Stromer / Supercharger / Xspeed

greenthy
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2019, 23:42
Locatie: Provincie Antwerpen

satsurfer schreef: 19 aug 2019, 16:01 Titel zou mogen zijn: Stromer/Klever/R&M/Qwic :D

Verschil Klever X speed vs ST 1 2019?
Qwic RD11 (al dealers die testbike hebben) :ay
Hier bij de dealer stond enkel de RD10, maar zo'n dunne bandjes lijkt me niks.

De klever was wel leuk en vooraan geveerd, maar mede door het slechte testmodel was ik er zelf al wat van afgestapt.
Persoonlijk vind ik het prijsverschil ook niet zo groot en oogt de ST1 veel mooier.
Maar die had wel serieus wat power tov de R&M. En ik geloof ook tov de ST1 ? Al ga je met beiden vlot naar de 45.

Maar neem het met een korrel zout, ik heb ze allemaal maar kort gestest.
Bangalore
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:35

Sinds de start van fietslease op het werk is er al een hele variëteit van fietsen aangeschaft. Het zijn veelal Stromers.
Enkelen hebben een supercharger (met Rolhoff en derailleur), en eentje met een X-speed.

De collega met de X-speed had na 2 weken al problemen met het batterijcontact, waardoor de fiets na elk hobbeltje uit viel.
Een andere collega had panne met z'n ST3: motorkabel losgekomen.

Van de Superchargers heb ik nog geen klachten gehoord.
Het kan toeval zijn natuurlijk.

Ik kom van een R&M Cruiser, en moet zeggen dat ik de bouwkwaliteit beter vond dan die van m'n (duurdere) ST3.
Maar, qua rijgedrag en snelheid is de ST3 superieur.
Ik ben tevreden van de omschakeling. Met minder inspanning op het werk geraken, het gemak van fietsen bij tegenwind,...: heerlijk! :-)

Als je een fiets met middenmotor wil testen kan ik aanraden om dat bij tegenwind te doen, dan is je keuze snel gemaakt!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Bangalore schreef: 25 aug 2019, 21:33 Als je een fiets met middenmotor wil testen kan ik aanraden om dat bij tegenwind te doen, dan is je keuze snel gemaakt!
Sowieso is testen bij windkracht 3 of hoger aan te raden, maar die luxe heb je niet altijd. Middenmotor (met 350W) is wat mij betreft alleen interessant als je er niet mee op de rijbaan wilt. Ofwel: met kruissnelheden van 30-40 op het fietspad.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Even korte update:
Vanmorgen ferm tegenwind. Ik kom een klever X speed tegen. Ik probeer hem in te halen, maar het lukt me niet. Ik kom in zijn buurt maar kan hem onmogelijk inhalen, hij rijdt zelfs wat van me weg...

Echt gek, en staaft het gevoel ik had toen ik testreed met de Xspeed dat die nog net wat feller en sneller is dan de ST3 hoewel dat op papier niet kan.

Eerlijk is eerlijk: ik had 2 fietszakken (ik schat 6kg bagage), mijn stand was 3 en trapsensor 60%. Maar toch, ik ging voluit dus die trapsensor is van geen belang dan, ik had gedacht dat zelfs in die omstandigheden (ik zat in zijn zog dus hij had wind ik niet) gemakkelijk tot bij hem zou kunnen komen...
ST3 black 983wh
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Een Klever gaat zelfs na de update nog altijd even hard als een Stromer. Voor de update ging de Klever nog een stuk harder (bijna 48 km/h GPS snelheid, bij Stromer is dat netjes 45-45.5 km/h)

Ik kom 's morgens ook vaak een Klever tegen, met een jonge vrouw op de fiets. Ze loopt heel lichtjes uit op me op de lange rechte stukken, maar ze remt wat meer behouden en accelereert ook minder snel.

Maar in the end is die 0.5km/h van geen tel. Zelf vond ik de sturing van de Klever minder reactief.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie