QWIC RD 9.2
Geplaatst: 24 jun 2018, 18:57
De QWIC RD 9.2 is strikt genomen géén speed-pedelec.
Wij hebben er echter 1 aangekocht naast de Stromer ST2 voor woon-werkverkeer met 25 km enkel.
De reden was dat de zithouding van de Stromer niet als aangenaam werd ervaren door één van de gezinsleden, alsook problemen met voosheid in de handen.
De fiets moest ook een makkelijke, lage, instap hebben.
R&m was dus een goede kandidaat, alhoewel met slechts 500 WH voor de modellen met lage instap (met de modellen met een hogere instap kan je een twin systeem gebruiken).
De FM vroeg ons om toch eens naar de QWIC te kijken. Dat was een voltreffer.
We hebben een RD 9.2 genomen met 745WH batterij.
Het is een stevige fiets met lage opstap en schijfremmen.
Gisteren en vandaag heb ik er zelf mee gereden ( in het kader van mijn revalidatie, de Stromer durf ik nog even niet aan, nog even de volgende CT-scan afwachten eind juli).
Totaal 60 km, dus voldoende voor een goede indruk.
Type: De QWIC RD 9.2 is een e-bike met achterwielmotor, derailleur achteraan (9 vitessen denk ik) en rotatiesensor (dus geen torquesensor).
Het ondersteuningsniveau is in te stellen van 0-8 , en met een extra stand 9 (na "setup" ingreepje, door de gebruiker uit te voeren in een menu).
In de standen tot 8 heb je een e-bike waarmee je 18, 20, 25 kan rijden met 'vingers in de neus' en 30 mits enig bijtrappen.
In stand 9 gaat hij 33-35 km/h, maar ook niet minder (!) Opgelet het is een rotatiesensor, dus totaal niet te vergelijken met het gedrag van een Stromer.
Wat vond ik er nu van ?
Ik vind dit een hele leuke fiets, voor de prijs van 3000 euro met een lekkere grote batterij. Fietsen aan 25 tot 28 km/h is geen enkel probleem, en voor veel mensen is dat genoeg. Op een lang recht stuk op de fietsestrade zet je hem in z'n 9 en dan ga je met 35 stevig vooruit. Een iets ander concept, maar dit werkt.
De makkelijke opstap en de rechtere zithouding zijn voor sommige mensen ideaal.
Zou ik m'n ST2 vervangen door de QWIC ? Neen , zeker niet.
Zou ik met deze fiets tevreden zijn voor het woon-werkverkeer ? Ja, zeker wel.
Wij hebben er echter 1 aangekocht naast de Stromer ST2 voor woon-werkverkeer met 25 km enkel.
De reden was dat de zithouding van de Stromer niet als aangenaam werd ervaren door één van de gezinsleden, alsook problemen met voosheid in de handen.
De fiets moest ook een makkelijke, lage, instap hebben.
R&m was dus een goede kandidaat, alhoewel met slechts 500 WH voor de modellen met lage instap (met de modellen met een hogere instap kan je een twin systeem gebruiken).
De FM vroeg ons om toch eens naar de QWIC te kijken. Dat was een voltreffer.
We hebben een RD 9.2 genomen met 745WH batterij.
Het is een stevige fiets met lage opstap en schijfremmen.
Gisteren en vandaag heb ik er zelf mee gereden ( in het kader van mijn revalidatie, de Stromer durf ik nog even niet aan, nog even de volgende CT-scan afwachten eind juli).
Totaal 60 km, dus voldoende voor een goede indruk.
Type: De QWIC RD 9.2 is een e-bike met achterwielmotor, derailleur achteraan (9 vitessen denk ik) en rotatiesensor (dus geen torquesensor).
Het ondersteuningsniveau is in te stellen van 0-8 , en met een extra stand 9 (na "setup" ingreepje, door de gebruiker uit te voeren in een menu).
In de standen tot 8 heb je een e-bike waarmee je 18, 20, 25 kan rijden met 'vingers in de neus' en 30 mits enig bijtrappen.
In stand 9 gaat hij 33-35 km/h, maar ook niet minder (!) Opgelet het is een rotatiesensor, dus totaal niet te vergelijken met het gedrag van een Stromer.
Wat vond ik er nu van ?
Ik vind dit een hele leuke fiets, voor de prijs van 3000 euro met een lekkere grote batterij. Fietsen aan 25 tot 28 km/h is geen enkel probleem, en voor veel mensen is dat genoeg. Op een lang recht stuk op de fietsestrade zet je hem in z'n 9 en dan ga je met 35 stevig vooruit. Een iets ander concept, maar dit werkt.
De makkelijke opstap en de rechtere zithouding zijn voor sommige mensen ideaal.
Zou ik m'n ST2 vervangen door de QWIC ? Neen , zeker niet.
Zou ik met deze fiets tevreden zijn voor het woon-werkverkeer ? Ja, zeker wel.