De Speedped

Drumo
Dealer
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jul 2017, 22:44
Locatie: Helmond

Avond

Schakel gaat niet direct zodra je remt schakelt de motor uit om onbelast te schakelen,
dit vraagt even gewenning .
Zeer betrouwbaar simpele krachtige motor Made in der Schweiz Rohloff naaf optie.
1600 watt accu kun je overal mee komen.
Zeer betrouwbare elektronica en Lcd display met juiste info hoeveel watt je verbruikt etc

Erik
Drumo
Dealer
Netherlands
Berichten: 28
Lid geworden op: 13 jul 2017, 22:44
Locatie: Helmond

Aanvulling klanten die er mee rijden zien we eenmaal per jaar voor service

Erik
Erwin
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 jan 2018, 11:09

Vorig jaar heb ik dus de Speedped getest.

Eerst en vooral valt het uiterlijk beter mee in het echt dan op foto. Dat is positief. Ik vind de fiets echt speciaal mooi.

Het eerste dat op valt tijdens het rijden is dat de fiets echt stevig is. Tijdens de testrit bleek de fiets comfortabel, niettegenstaande dat er geen vering op zat. Het stuur was van het type Baramind en onder het zadel zat een Bodyfloat.

De motor was 500 Watt en werkt met een bewegingssensor. Dwz dat de motor ondersteuning geeft van zodra de pedalen draaien. Ik ben dit systeem gewoon omdat mijn fiets ook zo werkt. De plaats van de motor deed mij denken aan een naaimachine. Zeer toegankelijk.

Op de heenweg reed ik +/- 43 km/h en op dezelfde weg terug +/- 40 km/h.

Schakelen vraagt enige gewenning. Dit is al beschreven door Drumo zelf. De aandrijving was een riem met Rohloff naaf.

De batterij is top. Met deze fiets moet je je nooit zorgen maken over de actieradius.

De prijs hangt af van de opties die gekozen worden. Het is zeker geen goedkope fiets.

Van alle fietsen die ik heb getest is dit een van de betere.

Uiteindelijk heb ik toch voor een Stromer gekozen. Deze was goedkoper en had een hogere kruissnelheid. Spijtig genoeg wacht ik nu al 5 maanden op de fiets. Dit is wel een serieus minpunt.
Plaats reactie