Trefecta

Vergelijking tussen Stromers en concurrerende modellen.
Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: Trefecta

Bericht door Jins » 14 mar 2019, 22:12

Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO. Een 5kW DD hub motor heb je voor €200(geleverd), die kan piek 10kW verdragen... Voor 1000€ aan hardware ben je vertrokken, frame kiezen, aankleden naar smaak en the sky is the limit. Geen bestaande standaard e-bike kan hier aan tippen...wel illegaal als je de weg op gaat!!! Maar perfect mogelijk. Het is echt geen rocket science. Fabrikanten vinden het wiel niet opnieuw uit, allemaal bestaande technieken in een mooi jasje. Daar is niets mis mee, mensen zijn vragende partij en de industrie levert (of de industrie zorgt voor de vraag). Vraag en aanbod bepalen de prijs.

mrstrom
Expert
Expert
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 okt 2018, 08:07
Locatie: NL nh

Re: Trefecta

Bericht door mrstrom » 15 mar 2019, 08:20

Jins schreef:
14 mar 2019, 22:12
Wat alles hier zo duur maakt zijn de homologaties + profits. De onderdelen op zich zijn niet duur, zelfs niet de accu. Ik maak een 1,3 kW/h voor €5OO.
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
On the move: ST3 LE, body float

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 3095
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Contacteer:

Re: Trefecta

Bericht door FreddyH » 15 mar 2019, 09:16

mrstrom schreef:
15 mar 2019, 08:20
Die levert na 2 uur rijden dan 2,6kW? en na 3uur 3,9kW? ;p
:bj
Scherp :cool2:
I intend to live forever, or die trying.
(Groucho Marx)

Stromend
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 1160
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41

Re: Trefecta

Bericht door Stromend » 15 mar 2019, 19:21

Een ST5 is een prima machine waarbij de rijder de versnellingen kiest die hij wenst.
Hoewel met perfecte onderdelen niet geheel hightech.

De Trefecta kiest de versnelling naar de ingestelde trapfrequentie en de kracht waarmee je trapt. Veel kracht geven geeft versnelling en opschakelen en als gevolg een fors toenemende snelheid.
Zoals ik al schreef doet dit het meest aan een DAF denken. Het toerental van de motor blijft vrijwel gelijk net zoals de trapfrequentie op de Trefecta gelijk blijft.
Dit systeem zal vast wat onnodige energie verbruiken maar dat veroorzaakt bij de accucapaciteit en het beoogde gebruik nauwelijks een probleem.

Barry
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 412
Lid geworden op: 22 jun 2018, 19:26
Locatie: Amersfoort

Re: Trefecta

Bericht door Barry » 18 jul 2019, 22:44

Leuk weetje: de Trefecta is ook door ons (NL) leger gebruikt tijdens een vredesmissie in 2017 in Mali. Ik was vandaag met vrouw en kinderen in het Nationaal Militair Museum bij het voormalige Vliegbasis Soesterberg (aanrader!) en trof hem daar aan.
Bijlagen
IMG_2833.jpeg
Militaire versie van de Trefecta
IMG_2833.jpeg (1.72 MiB) 113 keer bekeken
ST5 XL met bagagedrager sinds 30 nov '18 | Kinekt | Spurcycle | Jroen's spatbordverlenger 175mm | Giro Bexley MIPS | Ortlieb High Visibility zwart | Feedback Sports Pro-Elite | woon-werk-woon = 74km | 8200km and counting

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 8919
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Trefecta

Bericht door Stromeur » 18 jul 2019, 22:46

Ik volg Trefecta al een tijdje op Insta; ik blijf het beulen van bikes vinden.

Geen idee wat je er in Mali precies mee moet (dan snap ik de Hummer-marketing toch net wat beter), maar imposant is-ie wel in deze kleur.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Bram Roose
Expert
Expert
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 mar 2019, 11:03

Re: Trefecta

Bericht door Bram Roose » 19 jul 2019, 11:32

Ik vraag me af of die pedalen niet louter een gimmick zijn dan. Je wordt waarschijnlijk niet echt verondersteld te trappen zoals op een stromer. Gewoon om niet als brommer te moeten inschrijven veronderstel ik?

Ziet er wel heel tof uit. Om te gaan offroad mountainbiken moet dit fantastisch zijn.

Jins
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Berichten: 333
Lid geworden op: 12 mar 2019, 08:22

Re: Trefecta

Bericht door Jins » 19 jul 2019, 13:55

Als het elektrisch sap op is is het nog altijd makkelijker om 15 km/h te fietsen dan te lopen, dus wel nuttig die trappers.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast