rvaneijk schreef: ↑11 jan 2018, 17:13
Bultaco is goed bezig met de Albero die dit jaar op de markt komt. Technisch gezien is Bultaco veel meer Stromer dan Klever. Dit komt omdat de accu maar liefst 1,3Kw is, en Bultaco gebruik maakt van CANbus technologie voor onder meer het BMS. De prijs is EUR 5950, je krijgt veel waar voor je speed-pedelec mijns inziens. Klever moet nog een technische slag maken om bij deze twee merken in de buurt te komen.
Ik ben net terug van een proefrit op de Brinco S. Een bijzondere ervaring. Het volgende is me opgevallen:
- accu (1,3 Kw) laadt binnen 3 uur op;
- Supernova M99 koplamp en Supernova achterledjes met remlichtfunctionaliteit.
- Aan/Uit gaat met een contactloze sleutel die je om je pols kunt dragen;
- remmen hebben 4 klauwen en werken hydraulisch, wat serieus veel remkracht oplevert;
- Magura handels;
- je kunt vol in de voorrem en de klauwen doen tezamen met de vering het werk;
- de software is te tunen (in tegenstelling tot de Stromer). Je kunt 65 km/h als je echt wilt;
- de ondersteuning stopt niet bij 45 km/h zoals op de Stromer;
- omdat een trapsensor ontbreekt op dit model, stel je de gashendel in op bijv. 275W en zet je dit vast met een soort van cruisecontrol. Je kunt dan gewoon bijtrappen zodat je toch een fijne fietservaring hebt;
- in de eco-stand is een actieradius van 100 km haalbaar;
- in de eco-stand kun je makkelijk op 45 km/h met het verkeer mee; Dat lukt me niet in stand 1 op de ST2.
- de accu kan desgewenst gemakkelijk losgehaald worden. Net als op de stromer met een sleuteltje.
- je hebt een high en low gear, die je met de hak bedient. Je tikt dan een pal aan in de trapas, waardoor er een andere vertandingsverhouding in werking treedt. Zoals je op de foto kunt zien is het voorblad daarom relatief klein. Links op het stuur kun je aan het handvat draaien om de derailleur te bedienen.;
- De rijervaring zit tussen die van een Stromer en een elektrische scooter in. Een scooter is echter zwaarder en lomper. De Brinco voelt licht en wendbaar. Bovendien zweef je over drempels/kuilen door de fantastische vering;
- Al met al, is het anders fietsen dan op de Stromer. Maar als je 5x per week bijv. 30 km enkele reis te gaan hebt, dan is dit een serieus alternatief. Dat haal je namelijk moeiteloos. Met de Stromer is dat toch wel een opgave.
- De prijs is net geen 6000 EUR. Heel veel waar voor je geld, wat mij betreft. De onderdelen zijn naar verluidt veel goedkoper dan die van Stromer.
- De Albero is er aan het eind van Q1. Een mijlpaal die de moeite waard is om zelf te gaan bekijken.
Brinco_S1.jpg