Ellio, met all wheel drive

Ellio all-wheel drive.
pedelecer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door pedelecer »

Voor de geinterreseerden, bericht op facebook van ellio.

Ellio
Gisteren om 03:00 ·
LOCKDOWN LIVE: Je leest het goed, we doen het weer! Aanstaande woensdag (6/5) om 19u gaan we voor de derde keer LIVE. We beantwoorden jullie vragen over de nieuwste e-bike Ellio. Wie komt er eens kijken?



https://www.facebook.com/rideellio/?hc_ ... _tn__=kC-R

Belgium
jovdt
Veteraan
Veteraan
Berichten: 326
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door jovdt »

Brommer of niet....niet dus . Je kan zelf je snelheid instellen wil je harder zelf zwoegen .... Trapfrequentie kan je zelf bepalen wil je sportief rijden hogere instelling ....wat luier lage instelling . Ik had hetzelfde gevoel van fietsen als op de Stromer behalve krachtiger. Maar inderdaad Stromer sluit meer aan bij fietsers Ellio bewandelt een ander pad.Het wisselen van banden zal door de riemen en de motor vooraan wat meer technische kennis vragen waardoor velen zullen afhaken en naar de fm.gaan . Hier had ik een duidelijke boodschap voor de mensen van Ellio, zorg voor lekvrije banden want even herstellen zal onderweg niet zo eenvoudig zijn... al kan je met een gaadi (als die bestaat in deze maat...)je ook wel behelpen.
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...

pedelecer
Pro
Pro
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 mei 2018, 21:03

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door pedelecer »

Onderhoud gaat misschien meer technische kennis vergen, maar is daarom niet moeilijker. Misschien ook enkele specifieke afstel-tools nodig.
bv. Ik heb ervaring in de autotechniek, persoonlijk vind ik het makkelijker remblokken in auto te vervangen dan schijfremblokken bij een fiets. Enkel auto vergt meer kennis en ervaring en het werkje duurt langer. Bij een auto is het demonteren, alles reinigen, monteren en werkje is klaar. ( weinig tot geen afstelwerk nodig alles is zeer robuust )
Bij een fiets daartegen, remklauw terug vast schroeven kan al problemen, remklauw verschuift bv een beetje bij het aanschroeven, hierdoor moet je misschien meerdere malen bijstellen tot de uitlijning goed is.

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 12899
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door Stromeur »

Bij de remmen op onze Stromers hoeft de remklauw niet losgehaald te worden voor het vervangen van de pads.

Wat jovdt bedoelt is denk ik dat het uitnemen en terugplaatsen van een wiel met motor niet altijd even eenvoudig is. Nu is dat meestal niet veel meer extra t.o.v. een MTB dan een connector richting de moror loshalen en weer bevestigen, maar zoals we bij de eerste lichting ST1 X-en hebben gezien, kun je het wiel in de verkeerde positie terugplaatsen, met een doordraaiende motor en alle kabels aan gort tot gevolg.

Als Ellio de boel monkey-proof heeft ontworpen, zouden zulke problemen echter niet voor hoeven komen en moet een eigenaar gewoon zelf onderweg een biba kunnen vervangen en thuis de boel weer met een momentsleutel op het juiste moment aandraaien.

Maar misschien volgen ze hetzelfde beleid als Stromer doet vanaf de ST5: uitnemen en terugplaatsen wiel niet meer in de handleiding vermelden en eigenaren naar de dealer verwijzen.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2849
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door Golvas »

Samenvatting van vandaag :

- men wil je voor onderhoud, updates én herstellingen duidelijk naar de dealer toe.

- "Ellio is gebouwd voor Belgische wegen" ... dan verwacht ik een geveerde voorvork standaard.

- trapfrequentie = minimum 50, maximum 90.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2849
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door Golvas »

Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Gebruikersavatar Netherlands
Polling
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 569
Lid geworden op: 05 okt 2017, 16:32
Locatie: Oudheusden (NB) (NL)

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door Polling »

Voor een publicatie die “Techpulse” heet, bedroevend weinige technische info. Meer sociologie....
Peter Polling
motorloze Gaastra 4.14 voor recreatie en vakanties;
Bulls Lacuba E45 (Brose middenmotor) voor WW-verkeer

Belgium
MichaelDP
Runner-up
Runner-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 jan 2020, 16:09
Merk SP: Ellio
Km-stand: 500

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door MichaelDP »

Ervaring van de allereerste klant van ellio.
Gekopieerd van de fb groep.

"
Ik ontving twee weken terug mijn Ellio Elite (versie "comfortabel" met zadelvering) van de Belgische startup IntuEdrive.
De fiets ziet er goed uit: de afwerking is verzorgd, en de rode kleur is mooier dan op de foto's in de brochure.
De uitleg die je nodig hebt om er mee aan de slag te gaan is zeer beperkt. Alhoewel hij technologisch geavanceerd is, is het gebruik ervan intuïtief. Het aantal bedieningsknoppen is beperkt, en met een korte uitleg van enkele minuten ben je vertrokken.
Het rijden zelf is initieel even wennen: de fiets "denkt" immers mee, en waar een gewone elektrische fiets vrij "regel van drie"-achtig reageert, moet je hier even gewoon worden aan de instelling (die je zelf kan kiezen) van versterking en van trapfrequentie. Eens je dit onder de knie hebt, rijdt de fiets als ... ik kan het niet anders zeggen: een wagen met automaat. Alles gaat intuïtief, voor je het beseft rij je veel sneller dan je wel denkt, maar vanwege het lage zwaartepunt, het stijve frame, en misschien vooral: de dikke banden, heb je nooit een gevoel van instabiliteit, laat staan onveiligheid. Het grootste probleem met deze fiets is dat, eens je er een eindje mee gereden hebt, je je nooit meer veilig voelt op een gewone elektrische fiets.

De batterij is zeer krachtig en biedt een zeer ruime actieradius ivm. gelijk welke andere speed pedelec: voor iemand zoals ik die de fiets enkele keren per week voor pendelverkeer gebruikt, en tijdig moet aankomen ook bij tegenwind, geeft dat een groot gevoel van comfort.
De fiets heeft permanente dagverlichting en, vrij uitzonderlijk: een remlicht dat oplicht bij het remmen. De claxon is vergelijkbaar met deze van een kleine wagen: erg indrukwekkend, en dus niet zomaar te gebruiken zoals je een gewone fietsbel zou gebruiken :).

Enkele andere bemerkingen: De zithouding is erg comfortabel; niet onbelangrijk voor iemand die soms lage rugpijn krijgt van het fietsen. Het zadel kan heel makkelijk en over een groot hoogtebereik worden versteld, waardoor de fiets zowel voor mij, als 3 seconden later ook voor mijn echtgenote, bruikbaar is. Zeer polyvalent. (NB: zelfde verhaal: zij is er zo onder de indruk van, dat ze niet meer met haar huidige electrische fiets wil rijden, en ook een exemplaar gaat bestellen, zij het in een andere kleur :)).
Ik bestelde de fiets meer dan een jaar geleden, obv. de spectaculaire technologische vooruitgang die het concept in het vooruitzicht stelde ivm. de bestaande speed pedelecs. Het was het wachten waard.

Dit moet ongetwijfeld de meest geavanceerde en beste elektrische fiets zijn, die vandaag ergens ter wereld rondrijdt. Hij biedt wat je van de beste Toyota hybride verwacht qua rijcomfort, gebruiksgemak, en hopelijk ook bedrijfszekerheid (mijn huidige speed pedelec moet 2 tot 3 keer per jaar een nieuwe ketting krijgen; je hebt er eigenlijk twee nodig om er steeds één ter beschikking te hebben; erg vervelend voor woon-werk verkeer). Dat de Ellio van nul ontworpen en geproduceerd werd door twee getalenteerde Vlaamse ingenieurs, kan alleen een extra stimulans zijn om er snel een exemplaar van te bestellen. Zeker in deze corona-tijden waarin onze jonge ondernemers en Vlaamse bedrijven elk duwtje in de rug kunnen gebruiken.
Wanneer ik wat meer kilometers op de teller heb, houd ik jullie zeker verder op de hoogte!
"
Philippe Vandekerckhove, CEO Rode Kruis Vlaanderen en trotse eigenaar van Ellio #0000001

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 4917
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door FreddyH »

Mooi enthousiast verhaal :ay

Alleen:
MichaelDP schreef:
25 jun 2020, 22:12
De fiets heeft permanente dagverlichting en, vrij uitzonderlijk: een remlicht dat oplicht bij het remmen.
Ik zou eerder stellen dat het nu nog vrij uitzonderlijk is als je een *nieuwe* fiets koopt die het niet heeft :lol:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Gebruikersavatar Netherlands
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 12899
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST2 S
Km-stand: 7.000

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door Stromeur »

MichaelDP schreef:
25 jun 2020, 22:12
De batterij is zeer krachtig en biedt een zeer ruime actieradius ivm. gelijk welke andere speed pedelec: voor iemand zoals ik die de fiets enkele keren per week voor pendelverkeer gebruikt, en tijdig moet aankomen ook bij tegenwind, geeft dat een groot gevoel van comfort.
Ik had vooral willen weten hoe groot die actieradius dan is, in plaats van al deze wooo.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Plaats reactie