Bulls Accu/lader aan het overlijden?
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat alle cellen aan vervanging toe zijn.
Misschien mankeert de BMS iets of zijn er op "cruciale plekken binnen de accu" batterijen die het opgegeven hebben.
Misschien mankeert de BMS iets of zijn er op "cruciale plekken binnen de accu" batterijen die het opgegeven hebben.
Witte ST3 van maart 2019
Ik neem voor het gemak even aan dat de technici van het revisiebedrijf dit toch wel kunnen?
Of de Fm. die jouw fiets geleverd heeft? ik weet ook de specificaties niet van elke accu. Lithium Ion is niet testbaar met onze testers wij gebruiken in de werkplaats voor lood-zuur accu's al drie soorten testers, al of niet gechipt, elektronisch belast of met ballast belast (tosti ijzer) zelfs als de elektronische tester aangeeft dat de accu Ok is testen wij altijd belast met tosti ijzer.
Er is niets zo lastig als om 4 uur uit m'n bed gebeld te worden dat een kraan niet start terwijl wij vorige week of maand de accu's uitvoerig getest hebben.
Downwind is allways faster&easyer....but beware of the gybe
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Cor van het revisiebedrijf heeft de accu even aan een ander type lader gehangen (ook een 42V BMZ lader van een Green Mover E45, maar wel een ander type), daarmee laadde de accu wel door. Nadat hij 20 minuten aan die andere lader hing laadde mijn eigen lader hem ook weer goed op. Hij is ondertussen weer helemaal vol...
Ik weet nog niet goed wat er nu precies aan de hand is, maar ik ga hem komende dagen eens een paar keren verschillend gebruiken (paar korte ritjes, kijken of hij dan weer wil laden, lange rit en kijken of hij wil laden en tenslotte een keer helemaal leeg rijden en kijken wat hij dan doet).
Ik heb ondertussen zo'n andere lader besteld, sowieso handig om te hebben: die lader laadt met 4A ipv de 5A van mijn lader en heeft geen ventilator, daarnaast lijkt hij ietsje anders te werken waardoor hij mijn accu wel door een "moeilijk" punt heen kon laden.
Ik ben benieuwd!
Ik weet nog niet goed wat er nu precies aan de hand is, maar ik ga hem komende dagen eens een paar keren verschillend gebruiken (paar korte ritjes, kijken of hij dan weer wil laden, lange rit en kijken of hij wil laden en tenslotte een keer helemaal leeg rijden en kijken wat hij dan doet).
Ik heb ondertussen zo'n andere lader besteld, sowieso handig om te hebben: die lader laadt met 4A ipv de 5A van mijn lader en heeft geen ventilator, daarnaast lijkt hij ietsje anders te werken waardoor hij mijn accu wel door een "moeilijk" punt heen kon laden.
Ik ben benieuwd!
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Blij te lezen dat het naar alle waarschijnlijkheid opgelost zal zijn aan minimale kostenFreddyH schreef: ↑29 apr 2019, 14:37 Cor van het revisiebedrijf heeft de accu even aan een ander type lader gehangen (ook een 42V BMZ lader van een Green Mover E45, maar wel een ander type), daarmee laadde de accu wel door. Nadat hij 20 minuten aan die andere lader hing laadde mijn eigen lader hem ook weer goed op. Hij is ondertussen weer helemaal vol...
Ik weet nog niet goed wat er nu precies aan de hand is, maar ik ga hem komende dagen eens een paar keren verschillend gebruiken (paar korte ritjes, kijken of hij dan weer wil laden, lange rit en kijken of hij wil laden en tenslotte een keer helemaal leeg rijden en kijken wat hij dan doet).
Ik heb ondertussen zo'n andere lader besteld, sowieso handig om te hebben: die lader laadt met 4A ipv de 5A van mijn lader en heeft geen ventilator, daarnaast lijkt hij ietsje anders te werken waardoor hij mijn accu wel door een "moeilijk" punt heen kon laden.
Ik ben benieuwd!
ST3 black 983wh
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Tja, gemengd gevoel hier... Het is fijn dat hij het nu weer lijkt te doen, maar er was een reden waarom hij niet meer verder wilde laden... Wat die reden precies is weten we dus nog niet.
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
- Vlassie1980
- Pro
- Berichten: 95
- Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
- Locatie: Waddinxveen
- Merk SP: Klever N Rogue
- Km-stand: 2600
Inderdaad mooi om te horen dat je weer vooruit kunt.
Een lader zonder fan erin zou ik ook wel willen, ding maakt een partij takke-herrie maar voor de versie met SR Suntour motor is dit de enige beschikbare lader voor een 48 volt systeem.
Hopelijk geen gedoe meer!
Een lader zonder fan erin zou ik ook wel willen, ding maakt een partij takke-herrie maar voor de versie met SR Suntour motor is dit de enige beschikbare lader voor een 48 volt systeem.
Hopelijk geen gedoe meer!
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Gisterenavond heb ik een stukje van 8km gefietst, daarna laadde hij weer netjes op. Vanavond ga ik hem eens leeg fietsen, kijken hoe het dan gaat.
Als dat goed gaat kan ik het weekeind gelukkig nog gewoon mee
Als dat goed gaat kan ik het weekeind gelukkig nog gewoon mee
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]