Ongoing review: de Klever X SPEED PINION

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Morgen eerst wat werk afleveren (zit met een harde deadline deze week) en daarna: FIETSEN! :d3:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Heel mooi gedocumenteerd review :ay veel plezier morgen met de eerst tocht. Heel benieuwd naar de ervaring.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb hoge verwachtingen.

Toen-ie geleverd werd heb ik er even mee op en neer gereden door de straat, onder toeziend oog van de twee Klever mannen die de bike kwamen brengen: hij reed als een kanon en dat schakelen via de Pinion bak voelde prima. Remmerij (Magura MT4e achter en Magura MT5e voor) is dik in orde, en de Supernova M99 Mini koplamp met high beam functie daar word ik ook vrolijk van. (Mijn Supernova M99 PRO met automatisch daglicht/dimlicht en grootlicht is onovertroffen, maar deze is voor mij nog steeds the next best thing.)

Volgens mij is deze Klever helemaal klaar voor het betere testwerk :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Fotootjes van de remmerij. Achter dus een Magura MT4e met enkele zuiger, voor de MT5e met dubbele zuigers voor wat extra remkracht. De complete MT5e set en dezelfde 180mm schijven zitten ook op mijn Stromer ST2 S en daar ben ik erg tevreden over.

Je ziet op de eerste foto hieronder trouwens ook dat Klever gekozen heeft voor een standaard bij het achterwiel. Ik heb nog zo'n enge automatisch omhoog verende standaard (was verplicht op de SP tot 1-1-2018, te lui om te vervangen), dus nu ga ik twee keer nat. 1. Ik zet de bike rechtop, maar de standaard klapt niet in. 2. Ik waai mijn voet ergens door het midden en raak precies niks, zeker niet de standaard :mrgreen:

20200513_144431.jpg
20200513_144431.jpg (4.38 MiB) 6653 keer bekeken
20200513_144442.jpg
20200513_144442.jpg (4.43 MiB) 6653 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Het irritante geluid van die lader kan ik beamen.

Maar er is hoop: in mijn Bulls lader (zo goed als hetzelfde ding maar dan 36V) heb ik een stillere fan gezet, die naast stiller vooral constanter geluid geeft. Dan is hij qua geluid vergelijkbaar met de CR245.
Nu heb ik de lader van Klever uiteraard niet opengemaakt, maar ik vermoed dat de fan daarin hetzelfde is als de originele in mijn lader.

(in de CR245 zit al een goede, stille fan. Daar is vervangen dus zinloos)
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Een niet stille lader zou voor mij en dealbreaker zijn. Als de fiets geen 90 km kan afleggen zonder laden, moet ik op het werk laden. Nu ligt de lader van mijn Bulls-Brose gewoon achter mijn bureau, die heeft geen fan. Zal ws ook langzamer laden (650 accu kost ongeveer 4-5 uur op vol te laden). Is / komt er geen langzame stille lader voor de Klever?
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
Gebruikersavatar
Johan.vd
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 67
Lid geworden op: 12 mei 2018, 22:13
Locatie: België, Vlaams-Brabant
Merk SP: Klever X speed 2018
Km-stand: 32000

Die stille langzame lader is er, Klever heeft een reislader. Met de reislader heb ik mijn 850 accu een dik jaar thuis opgeladen, werkt prima en is zonder koeling en ook zonder geluid dus.
Omdat ik liever niet heb dat er nachts een accu staat op te laden, heb ik nog een snellader bij gekocht voor thuis.

Op het werk laad ik via m,n andere snellader maakt geluid, ben dat gewoon en heb er geen last van.
Klever x-speed grijs xl , ww 32 km enkel.
Gebruikersavatar
Polling
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Wellicht zou ik er ook geen last van hebben, maar mijn collega wel...
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer
mrstrom

Benieuwd hoe je rij ervaring is.
Jammer dat het stuur zo rommelig is, vind ik wel een afknapper voor deze prijsklasse. Houd persoonlijk erg van lege sturen.

Verder klinken de specs wel goed, lees graag weer verder na je rij test.
Gebruikersavatar
JeroenH
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 354
Lid geworden op: 01 mei 2018, 08:29
Locatie: Antwerpse Kempen
Merk SP: ex-RD10 . ST2BLE
Km-stand: 24k.18k

mrstrom schreef: 15 mei 2020, 12:27 Benieuwd hoe je rij ervaring is.
Jammer dat het stuur zo rommelig is, vind ik wel een afknapper voor deze prijsklasse. Houd persoonlijk erg van lege sturen.

Verder klinken de specs wel goed, lees graag weer verder na je rij test.
En die rij-ervaring, dat lijkt me toch het belangrijkste. Ik geloof dat voor het merendeel van de mensen geen kl**t uitmaakt hoeveel kabels er uit het stuur komen of waar die claxon nu hangt. Als alles maar werkt hoe het moet en het aandrijfsysteem zijn meerprijs waard is.
ST2 "Blauwe Geschelpte" - Thule Shield Pannier L v2- Lazer Urbanize NTA MIPS
Plaats reactie