Kettler Velossi E45

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 03 sep 2018, 21:27 Wel, wanneer ik jouw test van de Klever bekijk, dan valt iig op dat ik veel minder verbruik dan jij (ik kon bij 2°C 35 - 40 km aan 41 km/h gemiddeld afleggen, wel zonder windop maar met nog wat hoogtemeters in de rit ;-))
En die 100 km is ook niet voor 'extreem weer'. Trouwens, je kan ook 5 km/h verminderen door de ondersteuning wat lager te zetten in zo'n extreme omstandigheden, en dan geraak je direct veel verder. Met de Stromer kan ik 100 km @ 34 km/h afleggen maar slechts 60 km @ 39 km/h
Ik had toen windkracht 3-4 tegen, dat scheelt enorm in het verbruik. Na 24 km gaf hij toen nog aan dat ik nog 5 km kon... Het is ook de vraag hoe nauwkeurig die aangegeven 5 km zijn... (op mijn fiets niet héél nauwkeurig). Maar minder lang, wat lichter en vooral platter op de fiets scheelt best veel!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Takie
Runner-up
Runner-up
Belgium
Berichten: 20
Lid geworden op: 21 mar 2018, 11:17

Ondertussen een 1ste high-res afbeelding van deze fiets tegengekomen op internet:
Kettlalu-KF088-VAKD45_ret.gif
Kettlalu-KF088-VAKD45_ret.gif (2.74 MiB) 4476 keer bekeken
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik ben vooral benieuwd naar de cockpit.
Ik zie dat Kettler de fiets gaat marketen als een fiets met zeer beperkt onderhoud, een slimme zet
De batterij lijkt me ook iets compacter dan de Stromer batterij, een tweede batterij meenemen lijkt me bij deze fiets een pak eenvoudiger dan bij de Stromer. Deze fiets interesseert me echt wel, staat wel op banden met een maat waarin ook niet veel banden beschikbaar lijken (28 x 2,0 -> geen enkele Conti)...
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Vlassie1980
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 sep 2017, 14:25
Locatie: Waddinxveen
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 2600

Als ik zo kijk is het een zeer indrukwekkende fiets met een krachtige motor, onderhoudsarme riemaandrijving en een Pinion versnellingsbak. Ben wel benieuwd naar de actieradius en of de accu een beetje handzaam is om uit te nemen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zie toch één nadeel aan dit soort fietsen, indien je de foto van die Kettler downloadt, en je bekijkt de bevestiging van het achterwiel, zo'n riemmontage lijkt me toch iets gevoeliger. Want je moet het achterwiel op deze fiets bewegen om de riemspanning te garanderen (kijk maar naar die sledes en spanschroefjes), maar hoe verzeker je je er dan van dat uitlijning van die motor echt perfect is? Ik vermoed dat dit geen fiets is om zelf aan beginnen te knutselen wanneer je onderweg lek rijdt
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Zijn hier al gewichten van gekend?
Verbruik boeit me ook wel.

Dacht een ST3 te bestellen voor een dagelijkse enkele rit van 50km (opladen op werk mogelijk)
Enkel bij goed weer en temp (dus geen winter)

Maar deze doet me twijfelen....
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blue schreef: 25 sep 2018, 22:44 Zijn hier al gewichten van gekend?
Verbruik boeit me ook wel.

Dacht een ST3 te bestellen voor een dagelijkse enkele rit van 50km (opladen op werk mogelijk)
Enkel bij goed weer en temp (dus geen winter)

Maar deze doet me twijfelen....
Ik ben daar ook benieuwd naar, maar afhankelijk van hoe groot en zwaar je bent is die afstand wellicht optimistisch. Ik heb dezelfde motor en heb een zo goed als vergelijkbare accu gehad (735Wh vs 750Wh). Daarmee haalde ik met windkracht 5 tegen en warm weer krap 35km... Moet ik wel bijzeggen dat ik een wat sterker sportprogramma in mijn motor heb zitten, wellicht dat ik met het originele programma richting de 40-45km ga met flinke wind tegen...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik vermoed dat dit vermogen eerlijk gezegd onvoldoende is om 50 km af te leggen aan hoge snelheid. Je gaat dus iets moeten inleveren aan snelheid met deze fiets, of een tweede batterij moeten meenemen
Er zijn ook niet zoveel verdelers van Kettler fietsen op dit moment
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Blue
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 245
Lid geworden op: 23 sep 2018, 17:23
Locatie: Lier
Merk SP: Geen :(
Km-stand: 800

Heb het maar opzij geschoven.
Vanmorgen met een ST1X getest en de 50km vlot met nog 20% over met de 814wu batt.
Toch wel heerlijk zo’n fiets!
Dus denk dit weekend een ST3 te bestellen
2023: Klever N Pinion L 1600Wh besteld en geannuleerd wegens nieuwe “misschien” leverdatum van de 1600Wh in Nov/Dec?
Ex-Stromer ST3
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Blue schreef: 26 sep 2018, 23:56 Heb het maar opzij geschoven.
Vanmorgen met een ST1X getest en de 50km vlot met nog 20% over met de 814wu batt.
Let wel op: de afstanden die ik noemde waren bij vorst en flinke wind tegen, dan ga je met de ST1x ook minder ver komen.

Hoe dan ook: ik denk dat een ST3 geen verkeerde keuze is!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie