Pagina 2 van 12

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 21:33
door Tomasj
Stromeur schreef: 05 jan 2019, 21:18
Either way; accu-capaciteit uitbreiden is wat alle SP fabrikanten op dit moment hoog op de agenda moeten zetten. Actieradiusstress doet me veel teveel denken aan die eerste mobiele telefoons (model koelkast vanwege het accupack) waarvan je altijd nog een tweede accu bij je moest hebben als je een uurtje wilde telefoneren (als je dat al kon betalen uiteraard).

Wij houden het nu met gemak langer vol op de SP dan dat onze accu het uithoudt bij volle ondersteuning. Dat moet andersom worden: wij op-gereden, accu nog lang niet.
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Bij Stromer is de noodzaak voor een grotere batterij er wel, omdat het formaat van die batterij het gewoon onhandig maakt om een reservebatterij mee te nemen. Maar een nog grotere batterij gaat de batterij wordt gewoon te zwaar en te onhandig worden vrees ik.

Bij een aantal andere merken, waaronder Klever en ook Bosch, is het meenemen van een extra batterij veel minder een probleem. Ik denk dat ik een Klever met 2 x 850Wh batterij zou verkiezen boven een Klever met 1700Wh batterij.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 21:42
door Stromeur
Ik wil gewoon helemaal niet meer hoeven nadenken over de accu-capaciteit of accu wisselen of extra accu meenemen of tussentijds opladen met extra lader op het werk etc. Misschien inderdaad nu nog een utopie vanwege het relatief grote formaat van de Li Ion cellen, maar toch wil ik het. :mrgreen:

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 22:44
door FreddyH
Geef mij toch maar 1 grote batterij. Anders heb je ook meerdere laders nodig en ben je constant met batterijen aan het sjouwen.

Grote batterij is heel simpel: in de fiets zetten en nooit meer aan denken (uiteraard wel opladen na je rit, dat blijf je houden).

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 22:58
door Needspeed
Los van wat het kost. :az

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 23:11
door Tomasj
FreddyH schreef: 05 jan 2019, 22:44 Geef mij toch maar 1 grote batterij. Anders heb je ook meerdere laders nodig en ben je constant met batterijen aan het sjouwen.

Grote batterij is heel simpel: in de fiets zetten en nooit meer aan denken (uiteraard wel opladen na je rit, dat blijf je houden).
Mijn uitspraken zijn in het licht van een fiets te hebben die ook nog enigszins mooi oogt. Je kan natuurlijk altijd een speedped kopen, dan heb je nu al 2 KWh capaciteit, maar 't ziet er niet uit. De fiets wordt ook heel zwaar (maar dat is ook 't geval met extra batterijen) . Hoe groter je de batterij maakt, hoe duurder de fiets wordt. Of het design van de fiets minder interessant maakt voor mensen die niet zo'n grote batterij hoeven.
Vooraleer ik niet zou moeten sleuren met batterijen moet de capaciteit van de geïntegreerde batterij al 2kWh zijn....

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 06 jan 2019, 10:13
door fastcooper
Het mooie bij Klever is dat de grote van de batterijen altijd passen, je kan deze dus handig wisselen.

Bij mij thuis staan twee Klevers, een X en een B-speed.
Als ik met de X een eind wil rijden neem ik de batterij van de B als extra mee.

Het zou natuurlijk mooi zijn om een kleine batterij met heel veel capaciteit te hebben.
En het liefst met ingebouwde lader. Zodat je zoals bij een stofzuiger de kabel er uit trekt en deze in het stopcontact kan steken.

Er komen tegenwoordig heel veel laadpunten bij, ook openbare. Kijk maar naar de parking van de Ikea. Alleen heb je geen mogelijkheid om je lader daar veilig achter te laten.

Bij de velodroom aan de Schorre in Boom is er wel een mooi systeem, met een kastje waar de lader in kan met nog plaats voor helm en wat kledij. Maar je lader moet je nog steeds meenemen.
641C2BDF-20E2-4DF2-9E0C-6C8E67D1B252.jpeg
641C2BDF-20E2-4DF2-9E0C-6C8E67D1B252.jpeg (1.74 MiB) 7788 keer bekeken
DC75E693-36E7-419A-B65E-24DE59E984FA.jpeg
DC75E693-36E7-419A-B65E-24DE59E984FA.jpeg (1.45 MiB) 7788 keer bekeken

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 06 jan 2019, 10:22
door Tomasj
Stromeur schreef: 05 jan 2019, 21:42 Ik wil gewoon helemaal niet meer hoeven nadenken over de accu-capaciteit of accu wisselen of extra accu meenemen of tussentijds opladen met extra lader op het werk etc. Misschien inderdaad nu nog een utopie vanwege het relatief grote formaat van de Li Ion cellen, maar toch wil ik het. :mrgreen:
En ook daar heeft Kymco (groep achter Klever) een antwoord voor, maar jammerlijk genoeg alleen in Taiwan, en ook nog niet direct voor speed-pedelecs. Ze installeren er een netwerk van 2000 batterijwisselstations tegen eind 2019 en 30000 tegen eind 2022, om zo range anxiety voor goed weg te werken. Deze laadstations zijn voor hun nieuwe Ionex - electrische scooter.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 06 jan 2019, 10:24
door Tomasj
fastcooper schreef: 06 jan 2019, 10:13
Bij de velodroom aan de Schorre in Boom is er wel een mooi systeem, met een kastje waar de lader in kan met nog plaats voor helm en wat kledij. Maar je lader moet je nog steeds meenemen.
Ik laat liever mijn Stromer batterij + lader niet achter in zo'n locker systeem, ten eerste vanwege het risico op diefstal, maar ook brandrisico. Op 't werk staat er ook zo'n locker in de fietsenstalling, maar ik neem mijn batterij gewoon mee naar mijn bureau.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 06 jan 2019, 11:11
door JeroenH
Ik vind de nieuwe kleuren niet mis. Maar ik snap niet dat ze voor enkele kleine aanpassingen opnieuw een nieuwe lijn maken? Lamp en claxon zijn dezelfde als op mijn Qwic, die zijn in orde!

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 19 jan 2019, 20:53
door BDP
Was vandaag op Velofollies.
Nog een interessante babbel gehad over de problemen die ze gehad hebben. (Vocht in controller, aflopende ketting, crank die te zwak was, problemen met velg, etc) en de 850wh batterij die keer op keer verlaat werd en de financiële gevolgen hiervan ( inruiling kleinere batterij voor de 850wh is veel langer blijven duren dan gepland).
Maar bovenstaande problemen zouden normaal opgelost moeten zijn. Blijkbaar zou er ook een regeling zijn om de eerste controller ook compatibel te maken met de app.
Als er niet gelogen is tegen mij, zou er wel een eerste prototype Klever zijn met belt en pinion versnellingsbak. En zelfde achterwiel motor. Maar das misschien voor een ander topic en in het beste geval voor het jaar 2020...