MTB Cycletech Code

ocra

Ligt er aan of hij blijft rijden en echt tegen water kan.
Pinion is gewoon niet goedkoop.

Achterlicht is aanpassing komend vanuit verplicht kenteken. Op originele foto zit hij direct op spatbord. Dit zal ongetwijfeld nog wel netter worden geleverd.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

TheWhiteRider schreef: 26 feb 2020, 19:44 Veel forumleden vinden een Stromer “overpriced”.

Is deze Code 45 dat dan ook niet?
Zoals ocramarco al schrijft: veel hangt af van de kwaliteit. Maar als je kijkt wat voor componenten je krijgt voor dat geld (Supernova verlichting, Pinion, Gates riem, voorvering, enorme keuze in kleuren, ...) dan vind ik deze prijs niet slecht. Alleen die accu is voor mij een echte dooddoener. Met 1 kWh was dit een topfiets geweest.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

FreddyH schreef: 26 feb 2020, 21:06
TheWhiteRider schreef: 26 feb 2020, 19:44 Veel forumleden vinden een Stromer “overpriced”.

Is deze Code 45 dat dan ook niet?
Zoals ocramarco al schrijft: veel hangt af van de kwaliteit. Maar als je kijkt wat voor componenten je krijgt voor dat geld (Supernova verlichting, Pinion, Gates riem, voorvering, enorme keuze in kleuren, ...) dan vind ik deze prijs niet slecht. Alleen die accu is voor mij een echte dooddoener. Met 1 kWh was dit een topfiets geweest.
Tsja, waarom niet gewoon een tweede accu kopen? Ze is volgens mij voldoende compact om makkelijk een tweede exemplaar mee te nemen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind persoonlijk, gezien de ontwikkelingen bij andere merken, dat een 1kWh accu inmiddels het minimum is. Daarmee kunnen verreweg de meeste SP rijders hun ww-rit enkel (zeg 20-40km) onder vrijwel alle omstandigheden op één lading afleggen. Om op die afstand ook al te moeten werken met twee accu's, en dus zelfs met drie als je nog verder wilt komen; ik heb er geen trek in.

Anders voelt het weer helemaal terug naar de begintijd van de mobiele telefoon, waarbij je eigenlijk ook altijd een tweede batterij (of zo'n dikke) extra mee moest nemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

Volgens mij zijn het juist de oudjes die een week stand-by hadden. tegenwoordig krap aan een dag. ;) Alles daarvoor is voor m’n tijd...
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stand-by ging redelijk, maar bij de aller-eersten was het na een half uur bellen wel op (en je geld trouwens ook).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
+/-
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 dec 2019, 20:13

:D
ST3 black, Citroëns: 2cv6 red, cx25 black, ds21 grey, c3 white
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 27 feb 2020, 21:44 Tsja, waarom niet gewoon een tweede accu kopen? Ze is volgens mij voldoende compact om makkelijk een tweede exemplaar mee te nemen.
Heb ik bij mijn fiets toen ook overwogen, maar dat betekent dat ik dan ook 4 laders moet hebben (of telkens 2 laders moet meenemen). Als ik 's avonds wat later thuis ben en 's ochtends vroeg weg moet krijg ik het anders niet voor elkaar. Daar heb ik weinig trek in...

Ik ben het eens met Stromeur: 1 kWh moet tegenwoordig gewoon een optie zijn. Stromer doet dat al ongeveer 5 jaar, dus zo moeilijk kan het niet zijn.

Let wel: nu zit ik in de luxe positie dat ik niet gisteren een nieuwe fiets nodig heb, dus zolang mijn fiets het nog prima doet ga ik niet voor een onhandige optie. Als mijn fiets er mee ophoudt wordt het wellicht een ander verhaal, dan zijn 2 accu's wellicht wel een optie.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Klever heeft dat als eerste begrepen met hun 1200 Wh batterij.
+/- schreef: 27 feb 2020, 22:11 Volgens mij zijn het juist de oudjes die een week stand-by hadden.
3 jaar geleden werkte ik nog dagelijks met mijn trouwe Nokia 6310i ... "wanneer heb ik die nu weer opgeladen ? " :bn:
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 27 feb 2020, 23:11 Klever heeft dat als eerste begrepen met hun 1200 Wh batterij.
Als ze er maar niet zo'n ramp van maken als bij de 850Wh. Eerst 100x (ik kan er iets naar zitten :mrgreen:) uitstellen, daarna niet waterdicht, daarna nog een paar keer uitstellen om vervolgens in zeer lage aantallen te gaan leveren... Op dat tempo is die batterij eind 2022 wel leverbaar.

Maar goed: ze zijn wel een van de weinigen. Bij Speedped kan je geloof ik al iets van 3 jaar tot 2kWh configureren...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie