MTB Cycletech Code

GoeJoke
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2020, 00:41
Locatie: Sint-Job(Brecht)

Idd ... Ik vind de de Strömer ST2 nog altijd de beste speedpedelec :bf:
8-) Strömer ST2, 16.000 km, dagelijks 39km (enkel) St-Job > Herentals. Avg. 40-42km/h :d3:
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 Als ik af ga op de foto's, vind ik dat Stromer het beter voor mekaar heeft.
Licht eraan wat je met "het" bedoeld. Er zijn ook dingen die Stromer nogal slecht voor elkaar heeft (toegegeven: deze fiets moet zich nog bewijzen op veel van die vlakken).
Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 Akkoord bij Stromer wordt de claxon vuil, maar om daar nu je batterij aansluiting te plaatsen? Kijk eens hoeveel vuil er nu al zit.
Ik snap de keuze van zowel Stromer als MTB hier niet. De plaatsing van de accu vind ik een pure, design-gedreven keuze zoals Stromer deze ook steeds weer maakt. Dat is prima voor als je alleen rondjes in de showroom doet, maar buiten is dat prut.
Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Als dat goed in elkaar zit dan heeft dat niet echt nadelige impact. Tenzij het los gaat trillen zoals bijvoorbeeld standaarden en crancs bij Stromer, maar ik geef MTB nog even het voordeel van de twijfel dat ze wel weten wat Loctite is.

Al met al vind ik dit een erg mooie poging om een volwaardige SP neer te zetten. Het is (voor zover ik weet) pas hun eerste SP en tijd zal leren hoe degelijk dit ding is. Ik hoop wel dat er een grotere accu komt, voor kilometervreters is de accu sowieso een no-go en voor degenen die max 25 km moeten betekent dit elke dag je accu 2x zo goed als volledig opladen (dus snelle slijtage van accu).
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

GoeJoke schreef: 03 mar 2020, 01:05 mijn iets uitgebreidere review
Dankjewel voor de review en fotoreportage, top ! :bf:
GoeJoke schreef: 03 mar 2020, 01:05 actieradius a 45/u is slechts 30-35km
Onbruikbaar voor de meesten ... jammer. :shock:

Ik heb uit een betoog van de MTB Cycletech dealer uit Laakdal (BE) onthouden dat deze SP vanaf 2021 zou verkrijgbaar zijn met een 1000 Wh batterij ... mooi, maar veel te laat. Een gemiste kans.
GoeJoke schreef: 03 mar 2020, 08:45 Idd ... Ik vind de de Strömer ST2 nog altijd de beste speedpedelec :bf:
Twee kleine nuances : jouw Stromer (zonder trema dus ...) ST2. ;)
Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Er is - technisch gezien - geen andere mogelijkheid : de riem met missing link is nog niet op de markt, dus moet het frame "open" kunnen.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Golvas schreef: 03 mar 2020, 14:36
Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Er is - technisch gezien - geen andere mogelijkheid : de riem met missing link is nog niet op de markt, dus moet het frame "open" kunnen.
Ja dat dacht ik ook, totdat ik deze benadering van R&M zag...

Even doorscrollen naar een closeup v.d. versie met riem: https://www.r-m.de/nl/modellen/load-60/
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 en dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Zo heeft stromer dat ook...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

RikC schreef: 03 mar 2020, 18:14 Even doorscrollen naar een closeup v.d. versie met riem: https://www.r-m.de/nl/modellen/load-60/
Een (veel) groter riemwiel en een extra spanrol, goed gezien ... ofwel was dit (wegens afmetingen) niet haalbaar op de MTB ofwel paste dit niet binnen het vooropgestelde budget ? :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
RikC
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 266
Lid geworden op: 26 mei 2019, 14:02
Locatie: Nijmegen
Merk SP: Even geen SP
Km-stand: nvt

Wellicht... voor het frame zou het geen probleem moeten zijn. De R&M Superdelite heeft dit ook op een vergelijkbaar frame.

https://stromerforum.nl/viewtopic.php?f ... 5&start=20

Heeft volgens mij ook te maken bij de R&M fietsen met het scharnierpunt van de schtervering. De roller zit ter hoogte van het scharnierpunt. Andere (ongeveerde) R&M fietsen met riem maar zonder vering gebruiken natuurlijk de bekende aangepaste achterbrug waardoor een opening ook niet nodig is. Maar dat is natuurlijk een geheel ander frameontwerp.
Even geen SP, voorheen blije ST3 rijder maar daar mag je helaas geen kinderen mee vervoeren :bh:
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Er is - technisch gezien - geen andere mogelijkheid : de riem met missing link is nog niet op de markt, dus moet het frame "open" kunnen.
[/quote]

Ja hoor, die deelbare riem bestaat wel degelijk! :cool2: :D :geek:
Zie: www.veercycle.com/products/split-belt-p ... 4666158158
+STROMER- ST5
Georgio
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 mar 2018, 13:44
Locatie: Zeist

RHJ schreef: 11 mar 2020, 22:41
Ena1968 schreef: 03 mar 2020, 08:28 dat stukje in het frame om de riem te vervangen, komt dat de stijfheid van het frame ten goede?
Er is - technisch gezien - geen andere mogelijkheid : de riem met missing link is nog niet op de markt, dus moet het frame "open" kunnen.
Ja hoor, die deelbare riem bestaat wel degelijk! :cool2: :D :geek:
Zie: www.veercycle.com/products/split-belt-p ... 4666158158
[/quote]

Qua stijfheid van het frame is dit totaal geen probleem, het enige wat speelt is volgens mij:
- een verwijderbaar stukje in de achterbrug maakt het frame duurder
- het toepassen van de riem met missing link maakt de riem duurder.

De fabrikant van de fiets kiest de optie die hen het beste uitkomt, waarbij het waarschijnlijk ook een rol speelt dat de Gates-belt al redelijk goed bekend is in de fietswereld met een goede reputatie (een marketing-verhaal).
Eerst Giant low speed, toen Sparta E-speed MNB, nu St2s...
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Georgio schreef: 12 mar 2020, 10:42 Qua stijfheid van het frame is dit totaal geen probleem, het enige wat speelt is volgens mij:
- een verwijderbaar stukje in de achterbrug maakt het frame duurder
- het toepassen van de riem met missing link maakt de riem duurder.
En het frame hoef je maar 1x te kopen, die duurdere riem heb je elke x kilometer nodig...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie