Bright: Deze elektrische fiets heeft ABS: is dit veiliger?

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Reken er niet op dat Stromer marge in gaat leveren. Als het ‘standaard’ wordt betaal je dat gewoon hoor.
Als optie is het inderdaad prima voor de mensen die daar behoefte aan hebben.
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ik verwacht dat Stromer eerst een of meerdere echte concurrenten erbij moet krijgen voordat de modellen wat vriendelijker geprijsd gaan worden. Tot die tijd vragen ze de hoofdprijs.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Daniel1975 schreef: 22 jul 2019, 22:25 Reken er niet op dat Stromer marge in gaat leveren. Als het ‘standaard’ wordt betaal je dat gewoon hoor.
Net als bij elk ander merk. Geen idee waarom mensen denken dat fabrikanten, van welk product dan ook, opties gratis weggeven.

In mijn studententijd heb ik een blauwe maandag bij Canal+ gewerkt. Elke zoveel maanden een "nieuwe" actie: NU 75% korting, kijk NU de eerste 3 maanden gratis bij een jaarabonnement, sluit je jaarabonnement NU af (oktober) en kijk de rest van het jaar gratis. Mensen die opzegden belden we met een vergelijkbaar aanbod om ze te behouden als klant. (Ik zegde in die tijd al mijn abonnementen, ook de krant e.d., jaarlijks op zodat ik korting zou krijgen tijdens het retentietelefoontje, werkte als een tierelier.)

En mensen trappen erin hoor. Je lacht je toch de ballen uit de broek (als ik die zou hebben).

Wil je bij aanschaf van een Stromer morrelen aan de prijs, dan zul je gewoon moeten onderhandelen met de dealer. Net als bij elke andere grote aanschaf. Een laat morrelen aan de prijs nou nét heel goed mogelijk zijn met extra opties, dus geweldig dat die geveerde voorvork er niet af fabriek al bij zit: mensen die 'm niet willen betalen er niet ongevraagd voor, en mensen die 'm wel willen hebben mogelijkheden om nog ietsje meer van de prijs af te kleppen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 22 jul 2019, 23:55
Daniel1975 schreef: 22 jul 2019, 22:25 Reken er niet op dat Stromer marge in gaat leveren. Als het ‘standaard’ wordt betaal je dat gewoon hoor.
Net als bij elk ander merk. Geen idee waarom mensen denken dat fabrikanten, van welk product dan ook, opties gratis weggeven.
Wanneer Stromer marktaandeel verliest, zal Stromer wel marge gaan inleveren. Dus naarmate mensen meer geneigd zijn om andere speedpedelecs te kopen.
België is de belangrijkste markt voor Stromer (voor Zwitserland, daarna gevolgd door Nederland). Omdat Stromers hier niet op de weg worden gejaagd, is de maximumsnelheid van de speedpedelec iets minder belangrijk. En ik vermoed dat minstens 2/3 van de verkochten fietsen via leasing aan de man worden gebracht. Indien bedrijven, vanuit hun veiligheidspolitiek, na enkele ongevallen, ABS beginnen verplichten voor geleasde speed-pedelecs, zou Stromer wel eens heel wat volume kunnen verliezen...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Prima als bedrijven dat verplichten; kunnen ze de OPTIE abs verplichten ;)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ik voorspel dat dit hetzelfde gaat als bij auto's: eerst wordt het een dure optie, dan wordt het standaard bij duurdere modellen (onderscheid tussen het topmodel en het model eronder bijvoorbeeld) en dan wordt het standaard op alle SP's of zelfs wettelijk verplicht.

Ik denk alleen dat het tempo wat hoger zal liggen dan bij auto's: de techniek en het nut zijn immers al bewezen.

Maar voor zover ik weet is er nog geen SP met ABS op de markt. De fiets in dit filmpje is voor zover ik het begrepen heb een prototype van Bosch.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 23 jul 2019, 05:50 Wanneer Stromer marktaandeel verliest, zal Stromer wel marge gaan inleveren. Dus naarmate mensen meer geneigd zijn om andere speedpedelecs te kopen.
Zeker waar. Alleen gebeurt dit vooralsnog niet. We hebben het er hier op het forum ook al 2,5 jaar over dat we graag een sterke concurrent van Stromer erbij zouden willen. Maargoed, "de markt" kan een merk nog sneller breken dat maken; de toekomst zal het vanzelf uitwijzen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

FreddyH schreef: 23 jul 2019, 08:42 Maar voor zover ik weet is er nog geen SP met ABS op de markt.
Trefecta (is dit een SP?) heeft standaard ABS.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Begrensd op 45km/u is de Trefecta een SP. Wat de juridische status van deze bikes zonder begrenzing is, dat is mij eigenlijk nooit duidelijk geworden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromend schreef: 09 aug 2019, 10:10 Trefecta (is dit een SP?) heeft standaard ABS.
Ah, netjes! Dat wist ik niet.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie