Stromer vs. BMC, Flyer, Cresta......

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

:ay :roll:
In vergelijking met hun prestaties interesseert alleen Stromer me voor elektrische fietsen.
Omdat ik het beste wil (autovervanging en niet slechts één keer per week de fiets!). Veel elektrische fietsen hebben ook een waardeloos ontwerp.
Er zijn echter goede merken in Zwitserland zoals Flyer, of BMC, dat Stromer voor een bepaalde periode in bezit heeft gehad.
Vergeleken met Stromer wat denk je van deze merken Flyer, Cresta, BMC ... (bv BMC model Alpenchallenge CITY LTD)?

(Met betrekking tot Stromer-componenten; Hoewel Stromer veel produceert voor hun eigen fiets, hoop ik dat ze doorgaan met Shimano en niet met een ander merk.)
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Wat is er mis met SRAM?
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Lune de Fiel schreef: 28 apr 2019, 09:33 Omdat ik het beste wil (autovervanging en niet slechts één keer per week de fiets!).
Wat denk je over het Zwitserse Speedped ? Ik lees daar enkel positieve ervaringen over.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Wat ik ook al in de post AD fietstest....etc schreef, iedereen heeft zijn eigen motieven om voor een bepaald model/type fiets te kiezen. Mij interesseert het merk Stromer niks, ik wil gewoon een kwalitatief uitstekende fiets die goed past bij mijn behoefte. Dan toch maar even mijn niet-uitputtende mening over de door jou genoemde merken:

Flyer: Het model, de middenmotor en spreekt me minder aan en de accu is te klein. Ook heb ik twijfels of je er langere tijd (ook bij tegenwind) wel 45 km/uur kunt rijden. Positieve punten zijn de riem en de vering.

Cresta: Model (met de accu extern geplaatst) vind ik wat minder mooi. Doet me teveel denken aan mijn oude e-bike. Ze zijn voorzien van een mddenmotor enne... heeft Cresta een speed pedelec in het assortiment?

BMC: Het model spreekt mij wel aan, prachtige materialen, ...maar heeft die een speed pedelec in het assortiment?


Al met al: ik vind het belangrijk dat het model een speed pedelec is, dat het een MTB-look heeft, dat het geheel er mooi uit ziet (jawel, dat is zeker geen objectief criterium), dat er (zeker op dit moment) een motor in het achterwiel zit en dat er kwalitatief goede materialen zijn gebruikt. Uiteraard moet de betrouwbaarheid goed zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Lune de Fiel
Pro
Pro
Switzerland
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 apr 2019, 15:55
Locatie: Sézenove (Switzerland)

:bi
Geen probleem met Sram.
Gewoon veel meer affiniteiten met Japan dan de VS (en draagbaar dan Sony Xperia, vooral niet Apple). Het merk dat in het volgende bericht wordt genoemd, is minder bekend en heeft geen wederverkoper in West-Zwitserland.
Als je van een merk houdt (auto, elektronica, fiets ...) dan is dat om persoonlijke of historische redenen. Ik bekritiseer absoluut geen mening. Maar veel oude Zwitserse merken zijn tegenwoordig verdwenen. De Japanse merken zijn niet beschikbaar in Zwitserland (Panasonic, Yamaha ..)
Na naar de catalogi en merken te hebben gekeken om zelfs een niet-elektrische fiets erbij te hebben (reparatie van de elektrische fiets of met vrienden op een klassieke fiets rijden) zie ik mezelf niets anders kopen dan Stromer. BMC voor klassiek.

Veel elektrische fietsen lijken af ​​en toe te worden gebruikt vanwege slechte prestaties. Een Stromer kan motorfiets of auto vervangen. Geen BMC niet echt s Pedelec:
https://ch-fr.bmc-switzerland.com/model ... -city.html
Stromer & Moor/Rodeo :cool2:
Stromer ST-5
Plaats reactie