Jongerius Pinion Neodrives Premium E-bike Men

Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Stromend schreef: 29 mei 2020, 20:21 Ook in 45km uitvoering: https://www.bibikeshop.nl/fietsen/belt- ... wTyiZE-xqk
Heel vreemd, duidelijk een MTB, off road gezien de grote voorvork, banden, full suspension en gebrek aan spatborden. Maar tegelijk achterwielmotor...
Dat lijkt me een heel stomme keuze:
- veel te zwaar achterwiel voor wendbaarheid en agiliteit
- gewichtsverdeling zit niet goed
- achterwielmotor is veel slechter in klimmen dan middenmotor
- achterwielmotor is super kwetsbaar bij jumps, putten, boomwortels, ... dus die gaat geen lang leven beschoren zijn.
Om die redenen en mogelijk nog andere zie je dat bijna nooit een mtb met achterwielaandrijving.
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Plus als "bonus" een veel te hoog onafgeveerd gewicht, waardoor die achtervering geen kleine hobbels kan verwerken (massa traagheid).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 30 mei 2020, 10:50 Juist!
Deze dan: https://www.bibikeshop.nl/fietsen/belt- ... re-m-e1-12
Ziet er een heel stuk beter uit, maar 370W motorvermogen? Da's met wind tegen geen pretje...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De Neodrives ZR heeft 500 watt. De normale uitvoering kennelijk 370 watt.
Dat is voor een E-bike stevig.
Hoe het met typegoedkeuring van de 45 variant zit staat er niet bij. Dat kan voor aanvraag kenteken wel een dingetje zijn.

Als E-bike zit hij goed in z’n spulletjes en is een van de weinigen die net als de ST5 met een Supernova 99 pro komt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 30 mei 2020, 11:35 Als E-bike zit hij goed in z’n spulletjes en is een van de weinigen die net als de ST5 met een Supernova 99 pro komt.
Dat was me ook opgevallen, super! Maar dat motor vermogen is echt wel een afknapper voor mij.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Johnj
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2020, 23:04

Beste Freddy bedankt voor de interesse in ons merk, wij hebben een video gemaakt hoe wij in Vleuten onze fietsen per stuk compleet met de hand opbouwen.

Deze video vind u hier:

Frames bouwen wij inderdaad niet zelf maar dat doet geen enkel merk in Nederland, zelfs Santos, Koga enz.. niet.

Wij hebben ruwe frames op voorraad welke in iedere gewenste ral-kleur gepoedercoat worden en daarna in Vleuten volledig met de hand opgebouwd worden met alleen maar onderdelen van topkwaliteit. Naast de opties die wij op onze website aanbieden is alles wat technisch haalbaar is mogelijk bij ons.

Wel is het zo dat wij geen 45 km/u fietsen bouwen vanwege de Rdw eisen die dit als custom build fiets niet toelaten,

Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag en mocht u een keer in het echt willen ervaren hoe wij onze fietsen opbouwen dan bent u op afspraak van harte welkom in Vleuten,

Met vriendelijke groeten: John Jongerius, Jongerius Handmade Bicycles
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Johnj schreef: 04 jun 2020, 23:16 Beste Freddy bedankt voor de interesse in ons merk,
Da's een erg ruime interpretatie... Maar bedankt voor de video en uitnodiging.

Zolang ik het op mijn stadsfiets voor elkaar krijg om e-bikes met ruim verschil in te halen pas ik voor e-bikes. Jammer dat de wetgeving is wat hij is, als jullie 45 km/h modellen zouden maken zou ik zeker geïnteresseerd zijn.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Johnj
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2020, 23:04

Bedankt voor je reactie Freddy, wij zijn ook voorstander deze wetgeving een stuk makkelijker te maken. Net als een landelijk beleid voor de plek op de weg of juist fietspad voor de speedpedelec.

Als de overheid dit in Nederland makkelijker maakt zal de speedpedelec in Nederland net als in België veel populairder worden en een serieus alternatief voor de auto zijn.

Want zeg nou zelf, landelijk 1535 verkochte speedpedelecs over het eerste kwartaal van 2020 zijn niet echt hoge aantallen gezien Nederland al meer dan 2000 fietsenzaken heeft.. voor de gewone 25 km/u e-bikes waren dit er meer als 105.000 stuks over dezelfde periode
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Johnj schreef: 05 jun 2020, 12:59 Bedankt voor je reactie Freddy, wij zijn ook voorstander deze wetgeving een stuk makkelijker te maken.
Ik betwijfel een beetje of dat is wat FreddyH bedoelde. Hij bedoelde volgens mij vooral dat het jammer is dat jullie geen 45km/u modellen maken.
Johnj schreef: 05 jun 2020, 12:59 Net als een landelijk beleid voor de plek op de weg of juist fietspad voor de speedpedelec.
Dat landelijke beleid is er: geel kenteken, WA verzekering en NTA-8776 gekeurde helm verplicht (goeie zaak!), binnen de bebouwde kom op de rijbaan, buiten de bebouwde kom op het fietspad. In dat laatste (positie op de weg) kunnen veel SP-berijders zich om uiteenlopende redenen niet altijd vinden, en gelukkig wordt er b.v. in Gelderland geëxperimenteerd met alternatieven, maar dat is een andere discussie.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie