E-bikes: dit moet je weten over elektrische fietsen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mboelis
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1031
Lid geworden op: 21 feb 2019, 14:43
Locatie: Westfriesland
Merk SP: Stromer ST3 2019
Km-stand: 40k

Bright:
Het gaat dus niet over de speed pedelec. Brand maar weer los :bc
/Marco
ST3 2019 Sport L Cool White 983Wh, woon-werk 30km vv
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Tja.... ook al is het niet verplicht: doe een helm op!
Witte ST3 van maart 2019
Zoran
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 196
Lid geworden op: 22 okt 2019, 20:10
Locatie: Wijchen

Toch apart, hij raadt hier in het filmpje duidelijk aan om je fiets zo min mogelijk op te laden (dus bijna leegrijden en dan pas opladen ipv deelladingen), dat staat haaks op wat Stromer zegt over deelladingen.
Stromer ST1 2019, rood
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik denk dat de doelgroep (vaak) anders is. Als je je e-bike gebruikt om af en toe een boodschap te doen, dus ritjes van telkens 2 km oid, dan is het niet verstandig om na elke rit je lader aan te koppelen.
Maar dan is het nog steeds verstandig om de accu te laden als die nog 60-80% vol zit.

Ik gok dat er weinig SP rijders zijn die normaal gesproken ritten maken van een paar km. Komt natuurlijk wel voor, maar wij hebben veelal een accucapaciteit Van 5-80% na een rit. Dan is na elke rit laden wel een goed idee.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
jimh307
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 sep 2017, 19:15

Ah, een heleboel informatie.

Over de accu, klopt aardig en voor de onwetende consument heb ik ooit een werkstuk gemaakt over accu's. Ik run zelf al heel lang een accugroothandel, dus ik ben wel bekend met accu's en daaromtrent.

http://docdro.id/DcWC0p4

PS: Ben zelf ook aan het oriënteren op een Stromer fiets en die gaat in ieder geval de opvolger worden van mijn Qwic Premium MN330. Dan kies ik de ST1 met wat opties.
Plaats reactie