laat je bike vallen, hierdoor gaat er wat kapot en dat noem je een ontwerpfout?

Google op "derailleurbeschermer". De meeste kun je bevestigen aan de bout waar ook je derailleur mee vast zit, of aan die van de bagagedrager ofzo (is soms wel een langere bout voor nodig, dat moet je even bekijken).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Bedankt voor je reaktie, maar als je goed leest gaat het om het ontbreken van een derailleurbescherming.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22832
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik lees goed hoor. Een ontwerpfout is een fout die het functioneren van een Stromer in de weg staat. Zo'n derrailleurbeschermer is een nice to have, gewoon iets wat jij er achteraf graag op had gezien omdat je je bike hebt laten vallen. Net zoiets als een gesloten kettingkast als je ontdekt dat broek zonder klittebandje vies is geworden.

Op geen enkele racer of MTB zit een derailleurbeschermer en op het gros van de toerfietsen tegenwoordig ook niet meer. Het is een beetje een jaren '90 oplossing.

Anyway, google is je vriend, er bestaan honderden varianten van. Je dealer kan je ongetwijfeld verder helpen als je er zelf niet uit komt. Ik heb hier op het forum namelijk nog niemand gezien die het nodig vond om er eentje op zijn Drie te monteren. Maar wie weet meldt zich nog iemand.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromboli
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 mar 2020, 13:05
Locatie: Eindhoven
Merk SP: Stromer ST5
Km-stand: 500

Ja, het is een mooie nice to have natuurlijk, wellicht heeft iemand het al opgelost.
ST3, ÅSKA, ST5 dual battery
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Als je je ST3 laat vallen, is een kapotte derailleur wel het minste van je zorgen.
Ik zou hopen dat de schade dan beperkt blijft tot dat goedkoop onderdeel.
ST3 black 983wh
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Jep... de deraileur was slechts 90 euro op een totale schadepost van ruim 800 euro toen ik helaas viel met m'n ST3... Gelukkig dekte m'n verzekering de schade. Ik zou je er niet al te druk over maken. Het is ook al zou je het misschien niet verwachten een relatief goedkoop onderdeel.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Plaats reactie