Pagina 1 van 12

Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 19:06
door Tomasj
[Afgesplitst van het "Klever X Speed versus Stromer ST1 X"-topic. Stromeur.]

De specificaties van de X-speed voor 2019 zijn lichtjes anders dan die van 2018.

X-speed Pure
https://www.klever-mobility.com/nl/klev ... /x-custom/

De fiets heeft een ander voorlicht gekregen (Bush Und Muller IQ-X , 150 lumen en qua lichtbundel vergelijkbaar met de Ixon space), waarbij de claxon mooier geïntegreerd is vooraan. Verder heeft de fiets ook een 'new display' van 2,5" (nog steeds eentje met jaren 90 look) en een wat mij betreft erg ongelukkige kleurzetting. Ik zie ook een 10 speed ipv 11 speed cassette, logische keuze want dan kan je volgens mij race en MTB cassettes wisselen zonder je zorgen te maken.
Met het nieuwe display zou je ook de ondersteuning meer kunnen tweaken.

De X-speed zelf wordt nog wat duurder en zou ook standaard een verende zadelpen hebben, en een andere kleurzetting

Re: Klever X Speed versus Stromer ST1 X

Geplaatst: 05 jan 2019, 19:44
door Needspeed
Met 50-11/36 T. Zit je nog eerder op de 11 T. Kleurstelling vind ik wel wat hebben.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:06
door Stromeur
Klever X Speed Pure
Klever X Speed Pure.jpg
Klever X Speed Pure.jpg (163.66 KiB) 11637 keer bekeken
Bron: Klever website.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:11
door Stromeur
Klever X Speed Graphite Grey, start productie van de 2019 collectie:

Klever X Speed Graphite Grey.jpg
Klever X Speed Graphite Grey.jpg (113.13 KiB) 11632 keer bekeken
Klever X Speed Graphite Grey 2.jpg
Klever X Speed Graphite Grey 2.jpg (67.3 KiB) 11632 keer bekeken
Bron: FB Klever NL

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:13
door Tomasj
Had ik nog niet vermeld, ik heb iets horen waaien over een 1,2 kWh batterij, ik weet niet of iemand anders daar meer info over heeft?
Ik weet wel niet of zo'n grote batterij nog handig blijft om te manipuleren, lijkt me dat twee 850Wh batterijen dan toch handiger zijn (te meer omdat de Klever batterij een handiger formaat heeft dan de Stromer batterij, onze batterijen zijn erg lang en passen minder makkelijk in tassen :mrgreen: )

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:13
door Tomasj
Daar staan wel heel wat fietsjes in de rij, ...

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:16
door Stromeur
Tomasj schreef: 05 jan 2019, 19:06 zou ook standaard een verende zadelpen hebben
Volgens onbevestigde geruchten wordt dat een geveerde zadelpen van Santori (hoogstwaarschijnlijk type pogo-stick dus).

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 20:22
door Stromeur
Tomasj schreef: 05 jan 2019, 20:13 Had ik nog niet vermeld, ik heb iets horen waaien over een 1,2 kWh batterij, ik weet niet of iemand anders daar meer info over heeft?
Ik weet wel niet of zo'n grote batterij nog handig blijft om te manipuleren, lijkt me dat twee 850Wh batterijen dan toch handiger zijn (te meer omdat de Klever batterij een handiger formaat heeft dan de Stromer batterij, onze batterijen zijn erg lang en passen minder makkelijk in tassen :mrgreen: )
Geen idee wat betreft een grotere Klever accu, maar het lijkt mee een goeie zaak om een heleboel redenen.

De gemiddelde actieradius van X Speed rijders met de "nieuwe" 850Wh accu is op volle ondersteuning met een kleine 40km nog steeds erg laag. Die X Speed beautycase leent zich prima voor een wat groter formaat. En: ik wil dat Stromer ook eens met een accu met meer capaciteit op de proppen komt; als de concurrentie eindelijk eens over de 984Wh heen gaat, dan moet Stromer ook weer in beweging komen.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 21:15
door Tomasj
Stromeur schreef: 05 jan 2019, 20:22 De gemiddelde actieradius van X Speed rijders met de "nieuwe" 850Wh accu is op volle ondersteuning met een kleine 40km nog steeds erg laag.
Nogmaals, komt dus niet overeen met mijn ervaringen en die van mijn collega (die een X-speed heeft). Ik haalde tijdens mijn testrit bij 2°C en een gemiddelde snelheid van 41 km/h een autonomie van 35km, met de 570Wh batterij.

Ik herinner me de afstand die mijn collega iedere dag aflegt niet , maar zijn autonomie was vergelijkbaar met wat ik in mijn test realiseerde. Toen hij me fier vertelde dat hij die fiets had gekocht, bedacht ik direct dat hij problemen zou hebben om de weg af te leggen met de 570 Wh batterij zolang de grotere batterij niet voorhanden was, maar hij heeft nooit problemen gehad.

Hangt dus af van hoe je fiets gebruikt, Klever in stand 2 geeft je snelheden van 43-44 km/h en dan haal je een mooie range , als je er continu mee gaat vlammen in stand 3 zal de range wel wat beperkter zijn. Maar wanneer ik de trapsensor op 100% zet haal ik trouwens ook geen 50 km met mijn ST2.

Re: Klever X Speed 2019

Geplaatst: 05 jan 2019, 21:18
door Stromeur
Ik heb het inderdaad over volle bak ondersteuning, en heb inmiddels van een stuk of 20 X Speed rijders gelezen wat hun actieradius is met 850Wh accu en ze hadden er duidelijk meer van verwacht.

Either way; accu-capaciteit uitbreiden is wat alle SP fabrikanten op dit moment hoog op de agenda moeten zetten. Actieradiusstress doet me veel teveel denken aan die eerste mobiele telefoons (model koelkast vanwege het accupack) waarvan je altijd nog een tweede accu bij je moest hebben als je een uurtje wilde telefoneren (als je dat al kon betalen uiteraard).

Wij houden het nu met gemak langer vol op de SP dan dat onze accu het uithoudt bij volle ondersteuning. Dat moet andersom worden: wij op-gereden, accu nog lang niet.