Trefecta

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
Jins
Runner-up
Runner-up
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: Trefecta

Bericht door Jins » 14 mar 2019, 22:12

Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.

mrstrom
Pro
Pro
Berichten: 97
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Re: Trefecta

Bericht door mrstrom » 15 mar 2019, 08:20

Jins schreef:
14 mar 2019, 22:12
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO.
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
On the move: ST3 LE, body float

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 2375
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Trefecta

Bericht door FreddyH » 15 mar 2019, 09:16

mrstrom schreef:
15 mar 2019, 08:20
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
:bj
Scherp :cool2:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1046
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Re: Trefecta

Bericht door Stromend » 15 mar 2019, 19:21

Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.

De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast