FUELL Fluid

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
MarcelH
Pro
Pro
Berichten: 68
Lid geworden op: 28 apr 2018, 10:37

FUELL Fluid

Bericht door MarcelH » 26 apr 2019, 19:57

FLUID-1S/S-Pedelec/2 Batteries

https://vimeo.com/332183380
Stromerloos na een 2017 ST2 en een 2018 ST3LE....en nu wachtende op mijn Fuell Flluid 1S dual battery.

CKR
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 dec 2017, 20:11

Re: FUELL Fluid

Bericht door CKR » 26 apr 2019, 20:32

Wat een gaaf ding. Prijstechnisch ook helemaal prima. Ben erg benieuwd of dit project goed van de grond komt. Funding lijkt goed te lopen. Buell komt sowieso altijd mooi spul dus heel erg benieuwd naar de eerste test en hoe ze aftersales gaan organiseren.
Mijn st2s is nog is hartstikke prima hoewel de batterijgezondheid en bereik me voor het geld flink tegenvallen. Fuell kan zomaar de opvolger gaan worden gezien prijs per wh.
St2S met gebruikelijke opties. Woon-werk 35km enkele trip. En een lekkere fully MTB en carbon racert in de garage.

Gebruikersavatar
Henry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1567
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Re: FUELL Fluid

Bericht door Henry » 26 apr 2019, 21:52

Hoeveel km is je bereik?

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2703
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: FUELL Fluid

Bericht door Tomasj » 27 apr 2019, 07:34

Hier is de officiële crowdfunding pagina achter dit project :
Een project dat duidelijk ook wel succes heeft, > 300% van de target opgehaald
Wat de prijzen betreft, ik geef ze hier weer zonder de crowdfunding korting van 30% : 3795$ + BTW voor de S-pedelec
Wat echt wel pijn aan de ogen doet is de prijs van de batterijen, een extra set batterijen (2 x 508 Wh) kost $998
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

mrstrom
Veteraan
Veteraan
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Re: FUELL Fluid

Bericht door mrstrom » 27 apr 2019, 08:34

Beetje alles net niet toch? Geen spatborden, wie zijn dan je gebruikers waar je je op richt? Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan. Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf. Er zit een ventilator opening achterop, lekker voro al het vuil zonder spatborden.

Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.

Allen de accu integratie ziet er goed uit! maar waarom niet het hele frame gebruikt zodat je een fiets krijgt met veel range. Waarschijnlijk niet de markt waar ze op mikken. Verder blijft het een "gewone fiets" geen vernieuwing zeg maar.
On the move: ST3 LE, body float

Bram Roose
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter
Berichten: 372
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Re: FUELL Fluid

Bericht door Bram Roose » 27 apr 2019, 09:10

mrstrom schreef:
27 apr 2019, 08:34
Er zit een ventilator opening achterop, lekker voro al het vuil zonder spatborden.

Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.
Dacht dat eerst ook, maar is niet zo hoor. Is het logo, verschillende malen de 'F' in een cirkel. Van ver lijkt dat inderdaad ventilator.

Ook niet voor mij, totaal onpraktisch. En niet voor veel kilometers. Doet me denken aan de cowboy. Maar wel voor mensen die vb naar een wat verder afgelegen sportclub gaan of andere middenkorte commutes naar vrienden etc... en die wat meer hipster fiets willen dan de gewone opa imago ebike en sp pedelec dan weer overkill vinden voor wat zij er mee doen.
ST3 black 983wh

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1707
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Re: FUELL Fluid

Bericht door Golvas » 27 apr 2019, 09:42

mrstrom schreef:
27 apr 2019, 08:34
Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan. Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf.
Er wordt een Alfine naaf gebruikt + middenmotor.
Golvas V2.0 🇧🇪

:bike: Stromer ST2 2018 - Sport 20" - Matt Black - :battery: 983 Wh

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2703
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: FUELL Fluid

Bericht door Tomasj » 27 apr 2019, 11:42

mrstrom schreef:
27 apr 2019, 08:34
Beetje alles net niet toch? Geen spatborden, wie zijn dan je gebruikers waar je je op richt? Een naafversnelling lijkt het, dat moet al een rohloff zijn dan anders hebben de km-verslinders er niks aan.
Spatborden zijn standaard, maar je kan ze er af laten. Er zijn twee opties, ofwel alleen spatborden, ofwel een spatbord geïntegreerd in een draagrek ($80 )
er is een naafversnelling Alfine
Het lijkt op een middenmotor, dus die krachten ook nog door de naaf. Er zit een ventilator opening achterop, lekker voor al het vuil zonder spatborden.
Volgens mij dient dat plaatje voor spatbord (zonder bagagedrager) of nummerplaat
Blijft er een klein niche over voor ergens in silcon vally en california. Kleine wereld.
Ik denk dat dit geen niche is, het wordt waarschijnlijk een goed rijdende, krachtige speed-pedelec met veel range voor een prijs die de helft is van die voor een stromer. De man achter dit project heeft echt wel wat ervaring met tweewielers (Buell ). Met bijna 100 geplaatste bestellingen, vermoed ik dat dit project echt wel van de grond gaat komen
Allen de accu integratie ziet er goed uit! maar waarom niet het hele frame gebruikt zodat je een fiets krijgt met veel range. Waarschijnlijk niet de markt waar ze op mikken. Verder blijft het een "gewone fiets" geen vernieuwing zeg maar.
Accu integratie is echt wel zeer goed. En de aangekondigde prijs is echt wel zeer competitief voor alles wat nu op de markt beschikbaar is. Deze fiets gaat ST3/ST5 - achtige prestaties leveren voor de helft van de prijs van een ST3. En het onderhoud gaat, gezien de carbon Gates drive, ook zeer beperkt zijn.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 482
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: FUELL Fluid

Bericht door Jins » 27 apr 2019, 15:57

Als je +500W door de Alfine naaf jaagt zal het plezier van korte duur zijn. Ook Bosch reduceert zijn motorkoppel bij naafversnelling en daar is een goede reden voor.

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2703
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Re: FUELL Fluid

Bericht door Tomasj » 27 apr 2019, 17:18

Jins schreef:
27 apr 2019, 15:57
Als je +500W door de Alfine naaf jaagt zal het plezier van korte duur zijn. Ook Bosch reduceert zijn motorkoppel bij naafversnelling en daar is een goede reden voor.
Deze fiets gebruikt een relatief nieuwe Shimano Alfine naaf die geschikt zou zijn voor high torque toepassingen... https://bike.shimano.com/en-EU/product/ ... 001-8.html
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 25000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten