En dat die middenmotoren bij motorfietsen een serieus zware ketting kunnen gebruiken.
@Tomasj: motoren hebben ook een versnellingsbak, althans: die met verbrandingsmotoren.
ZF komt met krachtige middenmotoren: 700W, 110Nm, onder de Sachs naam
Dat weet ik, maar dat soort bakken is te zwaar voor fietsen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Niet als je hem maakt voor de veel lichtere belasting op een fiets. Er zijn immers dagen dat ik samen met een 700W motor minder dan 100 pk lever... Ik denk even aan een Pinion bak.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Daniel1975
- Veteraan
- Berichten: 2340
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11
Klinkt misschien oudbollig/melancholisch, maar ik wil gewoon een fiets. Ik voel mij fietser.
Niet straks een soort van motor waarbij je moet trappen.
Voor MIJN behoefte wordt er nu veel te moeilijk gedaan. Een ST3 met 9sp shimano drivetrain, de mogelijkheid voor een wat sportievere zit en een originele Garmin mount ipv die SP connect is voor mij nu genoeg.
Fabrikanten denken vaak veel te veel vanuit (voor gebruikers) de verkeerde hoek; nieuwe dingen met meer marge, ingewikkelder, alles in-house en niet uitwisselbaar, niet backwards-compatible, etc.
Niet straks een soort van motor waarbij je moet trappen.
Voor MIJN behoefte wordt er nu veel te moeilijk gedaan. Een ST3 met 9sp shimano drivetrain, de mogelijkheid voor een wat sportievere zit en een originele Garmin mount ipv die SP connect is voor mij nu genoeg.
Fabrikanten denken vaak veel te veel vanuit (voor gebruikers) de verkeerde hoek; nieuwe dingen met meer marge, ingewikkelder, alles in-house en niet uitwisselbaar, niet backwards-compatible, etc.
Rij eens met een Pinion bak. Is blijkbaar nog niet helemaal perfect
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
[/quote]
Rij eens met een Pinion bak. Is blijkbaar nog niet helemaal perfect
[/quote]
Dat is een stelling die echt niet klopt! Heb zelf een paar jaar op een Santis Travel Lite met 18v pinion gereden en was echt een perfecte versnellingsbak ook nog eens i.c.m. onderhoudsvrije belt-drive
Pinion heeft heel in het begin wat kleine aanloopproblemen gehad maar heeft zich al lang als top-product bewezen.
Als Stromer het over een radicaal andere boeg zou gooien qua frame-ontwerp en accu, zodat integratie met een Pinion mogelijk zou worden, zou n.m.m. de ultieme Stromer ontstaan. Denk echter dat dit niet zal gebeuren......
Rij eens met een Pinion bak. Is blijkbaar nog niet helemaal perfect
[/quote]
Dat is een stelling die echt niet klopt! Heb zelf een paar jaar op een Santis Travel Lite met 18v pinion gereden en was echt een perfecte versnellingsbak ook nog eens i.c.m. onderhoudsvrije belt-drive
Pinion heeft heel in het begin wat kleine aanloopproblemen gehad maar heeft zich al lang als top-product bewezen.
Als Stromer het over een radicaal andere boeg zou gooien qua frame-ontwerp en accu, zodat integratie met een Pinion mogelijk zou worden, zou n.m.m. de ultieme Stromer ontstaan. Denk echter dat dit niet zal gebeuren......
+STROMER- ST5
Ik spreek hier over een speed-pedelec, met middenmotor en veel koppel. Geen klassieke fiets.RHJ schreef: ↑15 aug 2019, 22:01
Dat is een stelling die echt niet klopt! Heb zelf een paar jaar op een Santis Travel Lite met 18v pinion gereden en was echt een perfecte versnellingsbak ook nog eens i.c.m. onderhoudsvrije belt-drive
Pinion heeft heel in het begin wat kleine aanloopproblemen gehad maar heeft zich al lang als top-product bewezen.
Ik zie echt het nu van een pinion op een Stromer niet in. Ik zie voor fietsen met achtermotoren wel iets in de idee om gewoon geen rechtstreekse kettingaandrijving meer te hebben (dus je pedalen drijven een generator aan, en de stroom die je zo opwekt wordt door de batterij x2 , x 3 of whatever gebruikt als aandrijving van de achterwielmotor).Als Stromer het over een radicaal andere boeg zou gooien qua frame-ontwerp en accu, zodat integratie met een Pinion mogelijk zou worden, zou n.m.m. de ultieme Stromer ontstaan. Denk echter dat dit niet zal gebeuren......
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Santos bouwde de Travel Lite met Pinionbak ook met een (krachtige) achterwielmotor.
Zij gebruikten de GO SwissDrive, een motormerk waarvan de productie wordt/is gestopt.
Als SP reed deze fiets ook probleemloos naar 45 km/h met Pinion en BeltDrive! Heb er heel wat km’s met een grote smile op proefgereden.
Helaas wilde Santos met dit model niet in de speedpedelec markt stappen en beperkte de snelheid softwarematig tot 25 km/h. Inmiddels is door het verdwijnen van de GO SwissDrive door Santos een andere route gekozen met de Pendix Edrive maar dat opereert uitsluitend in de e-bike klasse tot 25 km/h.
Resumé: een krachtige SP met Pinion en beltdrive kan/kon dus prima
Zij gebruikten de GO SwissDrive, een motormerk waarvan de productie wordt/is gestopt.
Als SP reed deze fiets ook probleemloos naar 45 km/h met Pinion en BeltDrive! Heb er heel wat km’s met een grote smile op proefgereden.
Helaas wilde Santos met dit model niet in de speedpedelec markt stappen en beperkte de snelheid softwarematig tot 25 km/h. Inmiddels is door het verdwijnen van de GO SwissDrive door Santos een andere route gekozen met de Pendix Edrive maar dat opereert uitsluitend in de e-bike klasse tot 25 km/h.
Resumé: een krachtige SP met Pinion en beltdrive kan/kon dus prima
+STROMER- ST5