Trefecta
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.
De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.
De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
- Locatie: Amersfoort
- Merk SP: Stromer ST5 (2)
- Km-stand: 20.000
Leuk weetje: de Trefecta is ook door ons (NL) leger gebruikt tijdens een vredesmissie in 2017 in Mali. Ik was vandaag met vrouw en kinderen in het Nationaal Militair Museum bij het voormalige Vliegbasis Soesterberg (aanrader!) en trof hem daar aan.
- Bijlagen
-
- Militaire versie van de Trefecta
- IMG_2833.jpeg (1.72 MiB) 3900 keer bekeken
ST5 XL (v2) met bagagedrager (jan '22), voorheen: ST5 XL (v1) ('18-'21) | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbord 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Vis. zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 20.000km and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23003
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik volg Trefecta al een tijdje op Insta; ik blijf het beulen van bikes vinden.
Geen idee wat je er in Mali precies mee moet (dan snap ik de Hummer-marketing toch net wat beter), maar imposant is-ie wel in deze kleur.
Geen idee wat je er in Mali precies mee moet (dan snap ik de Hummer-marketing toch net wat beter), maar imposant is-ie wel in deze kleur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
-
- Veteraan
- Berichten: 695
- Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03
Ik vraag me af of die pedalen niet louter een gimmick zijn dan. Je wordt waarschijnlijk niet echt verondersteld te trappen zoals op een stromer. Gewoon om niet als brommer te moeten inschrijven veronderstel ik?
Ziet er wel heel tof uit. Om te gaan offroad mountainbiken moet dit fantastisch zijn.
Ziet er wel heel tof uit. Om te gaan offroad mountainbiken moet dit fantastisch zijn.
ST3 black 983wh
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Het concept van de Trefecta is volledig rond trappen in combinatie met gasgeven gebouwd. Er is duidelijk synergie in de aandrijving. Begrijpelijk dat je het ervaart als een elektrische brommer met overbodige trappers maar de trapervaring in combinatie met de aandrijving en het schakelsysteem op de Trefecta is werkelijk uniek.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
-
- Veteraan
- Berichten: 1711
- Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
- Locatie: Dieren
- Merk SP: Klever X-Commuter
- Km-stand: 8200
Nu de ST2s ondertussen 1,5 jaar is en 17.000km heeft gedaan, komen er langzaam gedachten op over een opvolger.
Omdat ik met een schuin oog naar de Trefecta kijk, is er nog zo'n 1,5 jaar om te sparen voor de garantie op de ST2s verloopt.
Omdat ik met een schuin oog naar de Trefecta kijk, is er nog zo'n 1,5 jaar om te sparen voor de garantie op de ST2s verloopt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020