Ee-sport speed pedelec

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Op de website staat feitelijk alleen "heel snel", "goede accu", "krachtige motor".

Linkjes naar technische gegevens gaan nergens heen. M.a.w.: drivetrain, remmerij, velgen, verlichting, BMS, lagers, zadel, lader, banden, connectie-mogelijkheden, boutjes, display, instellingen etc.: alle specs waarop wij bekende merken zoals Stromer, Qwiq en Klever genadeloos fileren: niks over bekend.

Eén van de contact-linkjes brengt ons wel naar een webwinkel voor e-bike ombouwsets. Kortom: dit is gewoon een no-name fiets die met e.o.a. setje is omgebouwd naar speed pedelec. Het resultaat zal met een vergelijkbare categorie onderdelen door de typegoedkeuring zijn geloodst. Of je er kwaliteit mee koopt: geen idee. (Maar als specificaties niet worden gepresenteerd dan weet ik genoeg.)

Natuurlijk kan dit een fenomenale start-up zijn, van een marktleider in spé zijn die de vloer aanveegt met gierige A-merken die de naïeve consument alleen maar onnodig veel geld uit de zak kloppen. PR, R&D, CEO, HRM, SLA, RMA, COC, BTW, WWW, TD: kost allemaal niks (ROI). Ik sluit niks uit, maar: if something is too good to be true, it usually is.

De garantie is 2 jaar en als ik de niet-kloppende zin op de website hierover goed interpreteer, dan zal dat wel zijn op de niet-slijtage onderdelen. Garantievoorwaarden zijn niet te vinden, maar ik geef je op een briefje dat de accu een slijtage-onderdeel is. Maar dat maakt niet uit, want mensen staren zich toch wel blind op wattages en de lage prijs.

Ik verwacht dat dit een speed pedelec is van de categorie "ik heb een 1000 wat Boombox in me auto".

Het is een kwestie van tijd voordat de markt wordt overspoeld met dit soort producten. En dan wordt het nog een hele kluif om de "veel bang for buck" bikes te onderscheiden van troep die je zelfs nog niet wil hebben als er geld achteraan gegooid wordt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

FreddyH schreef: 12 jun 2019, 23:38 Ik zou er best eens een proefrit op willen maken, maar ik heb niet de indruk dat het echt iets voor me gaat zijn dus is de drempel van de afstand (bijna 50 km) net iets te groot.
Ach, de afstand voor een proefrit is voor mij >250km, dus als jij nou eventjes niet zeurt en gewoon dat proefritje doet :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 13 jun 2019, 00:22 Ach, de afstand voor een proefrit is voor mij >250km,
Niet helemaal waar, er zijn meerdere plekken waar je de fiets kunt testen. Heb jij de site niet goed bekeken? :roll:
Stromeur schreef: 13 jun 2019, 00:22 dus als jij nou eventjes niet zeurt en gewoon dat proefritje doet :mrgreen:
Eerst ga je me overtuigen dat het echt niet de moeite waard is en dan doe je deze suggestie :bn:



:mrgreen:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Patrikius
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 346
Lid geworden op: 19 nov 2017, 21:41
Locatie: Friesland

Richard_1980L schreef: 12 jun 2019, 12:56 Ik zag laatst ook deze fiets staan, heeft iemand van jullie dit als eens gezien/gereden?
Screenshot_20190612-124600_Chrome.jpg
Is ook te krijgen met 1468 accu voor 3900
Misschien even vragen op EEsportforum.nl 😂
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
mrstrom

Het is van oorsprong een bedrijf dat ombouwsetjes verkoopt. Nu zullen ze dus wel een combi gemaakt hebben met een fiets en setje erop. Ze leveren zo'n setje met accu van 825Wh voor maar 1100euro!

Maar ze hebben een toch wel vage site. Weten niet wat de IS-dimensies zijn, de speedbike gaat 49km/u. Triple versnelling zie je eigenlijk nog maar zelden.

Al met al goede poging en voor als je niet te veel fietst heb je denk ik wel wat voor een redelijke prijs. Of het zo solide voelt als een stromer dat denk ik niet. maar dat zoekt ook niet iedereen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

mrstrom schreef: 13 jun 2019, 09:51 Of het zo solide voelt als een stromer dat denk ik niet. maar dat zoekt ook niet iedereen.
Waarschijnlijk inderdaad niet, maar het moet wel degelijk genoeg aanvoelen bij die snelheid...
Ik heb ooit eens proefgereden op een Kalkhof, maar dat frame was dusdanig slap dat je er bijna zeeziek op werd :av
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bram Roose
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 695
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

FreddyH schreef: 13 jun 2019, 12:06
mrstrom schreef: 13 jun 2019, 09:51 Of het zo solide voelt als een stromer dat denk ik niet. maar dat zoekt ook niet iedereen.
Waarschijnlijk inderdaad niet, maar het moet wel degelijk genoeg aanvoelen bij die snelheid...
Ik heb ooit eens proefgereden op een Kalkhof, maar dat frame was dusdanig slap dat je er bijna zeeziek op werd :av
Idem met Raleigh, is ook zelfde bedrijf. Maar deze ee-sport ziet er zelfs nog een pak slapper uit.
ST3 black 983wh
Richard_1980L
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 44
Lid geworden op: 08 jun 2019, 19:24

Ik woon er wel relatief dicht bij, ik zal over een week of 2 eens een proefrit doen...

als het er nog van komt. Ik ga zeer waarschijnlijk zaterdag een stromer of riese muller testrijden (ligt eraan welke beschikbaar is)voor een aantal.dagen.
Ik moet enkele reis 27 km en misschien kan ik op.het werk opladen maar die 500wh accu van de RM zal het wel krap worden.
De stromer is volgens mij de st2 met 983 accu dus dat zal wel goed gaan.
Stromer St1x 2019 Ocean blue, bodyfloat, ortlieb, Giro bexley
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Er zijn ook RM modellen met 2 accu's, in totaal dus ongeveer 1kWh.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Bangalore
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 11 jun 2019, 21:35

Richard_1980L schreef: 13 jun 2019, 19:07
Ik moet enkele reis 27 km en misschien kan ik op.het werk opladen maar die 500wh accu van de RM zal het wel krap worden.
Ik deed ongeveer 38km met een 500Wh accu op de turbo stand (met een Cruiser + Nuvinci).
Plaats reactie