Ellio, met all wheel drive

Ellio all-wheel drive.
pedelecer
Pro
Pro

Re: Ellio, met all wheel drive

Bericht door pedelecer »

Ellio was gisteren te volgen op facebook live.

link om live sessie opnieuw te bekijken.

https://www.facebook.com/rideellio/?__t ... 51h2xBnl7-

Golvas
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Golvas »

Rijden zonder ondersteuning is niet mogelijk ... op de vraag "Is het mogelijk om zelf binnenbanden te wisselen (bij lek) of moet je daarvoor naar een dealer ?" kwam een ganse hoop blabla als reactie maar helaas geen duidelijk antwoord ... naar de dealer dus ! :shock:
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Netherlands
mrstrom
Veteraan
Veteraan

Bericht door mrstrom »

Golvas schreef:
29 apr 2020, 20:39
Rijden zonder ondersteuning is niet mogelijk ... op de vraag "Is het mogelijk om zelf binnenbanden te wisselen (bij lek) of moet je daarvoor naar een dealer ?" kwam een ganse hoop blabla als reactie maar helaas geen duidelijk antwoord ... naar de dealer dus ! :shock:
Volgens mij neigt de Elio ook meer naar een brommer/scooter dan een fiets-met-hulp-motor. Met beide is niks mis, maar andere benadering en bijhorende doelgroep. Bij een brommer/scooter doet de gemiddelde rijder ook niks zelf, tenzij je een 16jarige MTSer/ster bent.
On the move: ST3 LE, body float

Gebruikersavatar Netherlands
FreddyH
Merk SP: Bulls Green Mover E45

Bericht door FreddyH »

mrstrom schreef:
30 apr 2020, 08:41
Volgens mij neigt de Elio ook meer naar een brommer/scooter dan een fiets-met-hulp-motor. Met beide is niks mis, maar andere benadering en bijhorende doelgroep. Bij een brommer/scooter doet de gemiddelde rijder ook niks zelf, tenzij je een 16jarige MTSer/ster bent.
Op het gebied van onderhoud heb je wellicht gelijk, maar qua fietsen niet: je moet nog steeds zelf een prestatie leveren (meer dan gashendel) om vooruit te komen.
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Netherlands
mrstrom
Veteraan
Veteraan

Bericht door mrstrom »

FreddyH schreef:
30 apr 2020, 11:14
mrstrom schreef:
30 apr 2020, 08:41
Op het gebied van onderhoud heb je wellicht gelijk, maar qua fietsen niet: je moet nog steeds zelf een prestatie leveren (meer dan gashendel) om vooruit te komen.
Daarom zeg ik ook neigt naar een brommer. NIet dat het een brommer is.

FreddyH

Bericht door FreddyH »

mrstrom schreef:
30 apr 2020, 11:42
Vind ik nog steeds vreemd, het concept brommer is véél breder dan alleen het onderhoud.

Op deze manier zou je ook kunnen zeggen: neigt naar een vliegtuig, daarbij doe je het onderhoud typisch ook niet zelf.
(Groucho Marx)

Netherlands
mrstrom
Veteraan
Veteraan

Bericht door mrstrom »

FreddyH schreef:
30 apr 2020, 13:07
mrstrom schreef:
30 apr 2020, 11:42
Vind ik nog steeds vreemd, het concept brommer is véél breder dan alleen het onderhoud.

Op deze manier zou je ook kunnen zeggen: neigt naar een vliegtuig, daarbij doe je het onderhoud typisch ook niet zelf.
Of een boot...

De Ellio zoals ik het zie en er over lees, is sterker en relaxter te rijden. Dus ook als je wat minder sportief wilt rijden. Daarmee zit ie wat dichter tegen de brommers aan. De ST3 moet je best door trappen om op de 45km/u te houden. Dan ga je wel zweten zeg maar. Dus die zit dichter bij een sportieve fiets.
Ik kan me goed voorstellen dat de doelgroep van de Ellio dus ook minder zelf onderhoud gaat doen.

Golvas

Bericht door Golvas »

mrstrom schreef:
30 apr 2020, 13:20
Ik kan me goed voorstellen dat de doelgroep van de Ellio dus ook minder zelf onderhoud gaat doen.
Daar heb je een punt (ze geven immers zelf aan dat ze mensen uit de auto willen halen en op de Ellio krijgen), maar er zijn ook heel wat SP-rijders die voor het wisselen van binnen- en / of buitenbanden liever niet naar de dealer willen gaan.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Netherlands
mrstrom
Veteraan
Veteraan

Bericht door mrstrom »

Golvas schreef:
30 apr 2020, 13:34
mrstrom schreef:
Daar heb je een punt (ze geven immers zelf aan dat ze mensen uit de auto willen halen en op de Ellio krijgen), maar er zijn ook heel wat SP-rijders die voor het wisselen van binnen- en / of buitenbanden liever niet naar de dealer willen gaan.
Met de gewone fiets ook al hoor. Het is denk ik sowieso een trend.

FreddyH

Bericht door FreddyH »

mrstrom schreef:
Daarmee zit ie wat dichter tegen de brommers aan. De ST3 moet je best door trappen om op de 45km/u te houden. Dan ga je wel zweten zeg maar.
Dan is een ST3 in die redenatie ook meer brommer dan mijn SP. Tjoh.

Het is natuurlijk maar net hoe je de ondersteuning instelt, maar met flinke wind tegen kan je met de Ellio nog langer 45 km/h blijven volhouden. Die luxe geeft hij.
(Groucho Marx)

Plaats reactie