Pagina 5 van 5

Re: Trefecta

Geplaatst: 14 mar 2019, 22:12
door Jins
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 08:20
door mrstrom
Jins schreef:
14 mar 2019, 22:12
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO.
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 09:16
door FreddyH
mrstrom schreef:
15 mar 2019, 08:20
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
:bj
Scherp :cool2:

Re: Trefecta

Geplaatst: 15 mar 2019, 19:21
door Stromend
Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.

De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.