Trefecta

Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Blue schreef: 28 feb 2019, 16:33 Ik zie dat de vering regelbaar is dus je kan em harder instellen. Dan moet dat toch perfect te doen zijn.
Ik vermoed dat je niet veel ervaring hebt met vering op fietsen.
Vering hard instellen is iets compleet anders dan trapinvloeden onderdrukken.
Met deze vering is trapinvloed onderdrukken onmogelijk. Hooguit te reduceren met een zeer hoogwaardige demper.
Om dit écht effectief te doen moet je naar een meer ingewikkeld systeem met meerdere draaipunten. Zoek maar eens op Horst-link.
Schaduw verhalen zou ik toch beetje beperken indien ze deze wel zonder issues kunnen leveren ;).
Schaduwverhalen?? Die term ken ik niet.
1x een issue op je stromer buiten garantie en je hebt sneller je 2k bereikt doordat ze niets los vervangen
En jij denk dat deze machine wel goedkope onderdeeltjes slikt? :roll:
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Idd, weinig ervaring met dempers op fietsen.
Maar op mijn normale fiets heb ik vooraan een vering en die werkt super naar mijn gevoel.
Dus zou deze best wel eens willen proberen.
En er zijn hier ook gebruikers van een vering vooraan op hun Stromer dus??!!

Schaduw verhalen is op jouw tekst erboven.
Waarin jij aanhaalde dat deze niet eens in de schaduw van een ST5 mocht staan.
Vind ik vrij grote praat voor een Merk dat toch ook heel duur is en kampt met veel issues.
(En dat zeg ik terwijl ik zelf ook een ST3 heb ;)

Ik zeg nergens dat deze goedkope onderdelen heeft maar als ze voor 12k iets neerzetten met langere garantie omdat ze er vertrouwen in hebben (heb ik ook al meermaals gezegd) dan kan dat wel een meerwaarde zijn.
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Vering op een normale fiets is hoogst waarschijnlijk een setje elastomeren.
Iets heel anders dan long travel luchtdruk. En voorvering met een (gegokte) veerweg van 30mm is qua impact ook niet te vergelijken met heel veel meer mm’s op het achterwiel.

Qua schaduw bedoel de inzet van zo’n machine als woonwerk-mobiel. Een ST3/5 is een veel efficientere manier dan dat geval.
Onnodige vering kost gewoon veel energie.

Bovenstaande niet als eigenwijsheid bedoeld, maar gewoon realiteit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat het voor Trefecta vooral van belang is dat ze een wat steviger dealernetwerk gaan realiseren. Zolang dat niet gebeurt, blijft dit een bike in de "niche"/gadget/wannahave-hoek, met te weinig (nul?) particuliere gebruikerservaringen om iets zinnigs te zeggen over de storingsgevoeligheid, rij-ervaring etc.

Tot nu toe ben ik geen enkel SP-merk tegen gekomen dat niet met kinderziektes of blijvende ellende te maken had. Als dát Trefecta wel lukt, dan neem ik daar direct mijn hoed voor af en boek ik een proefrit.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 28 feb 2019, 23:17 Tot nu toe ben ik geen enkel SP-merk tegen gekomen dat niet met kinderziektes of blijvende ellende te maken had. Als dát Trefecta wel lukt, dan neem ik daar direct mijn hoed voor af en boek ik een proefrit.
Ik denk nog altijd dat SpeedPed het op dat vlak gewoon erg goed moet doen, het ontwerp is gewoon fail-safe.
En een Trefecta, neen dus, ik ben het hier 100% eens met Daniël.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

Ieder z'n meug, maar het is niet mijn idee van 'n SP, het lijkt meer en meer op 'n bromfiets, zonder het geluid. En met regenweer dien je wel 'n duikerspak aan te trekken.
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1707
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

De rijervaring op een Trefecta is compleet anders dan op een ST5. Deze fietsen zijn voor geheel verschillende doelen gebouwd. Vergelijken heeft dus weinig zin. Met een fully naar je werk fietsen heeft ook weinig zin en toch zijn er zat die zo’n 5k machientje in de garage hebben hangen voor een zondagochtend rit.

Vooral de techniek van Trefecta is een stuk verfijnder. Schakelen gaat automatisch vergelijkbaar met een Variomatic van DAF.
Dit is uniek op een fiets met elektrische ondersteuning. Daarnaast is de kracht van motor en accu op een geheel ander niveau dan Stromer.
Rechtuit op een mul zandpad laat je met een Trefecta alle andere SP’s staan.
Wanneer ik aan een onverharde weg zou wonen of veel door het veld zou rijden en het geld had....
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Stromend schreef: 14 mar 2019, 06:47 Schakelen gaat automatisch vergelijkbaar met een Variomatic van DAF.
Hoe kan die dat voor je bepalen dan? Iedereen heeft toch een andere voorkeur qua trapfrequentie?
mrstrom

Daniel1975 schreef: 14 mar 2019, 12:47
Stromend schreef: 14 mar 2019, 06:47 Schakelen gaat automatisch vergelijkbaar met een Variomatic van DAF.
Hoe kan die dat voor je bepalen dan? Iedereen heeft toch een andere voorkeur qua trapfrequentie?
Dit geeft volgens mij ook veel verlies, en zou met een electromotor niet nodig hoeven zijn. Die hebben al koppel vanaf laag toerental.

als ik deze zie voor 12k, dan kan je misschien beter een elektrische motorfiets van zero aanschaffen? al is dat ook weer ander soort gebruik.
Gebruikersavatar
Daniel1975
Veteraan
Veteraan
Berichten: 2340
Lid geworden op: 25 mei 2017, 20:11

Of een ST5 en heel veel andere leuke dingen doen met de rest van dat geld ;-)
Plaats reactie