Stromer / Supercharger / Xspeed
Een evt probleem met accu/ondersteuning en een probleem met de cassette zijn 2 verschillende zaken. Het 1ste was tijdens de test rit geen probleem meer (e-key of iets dergelijks tijdens opstart?), dat 2de is een fout van de handelaar. Ik heb meerdere collega's op de Klever en dat zonder (tot nu toe) problemen. Een Rohloff met riem is een aanrader als je de middenmotor en meer prijs niet als min punt mee telt. De Nuvinci is een zaak zoals eerder al aangehaald, je bent ervoor of er tegen. En over Stromer kan je hier genoeg info vinden, dat is de kracht van dit forum.greenthy schreef: ↑16 aug 2019, 19:49 Vandaag alvast 2 van de 3 getest:
- Supercharger met nuvinci
- Klever X Speed (De B speed was er ook, maar heb ik voor bedankt - het oog mag ook wat)
Helaas was de Klever ook al onmiddelijk een voorbeeld waar ze door geplaagd worden:
De batterij/ondersteuning deed het niet toen hij klaar werd gezet voor de testrit.
Tijdens het rijden geen last meer gehad. Maar bij inspectie wel heel de casette aan vervanging toe.
Ik denk dat de R&M supercharger met Rohloff al buiten budget valt, reken een kleine €1000 extra voor de Rohloff.
Dat kan toch niet? Om de 4000 à 5000 km een nieuwe cassette? Dat zou betekenen dat ik per jaar een tiental nieuwe zou moeten plaatsen? Net nog even mijn ketting gecontroleerd en is nog prima na 4000+km net als de cassette.
Dus jij plant 40000-50000 km te rijden met de fiets per jaar? Dat is een flinke ambitie.
Ik schrijf "zou je altijd moeten halen'. De slijtage hangt af van de manier waarop je fietst en het onderhoud dat je doet.
Ik moet zelf ongeveer iedere 4000-5000 km een nieuwe cassette (of beter, een nieuw kransje 11 en een nieuw kransje 13, ik vervang niet de volledige cassette). Ik rijd met mijn Stromer met de koppelsensor op 30 of 40%, en lever op de Stromer hetzelfde vermogen als op mijn racefiets (180-220 Watt).
Ik onderhoud de ketting alleen in 't week-end, wanneer ik 's morgens om 06h00 vertrokken ben en 's avonds om 19h30 thuis kom heb ik echt geen zin meer om nog een ketting te ontvetten/reinigen en zo. En ik rijd ermee door weer en wind.
Met mijn racefiets haal ik nog iets meer km uit een cassette, maar daar rijd ik zo goed als niet mee in de regen. En 5000 km uit een cassette, dat is een standaard resultaat voor een racefiets.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Inderdaad, en met een middenmotor is het veel slechter. Met mijn Raleigh waren de kransjes 11 en 12 telkens na 1000 a max 1500km aan vervanging toe omdat zowel ik als de motor aan die 11 tandjes trokken....Tomasj schreef: ↑17 aug 2019, 09:06Dus jij plant 40000-50000 km te rijden met de fiets per jaar? Dat is een flinke ambitie.
Ik schrijf "zou je altijd moeten halen'. De slijtage hangt af van de manier waarop je fietst en het onderhoud dat je doet.
Ik moet zelf ongeveer iedere 4000-5000 km een nieuwe cassette (of beter, een nieuw kransje 11 en een nieuw kransje 13, ik vervang niet de volledige cassette).
ST3 black 983wh
Ok, ik betwijfel je ervaring ook niet, heb mijn fiets pas een maand en gezien ik nu zo'n 4500km gereden heb en de ketting volgens de meting nog goed is en de kransjes op het zicht ook nog vond ik dat opmerkelijk. We zien wel hoe het bij mij verloopt.
Opzij, opzij, opzij, we hebben ongelooflijk veel haast.
Die spatborden op die cycletech
Verder een leuk initiatief, ik vind op de website van Neodrive niet direct informatie over vermogen van de Hubmotor.
Steekassen... ik ben niet zeker of ik dat zo geweldig vind op zo'n zware fietsen.
Verder een leuk initiatief, ik vind op de website van Neodrive niet direct informatie over vermogen van de Hubmotor.
Steekassen... ik ben niet zeker of ik dat zo geweldig vind op zo'n zware fietsen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)