Qwic RD10 Speed
Spiegels heb ik wel degelijk. Net als een helm, ben (nog) niet op mn achterhoofd gevallen. En nee, geen plaatje. Is immers geen speed pedelec en er is niets aan versleuteld wat niet mag. Ik geef toe, grijs gebied. Maar ik woon/fiets op de NL/BE grens in bosgebied, de stad mijd ik.
- Bijlagen
-
- 2519EE3B-D662-4095-805F-94E7D33B3843.jpeg (3.27 MiB) 4364 keer bekeken
Ook terug te zetten als je aangereden bent en tegen de aardkorst ligt? Of erger, als je afgevoerd wordt en je fiets een onderzoek krijgt (expert verzekering)? Of diegene die je hebt aangereden wordt afgevoerd en verschillende getuigen verklaren dat je in je menu hebt zitten klooien? Als je wordt aangesproken en er is nog niets gebeurd heb je de mogelijkheid wat instellingen aan te passen maar anders denk ik dat je er aan bent voor de moeite. Er hangen zoveel camera's dat je snelheid vrij nauwkeurig kan bepaald worden, al of niet in de buurt van het ongeval. Twijfel over snelheid is een onderzoek waard, tegenpartijen (verzekeringen) zijn hier heel goed in.
Ik ben ook niet heiliger dan de paus maar wel realistisch.
Je zit met je e-bike met gemanipuleerde ondersteuningsgrens in zuiver zwart gebied.
Golvas V2.0
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Waarschijnlijk bedoel je rood...
De wetgever rept over “fietsen niet bedoeld voor hogere snelheden”. Kijk je echter naar deze fiets dan is dat een non-issue. Het is qua frame en remmen namelijk identiek aan de Speed variant. Maar nogmaals: het ontwerp van dit model stamt van vóór de nieuwe wetgeving. Vandaar dat ik zeg grijs. Er is geen jurisprudentie over te vinden en dat maakt het best wel een interessante case.
Overigens rijd ik naast auto ook motor dus ik denk dat ik redelijk kan anticiperen wanneer ik plus 25km trap. Ik ben het eens dat dat niet voor iedereen telt. Heeft juridisch geen waarde maar toch.
Ik laat het vooralsnog hierbij. Ik vind het een prachtig forum en heb er veel info uit gehaald en wilde enthousiast wat terugdoen. Het laatste wat ik wil is polarisatie.
Groeten uit de Kempen
De wetgever rept over “fietsen niet bedoeld voor hogere snelheden”. Kijk je echter naar deze fiets dan is dat een non-issue. Het is qua frame en remmen namelijk identiek aan de Speed variant. Maar nogmaals: het ontwerp van dit model stamt van vóór de nieuwe wetgeving. Vandaar dat ik zeg grijs. Er is geen jurisprudentie over te vinden en dat maakt het best wel een interessante case.
Overigens rijd ik naast auto ook motor dus ik denk dat ik redelijk kan anticiperen wanneer ik plus 25km trap. Ik ben het eens dat dat niet voor iedereen telt. Heeft juridisch geen waarde maar toch.
Ik laat het vooralsnog hierbij. Ik vind het een prachtig forum en heb er veel info uit gehaald en wilde enthousiast wat terugdoen. Het laatste wat ik wil is polarisatie.
Groeten uit de Kempen
Ben niet boos hoor, ik drink straks ook een pintje en ga hierom geen enkele pintje minder drinken. Je hebt een mening en dat is ok voor mij, ik heb de mijne en wat je daarmee doet stoort mij niet, het is een mening en niet meer dan dat. Geniet ervan, het is een mooie fiets.
Relax hoor, geniet van je fiets want het is een mooi ding. En goed dat je helm draagt.
Er is al wat discussie geweest op het forum over opgevoerde 25km/u fietsten. En daar neigt deze naar of is het gewoon. De meer betalende Speed pedelec rijder baalt daar van. Zij houden zich aan de wet van fiets en plek op de weg. Wat we straks kunnen krijgen is dat er een groep snelle fietsers komt met een niet gekeurde fiets. De wetgever weet niet wat hij moet en gooit straks maar voor het gemak alle spelregels op een hoop. Dan mag de SP rijder bv. geen 45km/u en moeten alle fietsen maar max. 25 bv. En allemaal op het fietspad of alles moet op de weg. Who knows.
Aan de andere kant op de huidige wetgeving wordt ook geklaagd. Het is nu eenmaal zo dat de wetgever wel een paar jaar achter de techniek aanloopt als ze het al kunnen begrijpen. (wees eerlijk als je normaal kunt werken/denken ga je niet zomaar de politiek in toch?)
Het is wat lullig voor de persoon die letsel op loopt door een ongeval met zo'n fiets. Die is in feite niet verzekerd en door een illegaal voertuig aangereden. Ga er maar aanstaan met je verzekeraar.
Daarom ook mijn nieuwsgierigheid naar hoe je de fiest gebruikt. Je bent volwassen genoeg dus geniet er van en doe het veilig.
Er is al wat discussie geweest op het forum over opgevoerde 25km/u fietsten. En daar neigt deze naar of is het gewoon. De meer betalende Speed pedelec rijder baalt daar van. Zij houden zich aan de wet van fiets en plek op de weg. Wat we straks kunnen krijgen is dat er een groep snelle fietsers komt met een niet gekeurde fiets. De wetgever weet niet wat hij moet en gooit straks maar voor het gemak alle spelregels op een hoop. Dan mag de SP rijder bv. geen 45km/u en moeten alle fietsen maar max. 25 bv. En allemaal op het fietspad of alles moet op de weg. Who knows.
Aan de andere kant op de huidige wetgeving wordt ook geklaagd. Het is nu eenmaal zo dat de wetgever wel een paar jaar achter de techniek aanloopt als ze het al kunnen begrijpen. (wees eerlijk als je normaal kunt werken/denken ga je niet zomaar de politiek in toch?)
Het is wat lullig voor de persoon die letsel op loopt door een ongeval met zo'n fiets. Die is in feite niet verzekerd en door een illegaal voertuig aangereden. Ga er maar aanstaan met je verzekeraar.
Daarom ook mijn nieuwsgierigheid naar hoe je de fiest gebruikt. Je bent volwassen genoeg dus geniet er van en doe het veilig.
Vandaag in zesde stand 34km naar werk, 38,6 gem. Wou terugkeren namiddag... Vergeten batterij op te laden ... Dus in tweede stand terug na huis en gelukt 31 gem en dus totaal 69km met 400 hoogtemeters op 1 batterijlading. Dit blijft een topfiets, zeker voor dat geld
'Andy' Qwic RD10 Performance Speed - 735Wh - Dutch Orange - 04/19
woon-werk 34Km enkel
woon-werk 34Km enkel